اخبار داغ

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

قانون استانی شدن انتخابات باعث حذف مردم می شود/ پول و قدرت تعیین می کند که چه کسی نماینده مجلس شود

قانون استانی شدن انتخابات باعث حذف مردم می شود/ پول و قدرت تعیین می کند که چه کسی نماینده مجلس شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون انتخابات مجلس باعث حذف مردم می شود و از این به بعد پول و قدرت تعیین می کند که چه کسی نماینده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حمیدرضاحاج بابایی :در جلسه مطالبه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب که عصر روز گذشته در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد با اشاره به قانون  انتخابات و استانی شدن انتخابات که اخیرا در مجلس تصویب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

حاجی بابایی در این جلسه با اشاره  استراتژی امنیت آمریکا اظهار داشت: امریکایی ها در دهه های گذشته گفتند که امنیت در آینده مبتنی بر نیروی آماده است و رهبر انقلاب آن را تحت عنوان بصیرت مطرح کردند.

,

وی افزود: اگر کشور نیروی آماده و بصیر داشته باشد امنیت دارد و امنیت با نیروی بصیرت و فهیم به دست می‌آید نه با توپ و تانک.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بصیرت نباشد تقوا تو خالی است خاطر نشان کرد: نیروی بصیر کسی نیست که نماز شب بخواند و ۱۰۰ جلد کتاب بنویسد، رهبر انقلاب شرط تقوا را بصیرت می دانند.

,

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه بزرگترین حق امام به امت این است که امام را با خواسته‌های خود تفسیر نکنیم و امام را برای امام تفسیر کنیم یادآور شد: امام یک فعل، قول و تقریر دارد و  بر امام معصوم هر سه حجت شرعی اند.

,

حاجی بابایی با بیان اینکه تفکری در مجلس است که می‌خواهند نسل انقلاب را بردارند و می‌خواهند نسل انقلاب نباشد تصریح کرد: باید حواسمان را خیلی جمع کنیم. آدم هایی بودند که حزب اللهی ها را با قناسه می زدند و می زنند.

,


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانگرایی باید باشد اما جوانگرایی شرایطی دارد و باید جامعه‌ای داشته باشیم که ضمن تأکید بر اصول و ارزش‌ها بتواند نیروهایش را به کار گیرد. باید جوان را متناسب و کم‌کم مسئولیت‌ها را به او بسپاریم و این یک امر پسندیده جهانی است.

,
,

وی با اشاره به انتخاب سرلشکر حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد:  انتخاب سرلشکر سلامی به فرماندهی کل سپاه یک انتخاب به روز و عالی بود و رهبر انقلاب با این انتخاب جواب آمریکا را داد.

,


حاجی بابایی افزود: یک مجلس انقلابی، تلفیقی و مکمل می‌خواهیم و این یک اصل است. در طول ۴۰ سال اتفاق نیفتاده که دولت لایحه را  به کمیسیون آورده باشد اما رئیس مجلس طرح تصویب کند، رئیس مجلس لایحه را کنار گذاشته و طرح مصوب می کند.

,
,

 رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه وقتی از جوانگرایی حرف میزنیم کدام جوان مد نظر است؟ گفت:جوانی مدنظر است که یک وزن است.

,

وی با بیان اینکه چهل سال در این انقلاب کار می کنم و در طول این مدت یک موضع اشتباه نداشتم گفت: من باید تاکتیک های خودم را حفظ کنم و اگر آنها را به مطبوعات بکشانم دیگر نمی توانم کار کنم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بینم که جوان انقلابی و کارآمد به عرصه انتخابات ورود کرده کنار می روم تاکید کرد: ما واقعیت گرا نیستیم و  آرمان‌ها هم در جامعه رأی نمی‌آورند و باید به واقعیت ها توجه داشته باشیم.

,
,


حاجی بابایی با اشاره به قانون انتخابات مجلس تصریح کرد: با قانون انتخابات مجلس مردم حذف می شوند و از این به بعد پول و قدرت تعیین می کند که چه کسی نماینده شود. رزن، اسدآباد و روستاها نماینده نمی بینند در حالیکه نماینده باید در بطن مردم باشد.

,
,

وی با انتقاد از صدا و سیما به دلیل نداشتن برنامه ای در خصوص قانون انتخابات تاکید کرد: صداو سیما که برای ترشی جلسه می گذارد برای قانون انتخابات یک جلسه هم نمی گذارد و این نشان دهنده این است که به صدا و سیما هم فشار می آورند.

,


در ابتدای این جلسه فعالین دانشجویی و فعالین استان برخی از مطالباتشان را با حاجی بابایی مطرح کردند و با انتقاد از برچسب زدن های مسئولین استان به جوانان انقلابی به لزوم توجه هیئت اندیشه ورز به جوانان تاکید کردند.

,
,


همچنین نگاه خیرخواهانه داشتن جوانان به مسائل و مشکلات، عدم توجه به جوانان در استان،وارد کردن آقا زاده ها به عرصه های مدیریتی به نام جوانگرایی، وجود رانت هایی در حوزه صنعت از دیگر سخنان دانشجویان و فعالان دانشجویی بود.

,
,


در ادامه این جلسه از لزوم حمایت از ایده های جوانان بدون توجه به زد و بند ها،لزوم توجه جدی به جوانگرایی، امید و معیشت مردم، وجود موانع و مانع تراشی برای جوانان، وجود سیاسی بازی در حوزه ورزش و بنگاه مالی شدن فدراسیون‌ها و تخلفات مالی فدراسیون ها و سیاسی بازی هیات های ورزشی استان نیز گله‌مندی هایی کردند.

,
,


 کنار گذاشتن نیروهای ارزشی از مسئولیت ها، عدم توجه مدیران غیربومی به جوانان بومی، رصد نداشتن نمایندگان در انتصابات مدیران در استان و قبول نداشتن مبانی انقلاب توسط برخی از مسئولین از جمله محور های سخنان فعالین دانشجویی بود.
انتهای پیام/

,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه