اخبار داغ

معاون عمرانی وزیر کشور در تویسرکان:

5500 روستا و 200 شهر کشور، در سیل خسارت دیدند

5500 روستا و 200 شهر کشور، در سیل خسارت دیدند
معاون وزیر کشور با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در تعدای از استان ها و خسارت دیدن بیش از پنج هزار و 500 روستا و ۲۰۰شهر، گفت: درمجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال خسارت بر کشور تحمیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، «مهدی جمالی نژاد» ظهر امروز در نشست با مسئولان، دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و  روستاهای تویسرکان، از در تنگنا بودن دولت از نظر اعتباری در سال گذشته یاد کرد و گفت: با توجه به روند دنبال کردن پروژه های عمرانی از یک طرف و رصد و هماهنگی فعالیت ۳۷هزار دهیاری و شهرداری های کشور از سوی دیگر، نشان می دهد، حوزه پرکاری داریم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه  به همت نمایندگان مجلس تبصره ماده ۳۲ احیا شد و بدین ترتیب بسیاری از احکام حذف شده برای کمک به شهرداری ها بازگشت و زمینه برای اینکه کمک ها ماه به ماه به دهیاری ها کمک شود، فراهم شده است و مشکلی برای پرداخت حقوق و پروڗه های کوچک در روستا و شهرداری ها نیست.
معاون وزیر کشور با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در تعدای از استان ها و خسارت دیدن بیش از پنج هزار و 500 روستا و ۲۰۰شهر، افزود: در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال بر کشور تحمیل شده است و با توجه به وضعیت اقتصادی کار را برای دولت سخت تر کرده است.
جمالی نژاد  با بیان اینکه گرچه به به دهیاران و شهرداران کمک هایی خواهیم کرد و اعتباراتی پرداخت می کنیم، تصریح کرد: با این وجود از همه این عزیزان می خواهیم که حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران را برای توسعه روستایی و شهری پررنگ تر کنند.
وی عنوان کرد: نگاه خلاقانه و نوآورانه به منظور ارائه رویکردهای نو می تواند زمینه ساز توسعه به ویژه در شهرستان تویسرکان به عنوان قطعه ای از بهشت شود، چرا که در این شهرستان طبیعت بکر و آثار بیشمار تاریخ وجود دارد.
معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه نگاه توسعه گرانه نباید با از بین رفتن همین طبیعت بکر باشد، ادامه داد: از ظرفیت گردشگری و بوم گردی تویسرکان برای رونق بخشیدن به آن می توان استفاده های بسیاری کرد و بهشت خدا و طبیعت زیبای این شهر را حفظ کنید و با حفظ اکو سیستم منحصر به فردش با ایده های نو بر رونق آن بیافزایید.
جمالی نژاد در ادامه به عدم تخصیص قیر یارانه ای به شهر تویسرکان به دلیل جمعیت اندکش اشاره کرد و گفت: با این وجود پیگیر هستیم از محل بازآفرینی از راه و شهرسازی این مشکل را حل کنیم.
*مفتح:  تبلور جمهوریت نظام
«محمد مهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس هم از مشکلات عمده شهرداران این شهرستان در پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان در اواخر سال گذشته حرف به میان آورد و گفت: خوشبختانه به پیگیری های انجام شده از سوی جمال نژاد این مشکل برطرف شد.
وی از شوراها به عنوان تبلور جمهوریت نظام یاد کرد و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک نهاد مردمی رابط خوبی بین مردم و دولت هستند و می توانند کمک کار دولت برای ایجاد یک تعامل سازنده در راستای حل مشکلات باشند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر سرکان به عنوان یک باغ شهر محسوب می شود، تصریح کرد: از این رو با توجه به قانون های موجود، خواه ناخواه مشکلاتی برای توسعه سرکان وجود دارد که البته امیداوریم با همکاری معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری و دهیاری ها این مسائل حل شود.
* فرماندار تویسرکان: دستگاه ها و ماشین آلات شهرداری ها کم یا فرسوده هستند/1303 واحد مسکونی در تویسرکان بر اثر بارش شدید تخریب شد
«حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان هم با تقدیر از مفتح به دلیل دعوت معاون عمرانی وزیر کشور به شهرستان در راستای بررسی مشکلات این حوزه و ارائه راهکارهایی برای حل آن، گفت: امید است که با بازدیدهای انجام شده از سطح سه شهر، ظرفیت های تویسرکان بیشتر معرفی شود و مشکلات پیش روی توسعه شهرستان هم با هم فکری مسئولان بالادستی رو به سمت مرتفع شدن برود.
وی از کمبود و یا فرسودن بودن  دستگاه ها و ماشین آلات شهرداری ها از جمله ماشین آلات حمل زباله، آسفالت و در مجموع ناوگان ماشین آلات شهری خبر داد و اظهار کرد: در مرکز شهرستان یعنی تویسرکان، ۵۰ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت داریم، به همین دلیل شهردار شهر نمی تواند از ظرفیت قیر یارانه ای از یک سو و محدودیت اعتباری از سویی دیگر برای سامان دادن به مور مربوطه بهره گیرد.
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه نیاز است که برای دهیاری ها از نظر منابع اعتباری و هم ماشین آلات دستور ویژه صادر شود، عنوان کرد: به دنبال وقوع بارش های شدید اوایل امسال نیز خسرات بسیاری شهرستان متحمل شده است که ارزیابی ها نشان داد یک هزار و 303 واحد مسکونی آسیب دیدند که از این تعداد ۱۹۷واحد کاملا تخریب و ۲۰۰واحد دیگر قابل سکونت نیستند و نزدیک به تخریک کامل هستند.
مومیوند ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی پنج هزار هکتار از اراضی و در بخش باغات ۸۰۰هکتار بین ۲۰ تا ۲۵درصد خسارت و آسیب دیدند و حتی در تعدادی از روستاها از جمله جرا، برفیان و گل زرد رانش زمین داشتیم.
؛ امروز جمعه ششم اردیبهشت ماه، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  امروز به همراه معاون عمرانی استاندار همدان، فرماندار و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از جاده های کمربندی تویسرکان و سرکان، بارگاه حبقوق نبی(ع)، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، خیابان های اصلی شهر سرکان و شهر فرسفج، طرح در حال ساخت پارکینگ شهرداری تویسرکان و ساختمان در دست ساخت آتش نشانی سرکان بازدید کرد.
زنگنه
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه