اخبار داغ

بیمه بیکاری به کارگران بیکار ناشی از سیل ارائه می‌شود

بیمه بیکاری به کارگران بیکار ناشی از سیل ارائه می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: سیل موجب شده تا تعدادی از کارگران استان خوزستان بیکار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید نور محمدپور امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های اهواز به مناسبت هفته کارگر با تبریک یازدهم اردیبهشت‌ماه به عنوان این مناسبت اظهار داشت: کارگران در مواقع احتیاج نظام و اسلامی همواره در صحنه حاضر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب با بستن شیرهای نفت سرعت حرکت انقلاب اسلامی را چند برابر و در سیل اخیر استان خوزستان به صورت خودجوش در صحنه کمک‌رسانی حاضر شدند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به این‌که وزارت کار وظیفه صیانت از کارگران را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: این صیانت در زمینه حقوق و مزد، بازرسی و ایمنی و بهداشت کار و بیمه بیکاری است.

,

وی با اثرگذاری سیل بر روند تولید و ادامه کار واحدهای تولیدی به ویژه کشت و صنعت نیشکر اشاره و عنوان کرد: سیل موجب شده تا تعدادی از کارگران استان خوزستان بیکار شوند و آماده هستیم که تمامی کارگرانی که به هر دلیلی کارگاه آنها زیر آب رفته و سیل باعث از بین رفتن آن شده، کسانی که سابقه بیمه دارند با مراجعه به اداره کار و ارائه لیست بیمه دی و بهمن، از بیمه بیکاری استفاده کنند.

,

محمدپور در تشریح مدت زمان ارائه بیمه بیکاری، اظهار داشت: کارگران با یکسال سابقه به بالا مدت زمان ۱۲ ماه، ده سال سابقه مدت زمان ۱۸ ماه و بیشتر نیز مدت زمان ۲۴ تا ۳۶ ماه بیمه بیکاری ارائه می‌شود که این نیز جزء سابقه کار آنها به شمار می‌آید.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: دستمزد سال جاری با مصوبه شورای عالی کار در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش حداقلی ۳۶.۵ درصدی است.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه