اخبار داغ

طی بیانیه دسته جمعی و انفرادی؛

روحانیون اهل سنت استان بوشهر اقدام آل سعود را محکوم کردند

روحانیون اهل سنت استان بوشهر اقدام آل سعود را محکوم کردند
اعضای شورای روحانیت، هیأت فتوا، ائمه جمعه شهرها و روستاهای اهل سنت شهرستان های بوشهر،گناوه،کنگان و عسلویه در بیانیه های مشترک و انفرادی اعدام دسته‌جمعی ۳۷ نفر از علما، طلاب و فعالان اجتماعی شیعه و سنی توسط آل سعود را محکوم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ اعضای شورای روحانیت، هیأت فتوا، ائمه جمعه شهرها و روستاهای اهل سنت شهرستان های بوشهر،گناوه،کنگان و عسلویه در بیانیه های مشترک و انفرادی اعدام دسته‌جمعی ۳۷ نفر از علما، طلاب و فعالان اجتماعی شیعه و سنی توسط آل سعود را محکوم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

متن پیام به شرح ذیل است.

,

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ»
از دیدگاه شرع و دین مبین اسلام ریختن خون مسلمانان حرام و بلکه از گناهان کبیره است، مخصوصاً زمانی که آن خون یک شخص عالم، متفکر، مبارز و مجاهد و مدافع از حق باشد که هیچ‌وقت راضی نیست تن به ذلت و خواری دهد خواه آن عالم سنی و یا شیعه باشد.

,
,
,

اقدام اخیر نابخردانه و غیرشرعی عربستان در قتل و کشتار و اعدام به‌ناحق ۳۷ نفر از چند شهر مختلف آن کشور که اکثر آنها از علما و طلاب برادران شیعه و سه نفر از اهل سنت بودند، بیانگر این حقیقت است که مقامات سعودی هیچ ارزشی به زندگی انسان‌ها قائل نیستد.

,


عربستان با این اعمال خود دل‌وجان و وجدان همه انسان‌های مسلمان و علمای اسلام را رنجانید و آزرده‌خاطر ساخت. تمام مسلمانان جهان از این جنایت و عاملان آن مبرا هستند و تنفر و انزجار خود را اعلام می نمایند.

,
,


در حقیقت این اقدام علیه اهالی شیعه قطیف و الاحساء و در حق شهروندان بی‌گناه خلاف قرآن و سنت اسلام و انسانیت است و تردیدی نیست که رژیم صهیونیستی و آمریکا شریک اصلی در این جنایت هستند.

,
,


این جنایت به نام مبارزه با تروریست و اتهام بی مورد نسبت به طلاب اهل علم و رجال دین که گناهی جز شیعه بودنشان و  محبت و ارادت داشتن نسبت به اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی خود نداشته اند ؛ این جنایت  جهت ایجاد رعب و وحشت در میان شیعیان سرزمین حجاز ، خود اوج تندروی و تروریستی است که ثبات و استقرار منطقه را در این شرایط بسیار حساس کنونی که نه تنها در راستای تقویت روحیه وحدت واخوت اسلامی نیست بلکه پایه های  وحدت ، عزت و شوکت امت اسلام را فرسوده و متلاشی می کند .

,
,


هنوز جهان رسوایی و جنایت ننگین علیه خاشقجی توسط مقامات عالی رتبه حکومت آل سعود را فراموش نکرده  وخون بی گناه وی خشک نشده ،  هنوز آزادگان و شیعیان جهان مصیبت اعدام شیخ نمر ،در  قلب و خاطرشان  تسلی نگشته ، دست زدن به چنین اقدام جاهلانه و کینه توزانه خلاف مصلحت امت اسلام است ، مگر اینکه حکومت آل سعود  ارزش و مصلحتی برای امت بزرگ اسلام با همه مذاهب و گرایش های اسلامی آن قائل نباشد.

,
,


جامعه اهل سنت و جماعت استان بوشهر ضمن عرض تسلیت به علمای اسلام به‌ویژه خانواده‌های محترم این شهدا خواهان مغفرت و علو درجات برای شهدا و برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت داریم و
این عمل ضد انسانیت را به‌شدت محکوم می‌نماییم و از مدعیان دفاع از حقوق بشر و جامعه بین‌المللی، بررسی و رسیدگی به این امر را خواهانیم.

,
,
,


اعضای شورای روحانیت و  هیأت فتوا و پاسخگویی به مسائل شرعی اهل سنت استان بوشهر، عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، ائمه جمعه شهرها و روستاهای شهرستان های بوشهر، گناوه، عسلویه و کنگان.

,
,

/انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه