اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا اولین بازنده و متضرر عدم صادارت نفت ایران است/ایران قدرت اعمال حاکمیت بر تنگه هرمز را دارد

آمریکا اولین بازنده و متضرر عدم صادارت نفت ایران است/ایران قدرت اعمال حاکمیت بر تنگه هرمز را دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران قدرت اعمال حاکمیت بر تنگه هرمز را دارد، گفت: آمریکا اولین بازنده و متضرر عدم صادارت نفت ایران در دنیا خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در صادرات نفت ایران، اظهار داشت: این اقدام آمریکا هم مانند اقدام اخیر اونسبت به سپاه نابخردانه و خصمانه است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند حجم نفت ایران را تامین کند همین کسری عرضه نفت و از طرفی ها بالا بودن تقاضا باعث افزایش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد و در این بین اولین کسانی که ضرر خواهند کرد آمریکا و کشور های غربی می باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش نفت ایران، گفت:  نفت ایران به هر صورت صادر خواهد شد و تنها ممکن است در راه صدور نفت، دردسرها و سختی‌هایی ایجاد شود ولی قطعا کشورهای غربی و آمریکا ضرر بیشتری را بابت افزایش قیمت نفت، متحمل می‌شوند.

وی عنوان داشت:  همچنین 9کشوری که در حال حاضر از ایران نفت تهیه می‌کنند، کانال دیگری برای تامین حامل‌ها انرژی ندارند و ناچار هستند از ایران نفت وارد کنند و همین موضوع باعث ایجاد تنش بین این 9کشور و آمریکا خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به عدم و یا کاهش فروش نفت، ابراز داشت: در صورتی که نفت ایران به فروش نرسد و یا کاهش پیدا کند در مجلس برای این مسئله پیش بینی هایی شده است تا فشاری بر اقتصاد کشور و زندگی مردم وارد نشود.
وی خاطرنشان کرد: تنگه هرمز یک نقطه استراتژیک است که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد اگر عبور و مرور در تنگه هرمز همراه با ضرر برای ایران باشد، کشور اعمال حاکمیت می‌کند و مانع تردد در این نقطه استراتژیک می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم بسیاری از نفت دنیا از خلیج فارس صادر می‌شود و ایران می‌تواند در صورت صلاحدید، مانع صدور این مقدار شود، گفت: اگر طرف مقابل برای ایران مزاحمتی ایجاد نکند، هیچگاه جمهوری اسلامی شروع کننده درگیری نخواهد بود؛ ما هیچگاه قصد درگیری و تنش با هیچ کشوری در منطقه و دنیا را نداریم ولی قطعا ایران از منافع خود دفاع می‌کند؛ شرع، عرف، اخلاق و قوانین بین الملل این دفاع را جایز دانسته و ممکن است بخشی از این دفاع در تنگه هرمز اتفاق بیفتد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه