اخبار داغ

وزارت بازرگانی یا وزارت واردات؛ عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با دانا:

اکثر نمایندگان مخالف تفکیک وزارت صمت هستند/ به بهانه ناهماهنگی دو وزارت‌خانه را ادغام و به همین بهانه می‌خواهند آنها را دوباره تفکیک کنند!

اکثر نمایندگان مخالف تفکیک وزارت صمت هستند/ به بهانه ناهماهنگی دو وزارت‌خانه را ادغام و به همین بهانه می‌خواهند آنها را دوباره تفکیک کنند!
عضو کمیسیون اجتماعی عنوان کرد: تا زمانی که اصلاحات لازم در دو بخش بازرگانی و صنعت انجام نشود تفکیک یا ادغام وزارت صنعت و وزارت بازرگانی مشکلی را حل نمی کند و در شرایطی که کشور دچار بحران اقتصادی است و اصلاحات لازم در این زمینه انجام نشده تفکیک این وزارت خانه به صلاح کشور نیست
[

احمد همتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص طرح تفکیک وزارت صنعت، معد‌ن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی اظهار داشت: با این طرح نه مخالفم و نه موافق، صنعت و بازرگانی چه باهم باشند چه از هم جدا، تمرکز بر شرح وظایف و هماهنگی بین تولید، واردات و صادرات مهم‌تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان کرد: چه زمانی که وزارت بازرگانی از صنعت جدا بود ناهماهنگی وجود داشت و اکنون هم بعد از ادغام شاهد این ناهماهنگی هستیم؛ بنابراین نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد و اصلاح شود ناهماهنگی بین این دو بخش و شرح وظایف این سازمان ها است و هیچ وقت توجهی به این دو مورد نشده است.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که هم در زمان تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و هم در دوران ادغام وجود داشت ناهماهنگی بین این دو بخش است و مشکل دیگری که باید به آن اشاره کرد موضوع شرح وظایف دراین بخش هاست باید این دو مورد مدنظر قرار گیرد و اصلاح شود و هیچ وقت هم به این دو مورد توجهی نشده است.

,

همتی با بیان اینکه تا زمانی که اصلاحات لازم در دو بخش بازرگانی و صنعت انجام نشود، نمی‌توان اظهار نظر کرد که میزان کارایی بازرگانی و صنعت در زمان ادغام بیشتر است یا در زمان تفکیک یادآوری کرد: در گذشته هم به دلیل افزایش کارایی و هماهنگی این دو وزارتخانه ادغام شدند و اکنون هم به همین دلیل قصد‌ دارند این وزارت خانه را تفکیک کنند و آن مشکلات همچنان وجود دارد؛ بنابراین اولویتمان باید تمرکز بر روی برطرف کردن این مشکلات باشد.

,

وی توضیح داد: با توجه به حجم بالای کار در دولت و موانع زیاد در این نهاد، دولت و شخص رئیس جمهور نظرشان بر تفکیک سه تا از وزراتخانه‌های دولت است و یکی از ایرادهای رئیس جمهور ارتباط ضعیف با وزرا و زیر مجموعه خودش است و این ضعف را می خواهد به صورت تفکیک وزارتخانه‌ها نشان دهد در صورتی که اگر ارتباط خود را با وزارتخانه ها افزایش دهد و هماهنگی بین بخشی را بیشتر کند این مشکلات کمتر می شود و باید در شرایط فعلی کشور توجهی بیشتری به این مسئله داشت.

,

 

,

اکثر نمایندگان مخالف تفکیک وزارت صمت هستند

, اکثر نمایندگان مخالف تفکیک وزارت صمت هستند, اکثر نمایندگان مخالف تفکیک وزارت صمت هستند,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه لایحه دولت در خصوص تفکیک وزارت صنعت یک‌مرتبه در مجلس رد شده بود دولت ترجیح داد این دفعه  این موضوع را از طریق نمایندگان انجام دهد و باتوجه به مغایرت این طرح برنامه ششم که بر سبک تر شدن بدنه دولت تاکید دارد در صورتی تصویب خواهد شد که اکثر نمایندگان به آن رای موفق دهند؛ البته فضای مجلس تا اینجا به گونه ای بوده که اکثرا مخالف این طرح بودند.

,

همتی در پایان گفت: در شرایطی که کشور دچار بحران اقتصادی است و اصلاحات لازم در این زمینه هم انجام نشده تفکیک این وزارت خانه به صلاح کشور نیست مگر اینکه همه راه ها را رفته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه