اخبار داغ

دبیر مجمع نمایندگان کارگران یزد:

امتیازگیری کارفرمایان نوکسیه با اخراج کارگران/ کارگران نمی‌دانند ماه بعد سرکار هستند یا نه

امتیازگیری کارفرمایان نوکسیه با اخراج کارگران/ کارگران نمی‌دانند ماه بعد سرکار هستند یا نه
دبیر مجمع نمایندگان کارگران یزد اظهار داشت: کارگران با همین حداقل حقوق هم نمی‌دانند که آیا ماه بعد سر کار هستند یا نه! کارگران مجبور به امضاء قراردادهای یک ماه و حتی سفید امضاء هستند که مشکلات زیادی را برای آن ها به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص افزایش حقوق کارگران در سال جدید گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال 98 نسبت به سال قبل حدود 36.5 درصد افزایش یافته و مجموع حقوق و مزایای سال 98  یک کارگر با یک فرزند و یک سال سابقه کار امسال 42.5 درصد افزایش یافته است. هر چند این میزان افزایش در ابتدا خوشحالی و رضایت قشر کارگری را به دنبال داشت اما تورمی که در فرودین و اوایل اردیبهشت وجود داشت این خوشحالی را به کام کارگران تلخ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

وی با اشاره به تورم فروردین ماه اظهار داشت: در فروردین ماه قیمت برخی کالاها تا صد در صد هم افزایش داشته و گروه خوراکی ها و آشامیدنی‌ها نیز افزایش قیمت زیادی داشته است همه این ها حاکی از آن است که به هیچ عنوان افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم و گرانی‌های اخیر نبوده است.

,

کارگران در خط بقاء زندگی می کنند

, کارگران در خط بقاء زندگی می کنند, کارگران در خط بقاء زندگی می کنند,

جعفری خاطرنشان کرد: در سال قبل خط فقر را عددی حدود دو میلیون 700 هزار تومان تا سه میلیون اعلام کردند با این حساب کارگری که در بهترین حالت دو میلیون تومان می گیرد زیر خط فقر که هیچ، فقط در خط بقاء زندگی می کند. حقوق کارگران کفاف داشتن یک زندگی معمولی را نیز نمی‌دهد؛ کارگرانی که خانه ندارند شرایط بدتری دارند؛ برای اجاره یک زیرزمین معمولی نمناک در یزد حداقل باید ماهانه 500 هزار تومان اجاره پرداخت کنند.

,

وی با اشاره به حضور گسترده قشر کارگری در جنگ تحمیلی اظهار داشت: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی بار اصلی روی دوش قشر کارگر بود که متاسفانه این موضوع کمتر دیده شده است و اکنون  نیز در جنگ اقتصادی که کشور درگیر آن است فشار اصلی روی دوش کارگران است.

,

99 درصد  کارگران یزدی دارای قرارداد موقت هستند

, 99 درصد  کارگران یزدی دارای قرارداد موقت هستند, 99 درصد  کارگران یزدی دارای قرارداد موقت هستند,

دبیر مجمع نمایندگان کارگران یزد نداشتن امنیت شغلی را یکی از مهمترین مشکلات کارگران دانست و افزود: کارگران با همین حداقل حقوق هم نمی‌دانند که آیا ماه بعد سر کار هستند یا نه! کارگران مجبور به امضاء قراردادهای یک ماه و حتی سفید امضاء هستند  که مشکلات زیادی را برای آن ها به دنبال دارد.

,

جعفری با بیان این که علی رغم آن که ماهیت کار در عمده کارخانجات دارای ماهیت دائم است اما نزدیک به صد درصد کارگران استان یزد دارای قرارداد های موقت هستند ادامه داد:  ماهیت این قراردادهای موقت به شکلی است که کارفرما می‌تواند بلافاصله پس از اتمام قرارداد، کارگر خود را اخراج کند و کارگر نیز حقی برای دفاع از خود ندارد زیرا مهلت قرارداد به اتمام رسیده است و بر اساس آن کارفرما نسبت به اخراج کارگر اقدام کرده است.

,

وی با بیان این که قراردادهای موقت نوعی برده داری نوین از کارگران است افزود: تا کنون هیچ اقدامی برای تبصره یک ماده هفت قانون کار در زمینه مشاغل مستمر و غیرمستمر انجام نشده است. هر سال داد قراردادهای موقت و مشکلات کارگران را می زنیم اما راه به جایی نمی‌بریم.

,

شرکت های واسطه‌ای بلای جان کارگران

, شرکت های واسطه‌ای بلای جان کارگران, شرکت های واسطه‌ای بلای جان کارگران,

وی با انتقاد از ایجاد شرکت‌های واسطه‌ای در معادن و کارخانجات بزرگ اظهار داشت: در شرکت‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی متاسفانه چد شرکت واسطه‌ای ایجاد شده که طرف قرارداد کارگران هستند که مشکلات زیادی را برای کارگران به وجود آورده است.حقوق کارگر به جای این که مستقیم به کار پرداخت شود به این شرکت ها داده می شود و این شرکت ها با کسر از حقوق کارگران به بهانه‌های مختلف مبلغی را به کارگران پرداخت می کنند.

,

کارفرمایان نوکسیه به دنبال ماهی‌گیری از آب گل‌آلوده هستند

, کارفرمایان نوکسیه به دنبال ماهی‌گیری از آب گل‌آلوده هستند, کارفرمایان نوکسیه به دنبال ماهی‌گیری از آب گل‌آلوده هستند,

وی ضمن بیان این که دولت باید بین کارفرمایانی که واقعا با مشکل مواجه هستند و کارفرمایانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند تفکیک قائل شود خارنشان کرد: بعضی از کارفرمایان با هر سختی که هست از اخراج و تعدیل نیروی خود جلوگیری می کنند اما هستند کارفرمایان نوکیسه ای که با اخراج کارگر و تهدید به اخراج کارگران به دنبال اخذ تسهیلات و امتیاز از دولت هستند.

,

وجود 201 تشکل کارگری در استان یزد/نماینده کارگران از مصونیت شغلی برخوردار نیست

, وجود 201 تشکل کارگری در استان یزد/نماینده کارگران از مصونیت شغلی برخوردار نیست, وجود 201 تشکل کارگری در استان یزد/نماینده کارگران از مصونیت شغلی برخوردار نیست,

وی با اعلام این که در استان یزد 201 تشکل کارگری وجود دارد اظهار داشت: تشکل های کارگری قطعا تاثیرگذاری خود را دارند اما نمایندگان و اعضای تشکل کارگری که خود دارای قراداد موقت است  و به محضی که برای دفاع از حقوق کارگری پیگیر شود خود از کار اخراج می شود و کسی هم نیست که از خودش دفاع کند.

,

وی ادامه داد: نماینده کارگران از مصونیت شغلی برخوردار نیست و چون امنیت شغلی ندارد و خودش قراردادی است بعد از اتمام قرار داد به راحتی کارفرما می گوید مدت قراردادش تمام شده و اخراجش می کند از این رو کار زیادی نمی توانند انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه