اخبار داغ

آذری جهرمی در گفتگو با دانا خبر داد:

جزئیات جلسه وزیر ارتباطات با فرمانده ناجا/ می توان ظرفیت هایی برای جلوگیری از جرائم اینترنتی ایجاد کرد/ در هفته جاری تفاهم نامه ای با سردار اشتری به امضا می رسد

جزئیات جلسه وزیر ارتباطات با فرمانده ناجا/ می توان ظرفیت هایی برای جلوگیری از جرائم اینترنتی ایجاد کرد/ در هفته جاری تفاهم نامه ای با سردار اشتری به امضا می رسد
وزیر ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد: گفتگوهایی میان وزارت ارتباطات و ناجا در حال انجام است و موافقت نامه های اولیه حاصل شده است که در هفته جاری تفاهم نامه ای با سردار اشتری به امضا می رسد که بر اساس آن برای پیشگیری از جرایم فضای مجازی هدف گذاری هایی صورت می گیرد.
[

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تأکید رهبری در خصوص مبارزه با جرایم سایبری و برنامه‌های وزارت ارتباطات برای مقابله با این جرایم اظهار داشت: برخی از اقدامات دستگاه قضایی و پلیس فتا از ورود و گسترش برخی از مجرمان به این فضا جلوگیری کرده است اما نکته مهم این است که با بروز جرایم اینترنتی مثل کلاهبرداری ها، اخاذی ها و ... بخش زیادی از ظرفیت پلیس کشور برای مقابله با این جرایم گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده هایی که در سراسر کشور توسط پلیس فتا ثبت و پیگیری می شود مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی است یادآوری کرد: حجم زیادی از کلاهبرداری ها از طریق فیشینگ بوده به شکلی که مشخصات کارت و رمز آن بر روی درگاه های جعلی وارد شده و کلیه موجودی کارت ها صفر می شود.

,

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: بروز چنین اتفاقاتی ظرفیت نیروی انتظامی را به خود مشغول کرده و این دستگاه از ماموریت های مهم تری که برای آن تعریف شده است باز می ماند؛ برخورد با اشرار، فروش مواد مخدر، اسلحه و ... از وظایف اصلی این نهاد بوده که در سال های اخیر به خاطر این جرایم اینترنتی مشغول این بخش شده است.

,

آذری جهرمی همچنین گفت: می شود تمهیداتی در نظام بانکی کشور و شبکه ارتباطاتی ایجاد کرد که جلوی وقوع این جرایم پر تکرار گرفته شود و امکان وقوع این جرایم از بین برود تا ظرفیت پلیس فتا مشغول جرایم مهم تر و اهداف بزرگتر بشود.

,

وی با اشاره به مسئله شهادت یک روحانی به دست اراذل یادآوری کرد: این گونه اتفاقات امنیت روانی جامعه را به هم می ریزد؛ البته ریشه های اتفاق همدان موضوعات مهم تری بوده و فضای مجازی عرصه ای برای ظهور و بروز آن بود.

,

وزیر ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد: گفتگوهایی میان وزارت ارتباطات و ناجا در حال انجام است و موافقت نامه های اولیه حاصل شده است که در هفته جاری تفاهم نامه ای با سردار اشتری به امضا می رسد که بر اساس آن برای پیشگیری از جرایم فضای مجازی هدف گذاری هایی صورت می گیرد؛ همانگونه که نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات، جرایم در فضای عمومی و ... هدف گذاری می کند نیازمند هدف گذاری برای کاهش جرایم در بستر فضای مجازی هم هست.

,

آذری جهرمی در پایان تصریح کرد: با تعیین مهلت مشخصی که در حال رایزنی درباره میزان آن هستیم قرار است وزارت ارتباطات، نیازمندی های لازم برای تأمین امنیت فضای مجازی توسط پلیس را در اختیار آنها قرار داده و با همکاری بیشتر شاهد کاهش جرایم اینترنتی و همچنین آزاد شدن ظرفیت های پلیس باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه