اخبار داغ

مشاور سازمان مدیریت بحران کشور:

قانون مدیریت بحران هفته آینده به تصویب مجلس می رسد/بیمه اجباری حوادث ضروری است

قانون مدیریت بحران هفته آینده به تصویب مجلس می رسد/بیمه اجباری حوادث ضروری است
مشاور سازمان مدیریت بحران کشور گفت: قانون جامع و کامل مدیریت بحران کشور هفته آینده به تصویب نهایی می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بهنام نظری مشاور سازمان مدیریت بحران کشور ظهر امروز در نشست مدیریت بحران استان مرکزی گفت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور پرمخاطره دنیاست به‌طوری‌که تقریباً مخاطره‌ای طبیعی نیست که در ایران وجود نداشته باشد، به همین دلیل قانون مدیریت بحران پس از حدود ۴۵ ماه کش‌وقوس و چکش‌کاری در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، سرانجام به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

تصویب نهایی قانون مدیریت بحران توسط مجلس در روزهای آتی

, تصویب نهایی قانون مدیریت بحران توسط مجلس در روزهای آتی, تصویب نهایی قانون مدیریت بحران توسط مجلس در روزهای آتی,

وی بابیان اینکه کشور به قانونی جامع و مدون که بتواند خواسته‌ها را در مواقع حوادث غیرطبیعی برآورده کند نیاز داشت، اضافه کرد: چند ایراد شکلی به این قانون از طرف شورای نگهبان وارد شد که خوشبختانه آن ایرادات نیز برطرف شده و تائید این شورا را هم گرفت و احتمالاً در هفته آینده قانون جامع و کامل مدیریت بحران کشور نهایی می‌شود. فقط باید منتظر تدوین دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها توسط دانشگاه‌های کشور باشیم که در صورت رخداد بحران، بتوان در انجام خدمات تسریع کرد.

,

نظری تصویب این قانون را در مجلس کاری بسیار بزرگ خواند و افزود: البته امیدواریم شاهد بحرانی در کشور نباشیم ولی به‌هرحال جهت فرماندهی واحد نیاز به قانون داشتیم که هفته آینده به تصویب نهایی می‌رسد.

,

پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران عمده تمرکز قانون مدیریت بحران است

, پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران عمده تمرکز قانون مدیریت بحران است, پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران عمده تمرکز قانون مدیریت بحران است,

وی عمده تمرکز این قانون را در بحث پیش‌بینی و پیشگیری دانست و ادامه داد: اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه در نظر گرفته‌شده است و هرچقدر بتوان در این دو بخش پیشرفت کرد قطعاً آسیب‌های واردشده در زمان بحران کاهش خواهد داشت. همچنین تمام دستگاه‌های اجرایی هر استان ملزم به ارائه برنامه‌های خود به‌صورت سالانه در دو بخش پیش‌بینی و پیشگیری به استاندار خود شدند و بودجه آن از طرف سازمان برنامه‌وبودجه به‌صورت ۱۰۰درصد تخصیص داده می‌شود.

,

نظری از اختصاص ۳۰درصد اعتبارات ماده ۱۲ جهت سازمان مدیریت بحران استان‌ها خبر داد و گفت: این اعتبار به‌صورت ویژه در قانون دیده‌شده که استان‌ها بتوانند نیازهای اولیه خود را در صورت بروز بحران برآورده کنند و تخصیص این بودجه در سیل اخیر بسیار به پیشگیری از خسارات بیشتر کمک کرد که اگر این بند قانونی وجود نداشت شاهد آسیب‌های بسیار بیشتری بودیم.

,

مشاور سازمان مدیریت بحران کشور استان مرکزی را درزمینهٔ پیشگیری از خسارت سیل استانی پایلوت دانست و تأکید کرد: استان مرکزی در بخش پاسخ و مقابله باسیل نه‌تنها درون استان بلکه با اعزام تجهیزات و حضور فیزیکی متخصصین خود به استان لرستان گام‌های بسیار خوبی برداشت.

,

بیمه اجباری حوادث موضوعی ضروری است

, بیمه اجباری حوادث موضوعی ضروری است, بیمه اجباری حوادث موضوعی ضروری است,

وی بیمه اجباری حوادث را موضوعی ضروری دانست و گفت: دولت هرچقدر هم‌توان مالی بگذارد برآورده کردن این حجم از خسارات واقعاً امکان‌پذیر نیست و اگر بیمه در حوزه‌های کشاورزی، تجاری و مسکونی نهادینه نشود واقعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

,

نظری عملکرد بنیاد مسکن استان مرکزی در ساخت واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای استان کرمانشاه را بسیار خوب دانست و خاطرنشان کرد: استان مرکزی جزو یکی از کم اشکال ترین و پیشروترین استان‌ها در این حوزه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه