اخبار داغ

سیروس همتی در گفتگو با دانا؛

این حد از گرانی کتاب فاجعه است / حضور مردم در نمایشگاه بسیار کم شده و بسیار کمتر کتاب می خرند

این حد از گرانی کتاب فاجعه است / حضور مردم در نمایشگاه بسیار کم شده و بسیار کمتر کتاب می خرند
سیروس همتی نویسنده و بازیگر گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته به شدت خلوت بود و آن ازدحام جمعیت سال های پیشین را نداشت، هر چند که انتشارات مختلفی در نمایشگاه حضور دارد اما حضور مردم در نمایشگاه بسیار کم شده و بسیار کمتر کتاب می خرند.
[

سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان در خصوص سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: این چندمین سال است که بخاطر حضور آثارم در نمایشگاه کتاب، به دعوت از نشر نیستان من هم در نمایشگاه حضور پیدا می کنم تا کتاب هایم را با امضا تقدیم مخاطبان عزیزم کنم.

وی افزود: در حال حاضر کتاب های "ننه کاراته"، "ریحانه"، "الهه"، "مزا مزا" و " سه سه" که توسط نشر نیستان چاپ شده است را در نمایشگاه کتاب دارم.

, سیروس همتی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

این نویسنده اظهار داشت: موسسه خانه کتاب لطف کرده و بن 250 هزار تومانی به ما داده است، با این بن تعداد کتاب هایی که خریدم به انگشتان یک دست هم نرسید، این حد از گرانی کتاب فاجعه است.

,

وی در ادامه عنوان کرد: مدیر نشر عنوان که با من حرف می زد گفت قبلا یک بند کاغذ را 90 هزار تومان می خریدند اما الان همان کاغذ را 540 هزار تومان می خرند، این یعنی قیمت کاغذ 6 برابر شده است، این فاجعه است و نشان می دهد که هیچ چیز حساب و کتاب ندارد؛ من نمیدانم این بازرسان کشور کجا هستند که نظارت کنند، کشوری که دم از فرهنگ می زند و می گوید که کتابخوانی مردم کم است این گونه می خواهد مردم را به کتاب و کتابخوانی علاقمند کند؟

,

همتی اذعان داشت: متاسفانه می دیدیم که هر کس به نمایشگاه کتاب می آمد قبل از هرچیز به قیمت روی جلد نگاه می کرد، یعنی قیمت کتاب آن قدر بالا رفته است که اسم و عنوان کتاب و نویسنده را تحت شعاع قرار داده و می توان گفت در مرحله بعد اولویت بندی خرید کتاب برای مردم قرار گرفته است؛ فلان کس را می بینیم که چون شاخ مجازی است کتاب چاپ کرده و در نمایشگاه حضور دارد و به 2هزار نفر امضا می دهد، کتاب های پوپ و بی موردی در نمایشگاه حضور دارند که قبح دارد آدم آن ها را بخواند.

, همتی ,

بازیگر سریال دلدادگان اظهار داشت: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته به شدت خلوت بود و آن ازدحام جمعیت سال های پیشین را نداشت، هر چند که انتشارات مختلفی در نمایشگاه حضور دارد اما حضور مردم در نمایشگاه بسیار کم شده و بسیار کمتر کتاب می خرند.

, دلدادگان ,

سیروس همتی در پایان گفت: هزار راه برای علاقمند کردن مردم به کتاب وجود دارد، اگر بخواهند من حاضرم که راهکارهایی برای بهتر برگزار کردن نمایشگاه کتاب ارائه دهم؛ این مدیران برگزار کننده نمایشگاه اگر چند تا نمایشگاه کتاب خارج از کشور رفته بودند یاد می گرفتند که چگونه این نمایشگاه را برگزار کنند، کجای دنیا بابت ترویج کتاب در نمایشگاه از مردم پول می گیرند؟ انتشاراتی هایی که در نمایشگاه حضور دارند چرا باید بابت غرفه پول بدهند؟ به خیلی از انتشاراتی ها کاغذ دولتی تعلق نمی گیرد، چرا؟ کتاب فروش ها باید از مالیات معاف باشند؛ هنرمندان باید از مالیات معاف باشند.

, سیروس همتی,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه