اخبار داغ

بسیجی بوشهری:

10مقاله در دست چاپ دارم

10مقاله در دست چاپ دارم
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار تنگستان گفت: در حدود 50 مقاله در همایش‌ها، مجلات ایرانی و خارجی ارایه دادم و درحدود 10مقاله در دست چاپ دارم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، مهدیه جعفری، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار تنگستان و استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر و مدرس دوره‌های آموزشی دریانوری صیادی، است که تحصیلات خود را تا مقطع دکتری تخصصی در رشته تکثیروپرورش آبزیان ادامه داده است.

مختصری درباره موفقیت‌های علمی و پژوهشی خود بفرمایید ؟

در سال 1392، موفق به دریافت لوح  تقدیر بعنوان پژوهشگر برتر از ریاست محترم مرکز آموزش جهاد کشاورزی بوشهر شهید زنده بودی، در سال 1393 از ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بعنوان محقق برتر، در سال 1394 بعنوان مدرس نمونه گروه شیلات و آبزیان از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز آموزش جهاد کشاورزی بوشهر شهید زنده بودی، درسال 1394 در نخستین همایش ملی ساخت تولید و توزیع بعنوان پژوهشگر برتر، در سال 1396 به دعوت ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی واحد استان بوشهر بعنوان مدرس و پژوهشگر برتر در برنامه تلوزیونی کیمیا خومونی شرکت کردم و در سال 1397 ویژه نامه اتحاد جنوب سال بیستم * 29و30 آبان 1397 * ضمیمه شماره 1017ویژه چهارمین جشنواره اشتغال و توسعه کارآفرینی مراکز علمی کاربردی استان بوشهر بعنوان پژوهشگر و محقق حوزه شیلات عکس من را در ویژه نامه چاپ کرد.

درباره مقالات و کتابهایی که توسط شما انتشار یافته به صورت مختصر شرح دهید ؟

در حدود 50 مقاله در همایش‌ها، مجلات ایرانی و خارجی ارایه دادم و درحدود 10مقاله در دست چاپ دارم.

از خاطرات تحصیل خود بگویید؟

گذراندن دوران تحصیل در شهرهای مختلف، این امکان را به من داده بود تا با آداب و رسوم مردم شهرهای، رشت، اهواز و بندرعباس آشنا شوم، قشنگترین خاطره‌ای که به یاد دارم، مربوط به زمانی است که اولین بار در سن 19 سالگی، مقاله‌ای نوشتم و در همایش دعوت به سخنرانی شدم و این برای من و هم دانشگاه محل تحصیلم خیلی مهم بود.

وضعیت فعلی رشته تحصیلی شما در دانشگاه ها چطور ارزیابی می‌کنید؟

زیر شاخه‌های علم شیلات بسیار گسترده و متنوع است از جمله می‌توان به تکثیرو پرورش آبزیان، فراوری ابزیان، صید و صیادی اشاره کرد من به همه گرایش‌های رشته شیلات علاقه دارم و این سبب شد که به کمک همکاران علمی و پژوهشی خودم از جمله جناب آقای مهندس محمد ولایت زاده در زمینه‌های مختلف آبزیان مقاله و کتاب چاپ کنم و اینجا جا دارد از زحمات ایشان هم تشکر کنم.

تقاضا برای این رشته در حال حاضر کم شده در صورتی که این رشته با توجه به تنوع در تکثیر وپرورش انواع مختلف آبزیان از جمله پرورش میگو، صدف‌های خوراکی، ماهیان دریایی، ماهیان گرمابی و ماهیان سردآبی و غیره  منجر به کارفرینی زیادی در حوزه شیلات  می‌شود.

متاسفانه در حال حاضر رشته شیلات در مقطع کارشناسی نسبت گذشته کم رنگ شده که اگر فارغ التحصیلان شیلاتی با تشکیل تیم، اقدام به کارآفرینی کنند بسیار موفق می‌شوند ولی در رشته ارشد و دکتری رشته شیلات هنوز طرفدار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,
,
, مختصری درباره موفقیت‌های علمی و پژوهشی خود بفرمایید ؟,
,
,
,
, درباره مقالات و کتابهایی که توسط شما انتشار یافته به صورت مختصر شرح دهید ؟,
,
,
,
, از خاطرات تحصیل خود بگویید؟,
,
,
,
, وضعیت فعلی رشته تحصیلی شما در دانشگاه ها چطور ارزیابی می‌کنید؟,
,
,
,
,
,
,

, ,


بهترین دستاورد شما در تحقیقات پرورش آبزیان چه چیزی بوده است؟

تالیف کتاب زیست‌شناسی و تکثیر و پرورش دوکفه‌ای ها به کمک همکارم، مهندس محمد ولایت زاده، انجام شد.

بعنوان فرد صاحب نظر در این رشته، چه افقی برای آینده ایران ترسیم می‌کنید ؟با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، که امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند باید کلام ایشان را الگوی خود قرار داده و به کار آفرینی و تولید بیشتر بپردازیم و این باعث می‌شود که در تمام، رشته‌ها ما پیشرفت کنیم. بعنوان یک ایرانی وظیفه‌ای که بر دوش ما است، این است که در جهت عدم وابستگی به کشورهای خارجی در زمینه تکثیر و پروش آبزیان  هر چه بیشترتلاش کنیم و آینده‌ای درخشان را برای کشور عزیزمان ایران رقم بزنیم.

     

درباره کارگاه آموزشی اقتصاد کرانه‌ای که جدیدا برگزار کردید بیشتر توضیح دهید؟

بخش عمده‌ای از اقتصاد کشورهای جهان وابستگی مطلق به اقتصاد و صنعت دریایی دارد، تا آنجا که بیش از۹۰درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود. دریا منبعی سرشار از نعمت‌های الهی است که بهره‌مندی ازمنافع آن مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، عزم ملی و همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با آن خواهد بود. ایران با داشتن حدود 5177 کیلومتر خط ساحلی و قرار گرفتن در کنار خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر یک کشوری با پتانسیل بالا در زمینه توسعه اقتصاد دریا محسوب می‌شود، بنابراین کار آفرینی در این حوزه بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. در همین راستا با همکاری معاونت جهاد علمی و فناوری سپاه امام صادق(ع) یک کارگاه آموزشی برگزار کردیم که مدرسین این دوره، من و دکتر حمزه شیخیانی بودیم.

این کارگاه، تحت عنوان اقتصاد دریایی که در این کارگاه، بخش اول دکتر شیخیانی درباره اقتصاد کرانه‌ای تدریس کردندو در بخش دوم مربوط به کارافرینی در حوزه اقتصاد دریایی را من در خدمت دانشجویان گرامی بودم و تدریس کردم، این کارگاه به دانشجویان کمک می‌کند تا اگر به دنبال کارافرینی هستند، به این رشته وارد شوند.

درباره محورهای کارآفرینی در حوزه اقتصاد دریای بیشتر توضیح دهید؟

با توجه به این که صنایع دریایی به عنوان یکی از راهبردیترین حوزههای صنعتی کشور است که توجه به این صنعت موجبات رشد و توسعه اقتصاد کشور را فراهم می‌سازد، بخش‌های کارآفرینی در حوزه اقتصاد دریایی می‌پردازیم .

محورهای کارآفرینی در حوزه اقتصاد دریایی از کارآفرینی در بخش تکثیر و پرورش آبزیان، کارآفرینی در بخش صید وصیادی، کارآفرینی در بخش فرآوری آبزیان، کارآفرینی در بخش گردشگری دریایی، کارآفرینی در بخش حمل و نقل دریایی، کارآفرینی در بخش تولید وسایل زینتی و زیورآلات حاصل از دریا، کارآفرینی در بخش طب دریایی و کارآفرینی در بخش تولید فرآورده های نفتی می باشد.

در بخش تکثیر و پرورش آبزیان، چگونه می‌شود کارآفرینی کرد؟

باتوجه به تنوع زیاد آبزیان صنعت تکثیر و پرورش آبزیان صنعتی با محورهای بسیار گسترده می باشد که توجه زیادی از کارآفرینان در حوزه مناطق ساحلی جذب می کند که از جمله می‌توان به روشهای نویین درتکثیر و پرورش نویین میگو وپرورش برخی از گونه های ماهیان دریایی از جمله ماهی سی باس آسیایی در قفس‌های دریایی وکشت و پرورش نویین انواع جلبک‌های دریایی وپرورش نویین صدف های مروارید ساز، پرورش نویین انواع صدفهای مروارید ساز پرورش ماهیان زینتی آب شور در آکواریوم و پرورش انواع مرجان‌های دریایی در آکوریوم مانند پرورش مرجان شاخ گوزنی در آکواریوم، پرورش شقایق دریایی در آکواریوم، پرورش ستاره دریایی در آکواریوم، تولید انواع غذای آبزیان اشاره نمود، که روز به روز بر تنوع آبزیان پرورشی افزوده می‌گردد .

در حال حاضر تکثیر و پرورش میگو، پرورش برخی از گونه‌های ماهیان دریایی مثل ماهی سی باس آسیایی، پرورش جلبک‌های، پرورش صدف‌های مروارید ساز، پرورش ماهیان زینتی در ایران صورت می‌گیرد.

برای کسانیکه قصد دارند در این رشته تحصیل کنند چه صحبتی دارید ؟ درباره آینده شغلی این رشته هم بفرمایید.

این رشته، رشته‌ای بسیار جذاب وخوب است و برای افرادی که روحیه کارآفرینی دارند بسیار مناسب بوده و جای پیشرفت فراوان دارد، به نظرم اگر فارغ التحصیلان شیلات اقدام به تشکیل تیم‌های چند نفره نمایند و سپس شروع به کارافرینی کنند و گونه‌های محتلف آبزیان را پرورش دهند خیلی پیشرفت می‎کنند.

برای آینده چه برنامه‌هایی، برای خود در نظر دارید ؟

با توجه به اینکه به تحقیق و پژوهش علاقه زیادی دارم قصد دارم تا آنجایی که خداوند متعال توفیق دهد به تحقیقات خود ادامه دهم و اقدام به چاپ مقالات و کتابهای فراوان نمایم.

حرف پایانی:

با توجه به اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری، سال 1398 را سال رونق تولید نامگذاری نمودند وظیفه‌ای که بر دوش ما است این است که هرچه بیشتر به ایده‌هایی که منجر به کارآفرینی در حوزه تکثیرو پرورش آبزیان است  بپردازیم، در اینجا جا دارد که از زحمات ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد دلوار، دکتر حیدری سنگستانی که  در راستای تحقیقات و پژوهش، کمک فراونی کردند تشکر نمایم.
 

انتهای پیام/

 

 

,
, بهترین دستاورد شما در تحقیقات پرورش آبزیان چه چیزی بوده است؟,
,
,
,
,
,
,
,
, درباره کارگاه آموزشی اقتصاد کرانه‌ای که جدیدا برگزار کردید بیشتر توضیح دهید؟,
,
,
,
,
,
, درباره محورهای کارآفرینی در حوزه اقتصاد دریای بیشتر توضیح دهید؟,
,
,
,
,
,
, در بخش تکثیر و پرورش آبزیان، چگونه می‌شود کارآفرینی کرد؟,
,
,
,
,
,
, برای کسانیکه قصد دارند در این رشته تحصیل کنند چه صحبتی دارید ؟ درباره آینده شغلی این رشته هم بفرمایید.,
,
,
,
, برای آینده چه برنامه‌هایی، برای خود در نظر دارید ؟,
,
,
,
, حرف پایانی:,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه