اخبار داغ

تحلیلگر مسائل اقتصادی:

۴۰درصد ظرفیت اقتصادی ایران، از عدم شفافیت درآمدهای زیر زمینی رنج می برد/ خنثی سازی تحریم نفتی در گرو بازگشت پول های کثیف فرار مالیاتی به چرخه اقتصاد کشور

۴۰درصد ظرفیت اقتصادی ایران، از عدم شفافیت درآمدهای زیر زمینی رنج می برد/ خنثی سازی تحریم نفتی در گرو بازگشت پول های کثیف فرار مالیاتی به چرخه اقتصاد کشور
استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: ایران در صورتی از برهه کنونی تحریم های نفتی عبور خواهد کرد که بتواند با اخذ سیاست های صحیح، از طریق درآمدهای پاک مالیاتی کشور را اداره کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره راهکارهای خنثی سازی اثرات تحریم نفتی آمریکا علیه ایران به خبرنگار تیتریک، گفت: تحریم های آمریکا به زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ خلاصه نمی شود و از زمان اوباما تحریم های شدیدی علیه ایران صورت گرفت تا اینکه کشور ما به مذاکره و برجام در دوره ترامپ رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدرضا اکبری افزود: غالب کارشناسان معتقد هستند که تحریم ها در کنار تمامی تهدیدهای دشمن، زمینه ایجاد فرصت هایی را برای کشورمان فراهم خواهد کرد به این معنا که با آغاز تحریم ها از دوره های پیشین روسای جمهور آمریکا، درآمدهای مالیاتی در اقتصاد ایران شکوفا شد.
,
 
وی با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی صرفا به اخذ مالیات منتهی نمی شود، اظهار داشت: اخذ مالیات نیازمند شفافیت اقتصادی خواهد بود و زمانی می توان مالیات را به حق می توان دریافت کرد که شفافیت اقتصادی نیز در جامعه ایجاد شود در حالی که از زمان آغاز مبحث مالیات در کشور تا کنون، 40 درصد از ظرفیت اقتصادی ایران، زیرزمینی توام با عدم شفافیت است. 
,
,
 
,
اکبری با تاکید بر اینکه عده ای با فرار مالیاتی عوارض و مالیات قانونی پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: امروز با طرح مسئله تحریم کامل نفتی ایران که البته دور از ذهن است، می توان درآمدهای مالیاتی را به عنوان مهمترین و کلیدی ترین آیتم جهت خنثی سازی اثر تحریم های نفتی مطرح کرد.  
وی گفت: طی چندسال اخیر درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است و این نوید را به ما خواهد داد که بتوان اقتصادی منظم و قابل پیش بینی داشته باشیم در حالی که اقتصاد بر پایه نفت و گاز شکل گیرد درآمدهای این عنصر زیرزمینی متغیر است و نمی توان به آن تکیه کرد اما درآمدهای مالیاتی به صنعت متکی بوده و با فعالیت در این بخش می توان زوایای پنهان اقتصاد را روشن و شفاف کرد. 
,
,
 
,
اکبری روشن سازی زوایای پنهان درآمدی برای بسترسازی اقتصاد مثمرثمر دانست و افزود: اگرچه در حال حاضر درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است اما به گفته وزیر اقتصاد و دارایی 40 درصد از ظرفیت مالیاتی اقتصاد ایران مغفول مانده است و با رسیدن این آمار به 100 می توان درآمدهای نفتی را در پروژه های زیرساختی استفاده کرد. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه با تحقق مسئله مذکور از بودجه جاری کم و به بودجه عمرانی اضافه خواهد شد، اظهار داشت: ایران طی سال های اخیر سایه تحریم را بالای سر خود دیده است اما به گفته محمد جواد ظریف دکترای دور زدن تحریم ها را داراست و آمریکا هیچگاه نمی تواند به هدف سیاسی و اقتصادی خود یعنی رساندن صادرات نفتی ایران به صفر برسد. 
,
 
,
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه تصریح کرد: ایران در صورتی از برهه کنونی تحریم های نفتی عبور خواهد کرد که بتواند با اخذ سیاست های صحیح، از طریق درآمدهای پاک مالیاتی کشور را اداره کند، البته اخیرا در سازمان امور مالیاتی سامانه های اطلاعاتی بسیار قوی به واسطه تراکنش های مشکوک بانکی ایجاد شده است تا پول های کثیفی که باعث فرار مالیاتی شده بود به چرخه مالیاتی باز گردند و پوئن مثبتی برای درآمدهای دولت محسوب شود. 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه