اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

شهرداری ورامین با درختان پارک مسجد جامع چه می کند؟/ مصوبه شورای شهر برای قطع درختان!

شهرداری ورامین با درختان پارک مسجد جامع چه می کند؟/ مصوبه شورای شهر برای قطع درختان!
تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است نشان می دهد که درختان پارک مسجد جامع ورامین توسط شهرداری قطع شده و به جای دیگری منتقل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محیط زیست از جمله میراث و منابع طبیعی کشور است که قطعا برای نسل امروز و آیندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است. علاوه بر اینکه امروز موضوع آلودگی هوا و محیط زیست به دغدغه جدی افکارعمومی بدل شده است، تخریب زیست بوم نیز از جمله مواردی است که خطر آن به طور جدی احساس می شود. برای بوجود آمدن یک درخت حداقل چندین سال زمان لازم است؛ گو اینکه برخی از درختان قدمت زیادی  دارند و مدت هاست وظیفه تسویه آب و هوای شهرها را به دوش می کشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
از ورامین خبر رسیده است که شهرداری این شهر در حال قطع درختان پارک مسجد جامع این شهر است. این خبر را کانال تلگرامی «ورامین پرس» روی خروجی خود قرار داده است. 
,
 
,
, ,
 
,
در این خبر آمده است که قطع درختان پارک مسجد جامع ورامین آنهم به طور شبانه در حال انجام است. این درحالی است که اردیبهشت ماه درختان زنده هستند و در فصل های زمستان و سرما بیشتر کار هرس و قطع درختانی که خشک شده اند انجام می شود.
,
 
,
, ,
 
,
 اما تصاویری که از کانال تلگرامی «ورامین پرس» منتشر شده است نشان می دهد که این درختان سبز و زنده هستند و اهالی این منطقه نیز نسبت به این مسئله گله دارند. 
,
 
,
این درحالی است که «حسین دهقان»، معاون عمرانی شهرداری ورامین در مصاحبه با ورامین پرس بیان می کند: « قطع درختان در مسجد جامع ورامین با مصوبه شورای شهر در حال انجام است. نما و دید مسجد جامع اولویت است. نقشه اصلاح و بهسازی  توسط حوزه  معاونت حمل و نقل و ترافیک اجرا و قطع درختان توسط مدیریت فضای سبز در حال اجرا است. درختان قطع نشده بلکه جانمایی جابجا شدند.»
, , « قطع درختان در مسجد جامع ورامین با مصوبه شورای شهر در حال انجام است. نما و دید مسجد جامع اولویت است. نقشه اصلاح و بهسازی  توسط حوزه  معاونت حمل و نقل و ترافیک اجرا و قطع درختان توسط مدیریت فضای سبز در حال اجرا است. درختان قطع نشده بلکه جانمایی جابجا شدند.», « قطع درختان در مسجد جامع ورامین با مصوبه شورای شهر در حال انجام است. نما و دید مسجد جامع اولویت است. نقشه اصلاح و بهسازی  توسط حوزه  معاونت حمل و نقل و ترافیک اجرا و قطع درختان توسط مدیریت فضای سبز در حال اجرا است. درختان قطع نشده بلکه جانمایی جابجا شدند.»,
 
,
اما برخی از اهالی ورامین این صحبت های معاون عمرانی شهرداری ورامین را قبول ندارند و از دادستانی ورامین درخواست کرده اند که در خصوص قطع درختان در مسجد جامع ورامین به عنوان مدعی العموم ورود کند.
,
 
,
در درخواست برخی از شهروندان ورامینی به دادستانی این شهر آمده است : «قطع هرگونه درخت در بافت شهر و خارج از شهر باید با مجوزهای مربوطه باشد حتی اگر برای این اقدام مجوزی صادر شده باشد باید دید آنقدر ضروری هست یا نه؟؟ این خیانت به آیندگان است و قطعا ثبت می شود برای بهسازی چند معبر درخت قطع شد.»
, «قطع هرگونه درخت در بافت شهر و خارج از شهر باید با مجوزهای مربوطه باشد حتی اگر برای این اقدام مجوزی صادر شده باشد باید دید آنقدر ضروری هست یا نه؟؟ این خیانت به آیندگان است و قطعا ثبت می شود برای بهسازی چند معبر درخت قطع شد.»,
 
,
, , ,
 
,
با این حال تصاویری که از این موضوع به چشم می خورد قطع درختان است تا جانمایی آن. از سوی دیگر اینکه قرار است مصوبه شورای شهر اجرا بشود چرا اطلاع رسانی لازم انجام نشده است تا میان مردم درباره این موضوع شک و تردید ایجاد نشود. همچنین چرا برای این کار در فصلی که درختان زنده هستند شهرداری آنهم به طور شبانه اقدام کرده است؟
,
 
,
, ,
 
,
سئوال دیگر اینکه آیا این درختان به عنوان میراث بشری محسوب نمی شوند و تنها بنا و ساختمان مهم است یا فضای سبز نیز دارای اهمیت تاریخی و زیست محیطی است؟ البته سئوالات کارشناسانه دیگری هم در این خصوص وجود دارد که به  نظر می رسد که شهرداری ورامین بایستی به آن پاسخ درست و منطقی را بدهد و روشن کن که موضع قطع درختان مسجد جامع ورامین چیست.
, سئوال دیگر اینکه آیا این درختان به عنوان میراث بشری محسوب نمی شوند و تنها بنا و ساختمان مهم است یا فضای سبز نیز دارای اهمیت تاریخی و زیست محیطی است؟ البته سئوالات کارشناسانه دیگری هم در این خصوص وجود دارد که به  نظر می رسد که شهرداری ورامین بایستی به آن پاسخ درست و منطقی را بدهد و روشن کن که موضع قطع درختان مسجد جامع ورامین چیست., سئوال دیگر اینکه آیا این درختان به عنوان میراث بشری محسوب نمی شوند و تنها بنا و ساختمان مهم است یا فضای سبز نیز دارای اهمیت تاریخی و زیست محیطی است؟ البته سئوالات کارشناسانه دیگری هم در این خصوص وجود دارد که به  نظر می رسد که شهرداری ورامین بایستی به آن پاسخ درست و منطقی را بدهد و روشن کن که موضع قطع درختان مسجد جامع ورامین چیست.,
 
,
, , , ,
 
,
انتهای پیام/ح 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه