اخبار داغ

دادگاه متهمان پرونده پدیده شاندیز در آینده نزدیک برگزار می شود/ تشریح عناوین اتهامی متهمان پرونده

دادگاه متهمان پرونده پدیده شاندیز در آینده نزدیک برگزار می شود/ تشریح عناوین اتهامی متهمان پرونده
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از برگزاری دادگاه پرونده موسوم به پدیده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پرونده موسوم به پدیده دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران در نظام اقتصادی ارسال شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری میزان ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری، با اشاره به برگزاری موفق جلسات دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور؛ در مشهد و متعاقب برخورد قاطعانه با مفسدان و اخلال گران در نظام اقتصادی و صدور آراء سنگین برای متهمان این پرونده‌ها که موجب رضایت‌مندی افکار عمومی نیز شد، اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری جلسه متهمان پرونده موسوم به پدیده در دادگاه ویژه در مشهد خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی ابراز کرد: پرونده موسوم به پدیده دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که پس از طی تشریفات قانونی و انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران در نظام اقتصادی ارسال شد.

,

وی یادآور شد: طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاه‌برداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده و همچنین تعدادی از متهمان به مشارکت در کلاه‌برداری از طریق خریدوفروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.

,

مظفری با اشاره به روند رسیدگی به این پرونده عنوان کرد: پس از وصول گزارش‌های متعدد از ناحیه مراجع ذی‌صلاح قانونی ازجمله سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه در این شرکت و عدم توجه مسئولان وقت شرکت نسبت به این تذکرات، اقدامات قانونی باهدف حفاظت از منافع سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران و با رویکرد پیشگیری از گستردگی جرائم و تخلفات؛ با ممنوعیت تبلیغات اغواگرانه این شرکت، توسط مراجع قانونی آغاز و رسیدگی به مشکلات و مسائل شرکت پدیده ادامه پیدا کرد.

,

وی بیان کرد: متأسفانه عدم توجه مسؤولان این شرکت به تذکرات قانونی و عدم استفاده از فرصت‌های اعطایی برای جبران مافات؛ مشکلات متعددی را برای جمع زیادی از هم‌وطنان عزیز به وجود آورد که در بسیاری از موارد این مشکلات به‌صورت تجمعات اعتراضی ظهور و بروز پیدا کرد.

,

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی در مبارزه با مفسدان اقتصادی اذعان کرد: برخورد قاطعانه و شجاعانه مجموعه قضایی با افراد موسوم به دانه‌درشت موجب امیدآفرینی برای مردم شده و انشا الله دستگاه قضایی استان خراسان رضوی در چهارچوب موازین قانونی و در راستای دفاع از حقوق عامه با متخلفان این پرونده نیز همچون پرونده‌های «پردیسبان» و «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» برخورد خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه