اخبار داغ

نایب رئیس کمیته فضای مجازی مجلس:

متاسفانه دستگاههای مسئول فضای مجازی خیلی کند عمل کرده اند/سهل انگاری بیشتر تبعات بدی به همراه خواهد داشت

متاسفانه دستگاههای مسئول فضای مجازی خیلی کند عمل کرده اند/سهل انگاری بیشتر تبعات بدی به همراه خواهد داشت
نایب رئیس کمیته فضای مجازی مجلس گفت: متاسفانه دستگاههای مسئول خیلی کند عمل کرده اند و انتظارات رهبری و جامعه در این زمینه برآورده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی نایب رئیس کمیته فضای مجازی مجلس در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی اظهار داشت : فضای مجازی یک موضوع بسیار پیچیده و قابل تامل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی گفت:متاسفانه زمانی نرم افزارهای فضای مجازی به ایران ورود پیدا کردند که هنوز در جامعه ما آموزش های لازم برای استفاده از این فضا صورت نگرفته بود؛ مردم و کاربران وارد فضایی شده بودند که به دلیل اطلاعات محدود از فرصت ها و تهدیدهای آن اطلاعات کافی نداشتند.

,

نایب رئیس کمیته فضای مجازی مجلس خاطر نشان کرد: بنابراین یکی از ضرورت ها این بود که مسئولین امر ورودی جدی پیدا کنند و برای ارتقای سطح آگاهی مردم آموزش های لازم را بدهند  .

,

سعیدی ادامه داد: متاسفانه برخی از دستگاه ها بعد از کلی فرصت سوزی ورود پیدا کردند و بخش عمده مصوباتی شورای عالی فضای مجازی و قوانین مجلس نادیده گرفته شد.

,

وی با اشاره به این که در مقابل، نظام سلطه جهانی آگاه به این بود که از این فضا می تواند بر علیه ارزش ها ، باورها و اعتقادات دینی ما استفاده کند، افزود :همچنین این فضا سبب بر هم زدن نظام خانواده نیز شد و نظام سلطه استفاده کافی را برد.

,

این مقام مسئول توضیح داد: به دنبال این اتفاقات در مجلس کمیته فضای مجازی را تشکیل شد و اولین کار این کمیته ساماندهی شبکه های اجتماعی، حمایت و تقویت شبکه های اجتماعی داخلی بود .

,

نایب رئیس کمیته فضای مجازی مجلس با بیان این که مقام معظم رهبری بارها در مورد فضای مجازی تاکید کرده اند، گفت : متاسفانه دستگاههای مسئول خیلی کند عمل کرده اند و انتظارات رهبری و جامعه در این زمینه برآورده نشده است.

,

سعیدی تشریح کرد: بایستی مسئولین امر یک بازنگری جدی در عملکرد خود داشته باشند و شرایط را به خوبی درک کنند و بدانند اگر بیشتر از این سهل انگاری شود تبعات بسیار بدی در عرصه های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

,

وی در پایان اظهار داشت : بنابراین باید با دقت بیشتر به موضوع فضای مجازی توجه کرد و به بررسی مسائل و مشکلات پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه