اخبار داغ

آمریکا در روابط خود با کشورهای «ضداسرائیلی» تجدید نظر می‌کند

آمریکا در روابط خود با کشورهای «ضداسرائیلی» تجدید نظر می‌کند
یک مقام ارشد دولت آمریکا می‌گوید ممکن است این کشور روابط خود با کشورهایی که مواضع ضداسرائیلی دارند را مورد بررسی مجدد قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت کنونی آمریکا که در ماه‌های گذشته تمام قد به دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخته، روز یکشنبه اعلام کرد ممکن است در روابط خود با کشورهایی که مواضع ضداسرائیلی دارند، تجدید نظر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «اِلان کار» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امر مبارزه با «یهودستیزی» که به قدس اشغالی سفر کرده، در این مورد گفته است: «ایالات متحده آماده بررسی روابط خود با هر کشوری است و قطعاً یهودستیزی آن کشوری که ما با آن رابطه داریم، مایه نگرانی عمیق است.»

,

وی افزود: «من در دیدارهای دوجانبه‌ای که در سرتاسر جهان دارم، این موضوع را مطرح خواهم کرد. این مسئله‌ای است که ما، پشت درهای بسته، درباره آن بحث‌های شفاف و صریحی خواهیم داشت.»

,

این مقام آمریکایی از نام بردن از کشور یا سیاستمدار مشخصی خودداری کرده است، اما گفته آمریکا صهیونیسم‌ستیزی را با یهودستیزی همسان می‌داند.

,

رویترز به نقل از کارشناسان سیاسی نوشته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است با اتخاذ سیاست‌هایی در حمایت از رژیم صهیونیستی، حمایت رأی‌دهندگان یهودی را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، جلب کند. انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی، خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران از جمله اقدامات دولت ترامپ است که با تمجید تل‌آویو روبرو شده است.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه