اخبار داغ

پلاسکوهای بوکان در معرض فاجعه

پلاسکوهای بوکان در معرض فاجعه
طی چند سال گذشته روز به روز به برج ها و آپارتمان های بوکان افزوده می شود و این مهم در حالی است که صادر کنندگان مجوز برای احداث این سازه ها هیچ گونه نگاهی به حوزه امکانات ایمنی خارج از ساختمان ها ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بعد از ظهر شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه آتش گرفتن یکی از واحدهای مسکن مهر بوکان آتش نشانان را برای اطفاء حریق به محل حادثه کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

فواد هاشمی سرپرست آتش نشانی بوکان در این زمینه اظهار داشت: با توجه به حساسیت محل حادثه و انبوه واحدهای مسکونی دو تیم دیگر از آتش نشانان ایستگاه ۲ سازمان نیز جهت تسریع در عملیات اطفا حریق به محل اعزام شدند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: آتش نشانان با شکستن درب ورودی و همچنین استفاده از نردبان دستی کانون حریق را در طبقه دوم ساختمان ۷ طبقه زیبا کنار کشف و حریق را مهار نمودند.

,

سرپرست آتش نشانی در پایان با در دست بررسی قرار گرفتن علت این حادثه حجم خسارات مالی را زیاد عنوان کرد.

,

خبر اتش سوزی ان هم آپارتمان های مسکن مهر برای اتش نشانان و حتی ساکنان این بلوک ها بسیار دلهره آور و ترسناک است.

,

بی تردید دلهره آور ترین تماس های تلفنی برای اتش نشانان بوکانی اعلام خبر اتش سوزی در مساکن مهر و آپارتمان های بوکان است، مکان های که اگر آتش از طبقه سوم به بعد باشد این مردان خستگی ناپذیر در نبود امکانات هیچ راهی برای خاموش کردن آن ندارد.

,

متاسفانه طی یک دهه گذشته و با آغاز بلند مرتبه سازی در بوکان نبود ست ای امداد و نجات برای این ساختمان ها به یکی از مهم ترین دغدغه های ساکنین این آپارتمان ها و همچنین نیروهای امدادی همچون اتش نشانان این شهرستان تبدیل شده است.

,

طی چند سال گذشته روز به روز به برج ها و آپارتمان های بوکان افزوده می شود و این مهم در حالی است که صادر کنندگان مجوز برای احداث این سازه ها هیچ گونه نگاهی به حوزه امکانات ایمنی خارج از ساختمان ها ندارند.

,

بی شک یکی از فاکتور های مهم مدیریت شهری در حوزه ساختمان سازی برای صدور مجوز احداث سازه های چند طبقه تامین امکانات و تجهیزات تخصصی امداد و نجات آتش نشانی همچون نردبان هیدرولیک و تشک نجات در سازمان اتش نشانی می بود که متاسفانه این مهم در بوکان رعایت نشده است.

,

اکنون و با نگاهی گذرا به شهر بوکان با صدها اپارتمان ۳ الی ۱۱ طبقه رو به رو می شویم که در صورت بروز حوادثی همچون اتش سوزی هیچ گونه امکاناتی برای نجات ساکنین این خانه ها در بوکان موجود نیست.

,

این در حالی است که طی سالیان گذشته مسولان بوکانی به فراخور زمان و مکان وعده های برای تهیه حداقل یک حلقه تشک نجات داده اند که متاسفانه تا کنون این مهم نیز همچون ده ها وعده دیگر عملی نشده است.

,

در یک دهه گذشته که روند آپارتمان سازی در بوکان شروع و طی ۴ سال گذشته به اوج خود رسیده بی شک شاهد اتلاف هزینه های میلیاردی در بعضی از حوزه های مدیریت شهرستان بودیم که در نهایت جز سوی استفاده از امکانات شهرستان هیچ دستاورد خاصی برای بوکان نداشت کما این که با صرف این پول ها در حوزه آتش نشانی و حتی مدیریت بحران شهرستان می توانستیم امیدوار به نجات جان همشهریانی باشیم که در نبود و یا کمبود تجهیزات احتمال جان و زندگیشان نابود می شود.

,

در پایان باید گفت که تمامی آپارتمان های بوکان خود پلاسکوهای هستند که هر لحظه در نبود امکانات و تجهیزات حرفه ای امداد و نجات سازه های بلند در معرض حوادث تلخی قرر دارند که می تواند جان همشهریان را به مخاطره بیندازد.

,

لازم است مسئولان بوکانی با بازنگری جدی در تقسیم بودجه سال جاری نگاه ویژه ای به تجهیز آتش نشانی داشته باشند زیرا این حوزه با جان و زندگی مردم سروکار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه