اخبار داغ

معاون سابق امور‌بین‌الملل شرکت‌ملی‌نفت‌ایران:

تنها راه فروش نفت در زمان تحریم رفع مشکلات سیستم بانکی است/ مسئولین بانکی باید پاسخگوی عدم توانایی در ارائه راهکار باشند

تنها راه فروش نفت در زمان تحریم رفع مشکلات سیستم بانکی است/ مسئولین بانکی باید پاسخگوی عدم توانایی در ارائه راهکار باشند
معاون سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: تا زمانی سیستم بانکی توانمندی لازم را برای جذب وجوه نداشته باشد فعالیت هایی که در راستای صادرات انجام می شود ابتر خواهد ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره راه های فروش نفت در زمان تحریم به خبرنگار تیتریک، گفت: اگر این امکان برای سیستم بانکی کشور ما فراهم شود که وجوه حاصل از فروش نفت را دریافت کند کمک بزرگی برای فروش نفت در زمان تحریم خواهد بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سید محسن قمصری با اشاره به اینگه بخش عمده ای از مقوله فروش نفت دریافت وجه است، افزود: تا زمانی سیستم بانکی توانمندی لازم را برای جذب وجوه نداشته باشد فعالیت هایی که در راستای صادرات انجام می شود ابتر خواهد ماند زیرا بخش عمده ای از تحریم نخریدن نفت به تحریم های بانکی باز می گردد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: اگر ایران بتواند مشکل تحریم بانکی را حل کند و بتواند وجوه خود را دریافت کند امر صادرات و فروش نفت قابل حل خواهد بود و مطمئنا همکاران کنونی ما در شرکت نفت راهکارهایی برای اجرایی شدن این مقوله دارند. 
,
 
,
قمصری با اشاره به خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات توسط اروپا، تصریح کرد: نگاه ما با سیستم بانکی باید از نگاه اعتماد به غرب و اروپا باید برگردد زیرا قطعا اروپا اقدامی برای ایران انجام نخواهد داد در نتیجه سیستم بانکی ایران باید تدابیر خاصی در این زمینه بیاندیشد. 
,
 
,
وی گفت: اگر ایران منتظر اقدام از طرف اروپا باشد باید بداند که آنها هیچ قدمی برای ایران برنخواهند داشت در نتیجه امیدواریم کارشناسان زبده سیستم بانکی بتوانند راه حلی را ابداع و عملیاتی کنند و بدون شک می توان این روند را به خوبی پیش برد. 
,
 
,
قمصری با اشاره به صحبت ظریف مبنی بر اینکه ما دکترای دور زدن تحریم ها را داریم، افزود: ایشان باید در دستگاه دیپلماسی  قطعا چنین مواضعی را داشته باشند اما عملیاتی شدن سخنان وزیر امور خارچه در گرو رفع مشکلات سیستم بانکی خواهد بود. 
,
 
,
وی کامل شدن راه های دور زدن تحریم ها را در صورت برطرف شدن دغدغه های سیستم بانکی دانست و اظهار داشت: زمانی که خریدار به هر شیوه ای درصدد خرید نفت از ایران باشد با 2 مشکل مواجه می شود، نخست آنکه خرید نفت خام از کشور ما تحریم است و در صورت خرید باید به گونه ای پاسخگوی غرب باشد. 
,
 
,
قمصری در تشریح مشکل دوم تصریح کرد: حتی با وجود خرید نفت از ایران در زمان تحریم، پرداخت وجه توسط کشور مقصد نیز با چالش هایی مواجه است و اگر ایران نتواند سیستمی را برای دریافت پول راه اندازی کند، خریداران معتبر نخریدن نفت را ترجیح می دهند زیرا نمی توانند بدهی معوق در ترازهای مالی خود داشته باشند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ایران خریداران غیر معتبر را برای فروش نفت قبول ندارد، گفت: نمی توانیم نفت را دست دست کسانی بدهیم که پول فروش آن به داخل کشور بازنگردد در نتیجه ایران به دنبال خریدار معتبری است که بتواند پول نفت را به ایران پرداخت کند. 
,
 
,
قمصری افزود: کشورهای خواستار نفت ایران سیستم بانکی غربی را دارند و به آنها اعتماد می کنند، در عین حال آن سیستم بانکی بر روی ما بسته است و باید برای دریافت وجه تدابیر ویژه ای بیاندیشیم. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه باید مسئولین بانکی باید پاسخگوی عدم توانایی برای حل مشکل سیستم بانکی باشند، اظهار داشت: یکی از شاخه های عملیاتی دور زدن تحریم جابجایی وجوه بدون وابستگی به کانال های بانکی غربی است اما متاسفانه سیستم بانکی ایران وابسته به کانال های غربی است و عدم تدبیر برای رفع مشکل بانکی ایران را به بن بست می رساند. 
,
 
,
معاون سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در خاتمه خاطر نشان داشت: کشور ما باید از وابستگی به سیستم بانکی غربی خود را خلاص کند زیرا امروز در جامعه نیز شاهدیم دلار به عنوان یک ارز خارجی روی قیمت تمامی اجناس تاثیر گذاشته و متاسفانه وابستگی اقتصاد کشور به دلار زیاد است. 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه