اخبار داغ

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان البرز:

آوار اختلاف ۱۰ هزار تومانی ارز دولتی و بازار بر سر کاغذ/ قیمت ۵۵ هزار تومانی هر بسته A4 ثمره سوءمدیریت است

آوار اختلاف ۱۰ هزار تومانی ارز دولتی و  بازار بر سر کاغذ/ قیمت ۵۵ هزار تومانی هر بسته A4 ثمره سوءمدیریت است
رئیس اتحادیه ناشران، کتاب فروشان و نوشت افزار البرز گفت: ارشاد و سازمان صمت البرز توزیع کاغذ را بین یکدیگر پاس داده و اعلام کردند به ما ارتباطی ندارد در حالیکه امروز هر بسته کاغذ آ چهار 55 هزار تومان است و به ما می گویند چه کار کنیم؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه ناشران، کتاب فروشان و نوشت افزار البرز درباره معضل گرانی کاغذ، به خبرنگار تیتریک، گفت: 28 اسفند 97 وضعیت بازار را پیش بینی کرده و طی نامه ای آن را به سازمان صمت البرز اعلام کردیم مبنی بر اینکه قیمت هر بسته کاغذ آ چهار که در آن برهه 23 هزار تومان بود به 50 هزار تومان خواهد رسید اما با تمسخر، ارشاد را متولی کاغذ دانستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
بهرام آجرلو با اشاره به اینکه کاغذ در بازار به صورت بسته بندی در بخش دفاتر تکثیر و مدارس، بندی در بخش کتاب و رولی در بخش روزنامه مصرف می شود، افزود: زمانی که دولت کالا را با ارز 4200 تومانی وارد می کند به معنای اختلاف 10 هزار تومانی قیمت بین نرخ دولتی و نرخ واقعی است زیرا در حال حاضر هر دلار 14 هزار تومان خواهد بود. 
,
 
,
وی اظهار داشت: اگر توزیع کاغذ رصد و مدیریت شده نباشد و این کالا انبار شود با قیمت 14 هزار تومان به دست مردم خواهد رسید در نتیجه ما به کارخانه های البرز در کرج، هشتگرد و بهشت سکینه که محصولات خود را به کل کشور می فروشند اعلام کردیم البرز را در اولویت توزیع قرار دهند و ما هر کسی که به عنوان عمده فروش سالم تائید کردیم کاغذ به آن تعلق گیرد. 
,
 
,
آجرلو با اشاره به اینکه علی رغم تلاش ما متاسفانه کاغذ را به هر ننه قمری تحویل می دهند، تصریح کرد: ارشاد و سازمان صمت البرز توزیع کاغذ را بین یکدیگر پاس داده و اعلام کردند به ما ارتباطی ندارد در حالیکه امروز هر بسته کاغذ آ چهار 55 هزار تومان است و به ما می گویند چه کار کنیم؟ 
,
 
,
وی گفت: با ارز 4200 تومانی هر بسته آ چهار کاغذ باید 11500 تومان باشد اما در کارخانه ها بسته ای 19500 تا 20 هزار تومان و در بازار آزاد 50 هزار تومان به فروش می رسد، سوال اینجاست که چرا یک مدیر مدرسه با 600 دانش آموز در البرز در حالی که می تواند با 250 بسته آچهار سال تحصیلی خود را به اتمام برساند 1500 بسته کاغذ خریداری می کند؟ اگر این خرید برای فروش آزاد و کسب سود نیست چه معنایی می تواند داشته باشد. 
,
 
,
آجرلو افزود: طی سنوات گذشته توزیع کتب درسی در کتاب فروشی ها انجام می شد که 17 درصد سود داشت اما آقایان اعلام کرده اند کلیه کتاب ها توسط مدیران مدارس توزیع خواهد شد تا از زیر نظر اتحادیه ما خارج شود و سود به مدارس برسد! 
,
 
,
رئیس اتحادیه ناشران، کتاب فروشان و نوشت افزار البرز در خاتمه با اشاره به اینکه با وضعیت کنونی خصوصی سازی معنایی ندارد، اظهار داشت: مالیات و عوارض شهرداری را واحدهای صنفی اتحادیه کتاب فروشان می دهند و سود توزیع کتاب جای دیگری خواهد رفت در حالیکه باید کتابفروش ها در زنجیره توزیع سهم داشته باشند. 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه