اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز عنوان کرد؛

اکران فیلم های هنر و تجربه در کرج/ افتتاح سینما در مشکین دشت بعد از ماه رمضان

اکران فیلم های هنر و تجربه در کرج/ افتتاح سینما در مشکین دشت بعد از ماه رمضان
ناصر مقدم با تأکید بر اینکه توافق‌نامه‌ای با سازمان سینمایی امضا کرده‌ایم در ادامه به تجهیز سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد اشاره کرد و افزود: سالن سیروس صابر را به آخرین سیستم برای پخش فیلم‌های هنر و تجربه مجهز می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، نشست خبری فصلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سالن گفتگوی فرهنگسرای جوان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

ناصر مقدم در این نشست ضمن اشاره به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ٩٨ خاطرنشان کرد: رویکرد امسال اداره کل در قالب فعالیت‌های محوله است و برنامه‌های ما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای گام دوم انقلاب است.

,

وی گفت: نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه و ترویج ارزش‌های والای دینی و انقلابی و همچنین رونق تولید ازجمله برنامه‌ها خواهد بود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از برنامه‌های مهم است، گفت: پردیس تئاتر، خانه مطبوعات، تکمیل فرهنگسراهای شهرستان‌های البرز و محل دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی - هنری ازجمله کارهایی است که امیدواریم با حمایتهای استان به سرانجام برسند.

,

وی با تأکید بر اینکه توافق‌نامه‌ای با سازمان سینمایی امضا کرده‌ایم در ادامه به تجهیز سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد اشاره کرد و افزود: سالن سیروس صابر را به آخرین سیستم برای پخش فیلم‌های هنر و تجربه مجهز می‌کنیم.

,

مقدم در ادامه در خصوص بیمه هنرمندان تصریح کرد: به جد پیگیر بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه هستیم و امسال سهمیه کافی برای این امر وجود دارد.

,

وی بابیان این مطلب که یک هزار و ۲۰۰ نفر در استان تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند، ادامه داد: سال گذشته تعداد ۶۰ نفر بیمه‌شده جدید داشتیم و در ۴۵ روز از سال جدید هم ۱۰ نفر بیمه‌شده جدید داریم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: نیمی از افرادی بیمه هنرمندان هستند تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

,

مقدم با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶۹ نفر اشتغال خانگی داشته‌ایم، عنوان کرد: بیش از ۴ میلیارد تومان از طرف بانک‌های عامل تسهیلات به این افراد داده شد.

,

وی ادامه داد: ۹۶۵ نفر هم از طریق سامانه کارا از تسهیلات اداره کل کار و رفاه اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه دولت سال‌هاست در بحث زیرساخت‌های فرهنگی ورود نمی‌کند، گفت: دولت از ساخت مراکز فرهنگی و سینماها حمایت می‌کند.

,

مقدم با اشاره به اینکه در مشکین‌دشت یک مجتمع تجاری با پنج باب سینما در حال احداث است، ادامه داد: احداث این مجتمع در مراحل پایانی است.

,

وی گفت: امیدواریم با کمک سازنده مجتمع و حمایت ۹۶۰ میلیون تومانی وزارت ارشاد برای تجهیز این سینماها بعد از عید فطر این سینماها افتتاح شود و شاهد افزایش هزار صندلی در سینماهای استان خواهیم بود.

,

مقدم در ادامه به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان کنسرت برگزار نمی‌شود، ولی جشن رمضان با موسیقی همراه خواهد بود.

,

وی در ادامه این نشست در خصوص انجمن های استان ، خاطر نشان کرد: سال گذشته انجمن سینمای جوان در فرهنگسرای جوان گنجانده شد و پیگیری های لازم برای اینکه سایر انجمن های استان نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صاحب دفتر شوند، در حال انجام است.

,
اکران فیلم های هنر و تجربه در کرج/ افتتاح سینما در مشکین دشت بعد از ماه رمضان
, اکران فیلم های هنر و تجربه در کرج/ افتتاح سینما در مشکین دشت بعد از ماه رمضان,

مقدم با اشاره به اینکه پردیس تئاتر با مساحت یک هزار و ۵۶۰ متر سال گذشته کلنگ زنی شد، گفت: با اعتبار ۷۰۰ میلیونی جمع‌آوری‌شده پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه نشست فصلی با اصحاب رسانه البرز به توزیع آگهی های دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: ما به دنبال توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی طبق قوانین و مقررات هستیم، از این رو آگهی ها، ۷۰ در صد به نشریات محلی و ۳۰ درصد به نشریات سراسری تعلق‌گرفته است.

,

ناصر مقدم در این نشست همچنین خبرداد: چهار جشنواره ملی همزمان با تهران در استان البرز برگزار می شود که جزئیات این طرح ها در نشست های مربوطه مطرح خواهد شد.

,

مقدم اذعان کرد: از ٢٤ اردیبهشت ماه سال جاری نیز دومین جشنواره قرآنی فرهنگی و هنری رمضان در فرهنگسرای جوان واقع در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سالن‌های مربوطه اجرا می شود.

,

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ میان اصحاب رسانه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونین وی در خصوص مسائل مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی صورت گرفت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه