اخبار داغ

توهین به دانشجو در خوابگاه خودگردان دانشگاه خلیج فارس + عکس

توهین به دانشجو در خوابگاه خودگردان دانشگاه خلیج فارس + عکس
برخورد تحقیر آمیز مسئول خوابگاه خودگردان دانشجویی دانشگاه خلیج فارس در سایه عدم نظارت کافی مسئولین دانشگاه اتفاق افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ معضل عدم مدیریت و نظارت بر خوابگاه های خودگردان دانشجویی بیش از هر موردی مورد اعتراض دانشجویان مستقر در این خوابگاه ها را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, معضل عدم مدیریت و نظارت بر خوابگاه های خودگردان دانشجویی بیش از هر موردی مورد اعتراض دانشجویان مستقر در این خوابگاه ها را به دنبال داشته است.,

دانشگاه خلیج فارس بوشهر به دلیل عدم در اختیار داشتن خوابگاه کافی برای دانشجویان جدیدالورود، درصدی از این دانشجویان را به خوابگاه های خصوصی با کمک هزینه اسکان مستقر می کند.

,

, ,

هزینه استقرار در خوابگاه های دولتی و خودگردان تفاوت دارد و هنوز ملاک مشخصی برای سهمیه بندی دانشجویان در خوابگاه های دولتی و خودگردان اعلام نشده در حالی که به گفته دانشجویان، افراد غیر بومی از سایر استان ها مجبور به استفاده از این خوابگاه های خصوصی شده اند.

,

, ,

اما معضل جدی در عدم نظارت بر این گونه خوابگاه ها است. خوابگاه خودگردان حبیب یکی از خوابگاه هایی که در بین دانشجویان خلیج فارس به شرایط نامطلوب شهره است و به سبک حاشیه نشینان شهرهای بزرگ، دانشجویان را در خود جای داده است و چند واحد در پشت بام این خوابگاه به صورت نامناسب ساخت شده که دانشجویان در آن اسکان یافته اند.

,

, ,

در برخی واحدهای آن بیش از ظرفیت موجود ذکر شده در قرارداد به دانشجو اجاره داده شده است. عدم وجود نگهبان، رفت و آمد بدون قانون مشخص و باز بودن درب حیاط از جمله مشکلاتی است که دانشجویان مطرح کرده اند.

,

, ,

تخت هایی که مناسب استراحت نیستند و دانشجویان مجبورند کف اتاقی که بیش از حد مطلوب تخت جهت استراحت دارد بخوابند. در برخی واحدهای آن زمستان را بدون بخاری سر کرده اند و عدم وجود کتابخانه و روشنایی کافی برای دانشجویان قابل تحمل نیست. به گفته دانشجویان در ایام تعطیلات نوروز، مسئول خوابگاه وسایل دانشجویان را در کیسه زباله کرده تا واحدهای آنان را به مسافران نوروزی اجاره دهد.

,

, ,

در قرارداد ذکری از پرداخت هزینه آب و برق نشده اما در شروع هر دو ترم از دانشجویان مبلغی برای آب و برق اخذ گردیده است با این وجود مسئول خوابگاه دوباره به بهانه عدم پرداخت مطالبات خود از دانشگاه، دانشجویان را در فصل گرما تحت فشار قرار داده و تهدید به قطع برق می کند.

,

, ,

طرف حساب مسئول خوابگاه، دانشگاه است و دانشجویان از شهرهای دیگر به امید وجود خوابگاه و محلی امن و ساکت با حداقل امکانات رفاهی جهت تحصیل علم به بوشهر مهاجرت کرده اند اما محروم کردن دانشجو از این امکانات و هر چند روز به بهانه ای دانشجویان را درگیر مسائلی که نتیجه ای جز عدم تمرکز بر پرداختن به مسائل درسی ندارد، موجب کاهش پیشرفت سطح تحصیلی دانشجو می شود.

,

, ,

دانشجویان به عنوان رکن اصلی پیش برنده اهداف گام دوم انقلاب نیاز به محیطی مناسب جهت تحصیل و کسب علم و پیشرفت در این حوزه را دارند اما گویا تکریم دانشجو بزرگترین خواسته برخی دانشجویان شده است. خواسته دانشجویان مستقر در این خوابگاه، نظارت جدی معاونت دانشجویی بر خوابگاه های خودگردان و رفع مسائل پیش آمده است تا در ایام امتحانات با تمرکز لازم این دوره را سپری کنند.

,

پایگاه خبری آمادگی دارد که نتایج پیگیری های معاونت دانشجویی دانشگاه خلیج فارس در رفع مشکلات دانشجویان این خوابگاه را انعکاس دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه