اخبار داغ

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان:

اجرای طرح بصیرت رمضانی در کانون فرهنگی مساجد استان/ جذب جوانان به مسجد هدف برنامه های فرهنگی است

اجرای طرح بصیرت رمضانی در کانون فرهنگی مساجد استان/ جذب جوانان به مسجد هدف برنامه های فرهنگی است
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه ٢٥٠ کانون در مساجد سطح استان وجود دارد، گفت: طرح بصیرت رمضانی در مساجد اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدرضا حدادیان مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگار مرآت گفت: قریب به ٢٥٠ کانون در مساجد، اقدامات  فرهنگی و هنری انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان تمامی کانون مساجد در سطح استان فعال هستند، افزود: در تمامی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اقدامات فرهنگی و هنری اجرا می شود.

,

حدادیان با توجه به اینکه قرآن کریم  یکپارچه در ماه مبارک رمضان نازل شده است، عنوان کرد: مراسم جزء خوانی و محفل انس قرآن کریم و طرح تفسیر کتاب الهی در کانون مساجد استان برگزار می شود.

,

وی در تشریح برنامه های کانون مساجد سطح استان در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: برگزاری مسابقات اذان و قرآن، اجرا کلاس های احکام، تشریح قرائت نماز، برگزاری مراسمات لیالی قدر و مناجات خوانی، کمک به نیازمندان، تقدیر از روزه اولی ها، تعزیه به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) از برنامه های فرهنگی کانون های مساجد می باشد.

,

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان مطرح کرد: با هماهنگی های انجام شده برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در طول ایام ماه مبارک رمضان با سفره های افطار میزبان اعضای خود هستند.

,

حدادیان در خصوص اجرای طرح بصیرت رمضانی در کانون مساجد استان، گفت: تفاهم نامه ای درخصوص طرح با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه امضا شده است که مبلغین این مرکز در کانون های مساجد فعالیت می کنند.

,

وی در خصوص موضوعات مطرح شده در طرح بصیرت رمضانی افزود: استفاده و حمایت از کالای ایرانی اسلامی، دشمن شناسی، استفاده از ظرفیت های موجود کشور، تبدیل تهدید ها به فرصت ها، سبک زندگی اسلامی و.... از مباحثی است که در این طرح مورد بررسی قرار می گیرد.

,

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اذعان کرد: در پایان ماه مبارک رمضان شرکت تمام اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راهپیمایی روز جهانی قدس و شرکت در نماز عید فطر ازدیگر برنامه های کانون های فرهنگی استان است.

,

حدادیان در ادامه هدف از اجرای برنامه های فرهنگی را جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول سال اقداماتی در حوزه ورزشی، هنری، قرآنی، و... اجرا می کنند.

,

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان عنوان کرد: برای بالابردن سرانه کتابخوانی در کشور، هر کانون یک کتابخانه می باشد که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان کتاب هایی با عناوین مختلف به کانون ها اهدا شده است.

,

وی در پایان مطرح کرد: قریب به 85 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه