اخبار داغ

مشروح نشست خبری نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با اصحاب رسانه؛

استانداران منصوب شده سابقه استانداری نداشته اند/نمایندگان استان حق دخالت های بی مورد را ندارند

استانداران منصوب شده سابقه استانداری نداشته اند/نمایندگان استان حق دخالت های بی مورد را ندارند
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان، نقش رسانه در افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات 98 را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه ها نقش موثری در حضور مردم در انتخابات و یک انتخاب درست را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

همتی با اشاره به حوادث ابتدای سال 98 و خسارات برجای مانده ناشی از بلایای طبیعی گفت: بارش های خوبی را در ابتداری سال شاهد بودیم و خساراتی هم که در برخی مناطق بوجود آمد ناشی از اقدامات انسانی است.

,

وی با بیان اینکه بودجه سال 98 بر مبنای فشارهای موجود و با دقت بیشتر بسته شد عنوان کرد: جلسات بیشتری نسبت به گذشته در مجلس برگزار شد تا از منابع موجود به درستی استفاده و فشار به اقشار ضعیف کمتر شود.

,

توجه اقشار ضعیف، مبنای بودجه 98

, توجه اقشار ضعیف، مبنای بودجه 98,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در ادامه اضافه کرد: توجه به حقوق های پایین و ایجاد برخی معافیت های مالیاتی در کنار افزایزش 40درصدی حقوق های پایین از ویژگی های بودجه 98 است.

,

همتی اختصاص ردیف بودجه برای دوطرح انتقال آب خزر و سد فینسک را از دستاوردهای بودجه سال 98 برای استان سمنان دانست و افزود: مسائل بودجه ای و محیط زیستی این دوطرح مرتفع شده و مذاکرات اولیه نیز انجام شده است.

,

وی در ادامه تصریح کرد: اگر تا دوماه آینده قراردادها اجرای این طرح ها منعقد نشود و از فرصت بوجود آمده بدرستی استفاده نشود مسئولین اجرایی باید پاسخگو باشند.

,

تحریم ها، عامل توقف پروژه های استان سمنان

, تحریم ها، عامل توقف پروژه های استان سمنان,

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به شعار انتخاباتی خود "چهارراه طلایی" اذعان کرد: این شعار در حال تحقق است و محورهای فیروزکوه – سمنان، گرمسار – سمنان و پروژه جاده نظامی سمنان در دست مطالعه و اجراست.

,

همتی، تحریم هارا علت توقف پروژه قطار برقی تهران – مشهد دانست و افزود: قطار حومه ای تهران – سمنان نیز در دست پیگیری است و پروژه زیرگذرو پله برقی راه آهن سمنان نیز به دلیل تحریم ها مدتی متوقف شد.

,

وی از برقراری پروازهای منظم تا پایان سال در فرودگاه سمنان خبر داد و افزود: زیرساخت های فرودگاه در حال تکمیل است و با مذاکراتی که با چند شرکت هواپیمایی شده، در آینده ای نزدیک پروازهای منظم برقرار خواهد شد.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان اضافه کرد: همچنین پروژه زندان سمنان نیز تا دوماه آینده تکمیل و زندان سمنان به مکان جدید منتقل خواهد شد. همچنین از فضای زندان میدان سعدی بعنوان مرکز توریستی و گردشگری استفاده خواهد شد.

,

مجلس افزایش قیمت بنزین را ممنوع نکرده است

, مجلس افزایش قیمت بنزین را ممنوع نکرده است,

همتی با اشاره به موضوع قیمت بنزین گفت: مجلس افزایش قیمت بنزین را ممنوع نکرده است. بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها، دولت یارانه ها را باید هدفمند و به نفع اقاشر ضعیف جامعه پرداخت کند. در حال حاضر حدود 100 میلیارد دلار یارانه پرداخت می شود که 80 میلیارد آن پنهان است. با این وضعیت هرقشری که ثروتمندتر است یارانه بیشتری دریافت می کند و این به نوعی بی عدالیت است.

,

وی در ادامه اضافه کرد: نظر شخصی بنده این است که درآمد حاصل از افزایش قیمت ها، مستقیما به حقوق ها اضافه شود بجای اینکه بعنوان یارانه و با منت پرداخت شود، این منبع بسیاربزرگ در قالب ترمیم حقوق ها و مستمری ها پرداخت شود.

,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تالار بزرگ سمنان گفت: در سال گذشته، 20 میلیارد به این پروژه تخصیص یافت و در سال جاری نیز مبلغی به آن افزوده خوهد شد. تایید نقشه و انعقاد قرارداد دو موضوع موردنیاز است که نیازمند پیگیری مسئولان اجرایی است.

,

ثبات، کلید حل مسائل کشور

, ثبات، کلید حل مسائل کشور,

همتی، "ثبات" را نیاز اصلی کشور دانست و افزود: در ابتدای دوره دهم مجلس طرحی را برای ثبات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ارائه دادم و تاکید می کنم که کلید حل مشکلات کشور ثبات است. برنامه ریزی دشمنان بی ثبات کردن کشور است اگرچه تاحدودی موفق شده اند اما به هدف خود نرسیده اند.

,

وی اضافه کرد: تاسف آنجاست که در داخل کشور عده ای عمدا یا سهوا به این بی ثباتی دامن می زنند. نوع حرف زدن ها را باید اصلاح کنیم و در زیمنه های مختلف باید کارشناسی، علمی و دقیق سخن بگوییم. حرکت های هزینه بردار را کنار بگذاریم . قطعا هریک از مسئولان و نمایندگان اشکالاتی دارند اما قاطبه آن ها برای کشور زحمت می کشند و باعث شده است که نوعی حرکت روی تردمیل اتفاق بیفتد.

,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه رهبری در تعیین خط مشی ها ارتباط با کشورهای مختلف را بلامانع عنوان کرده اند، گفت: تنها رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی آن هم لوازم مصرفی را ممنوع کرده و حتی استفاده از تکنولوژیشان را هم باید به کار بگیریم. ام عده ا مخالفت می کنند وبا برخی تحرکات نابجا برای کشور هزینه درست می کنند. رفتارهای سلیقه ای در عرصه های مختلف برای کشور هزینه دارد.

,

همتی با تاکید بر اینکه مصوبات مجلس در جهت منافع ملی است ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی در مصوبات خود منفعت عمومی را در نظر می گیرد و گاهی اوقات از حقوق خود نیز می گذرد. برخی مصوبات برای نمایندگان هزینه بر است اما نهایتا نفع عمومی را در نظر می گیرند.

,

استانداران منصوب شده در استان سابقه استانداری نداشته اند

, استانداران منصوب شده در استان سابقه استانداری نداشته اند,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص استفاده از نیروهای شایسته استان سمنان در مناصب مدیریتی و بدنه اجرایی استان گفت: تغییرات مکرر استانداران به نفع استان نیست و به ضرر توسعه استان بوده است. متاسفانه همه استاندارانی که در استان منصوب شده اند سابقه استانداری نداشته و مدت کوتاهی در استان می مانند.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به عزل و نصب های صورت گرفته توسط استانداران گفت: طبیعی است که استانداران حق دارند با کسانی که همفکر آن هاست و با روحیه شان سازگارتر است مستقیما کار کنند ولی باید از نیروهای بومی که شایستگی دارند نیز استفاده کرد.

,

نمایندگان حق دخالت های بی مورد را ندارند

, نمایندگان حق دخالت های بی مورد را ندارند,

همتی با تاکید بر اینکه نمایندگان استان حق دخالت های بی مورد در عزل و نصب ها را ندارند گفت: در ابتدای شروع دوره نمایندگی، میثاق نامه ای با همین مضمون تهیه کردیم و برای دکتر نوبخت و استاندار وقت ارسال کردیم. تا کنون نیز بر همان مبنا پیش رفتیم و در این مدت به ندرت می بینید که در خارج از چهارچوب ها دخالت های بی مورد داشته باشیم.

,

وی در ادامه افزود: در بخش تعیین مدیران، نیروهای شایسته بومی را شناسایی کردیم و در سه سال اخیر نیروهای بومی با تجربه و با شاخص های خوب منصوب شدند و عملکرد آن ها نیز مطلوب بوده است.

,

دولت در رابطه با همسایگان خود اشتباه کرد

, دولت در رابطه با همسایگان خود اشتباه کرد,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه غفلت دولت از کشورهای همسایه و آسیای شرقی اشتباه بود اظهار کرد: پس از برجام رویکردی که دولت در قبال اروپا داشت اشتباه بود. دولت بیش از اندازه به سمت اروپا متمایل شد و از کشورهای بزرگ اقتصادی مثل چین، ژاپن و کره و همچنین از کشورهای همسایه غفلت کرد که گله مندی هایی را نیز ایجاد کرد. البته اخیرا رویکردها اصلاح شده و قراردادهای مهمی با همسایگان منعقد شده است. اگر آن ها را تقویت کنیم اشتباهات گذشته را جبران خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه