اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد؛

پایان عملیات تعریض محور مرزن‌آباد به چالوس تا ۳ ماه آینده

پایان عملیات تعریض محور مرزن‌آباد به چالوس تا ۳ ماه آینده
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: عملیات اجرایی چهارخطه کردن محور مرزن آباد به چالوس در حال انجام است و در 3 ماه آینده آسفالت و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدمحمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه در حوزه راه‌های روستایی تمام پروژه‌ها با پیشرفت 40 درصدی در حال انجام است؛ اظهار کرد: پروژه‌های راه روستایی در شهرهای بابل، بهشهر، نکا، گلوگاه، تنکابن و چالوس در حال انجام است و پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.  
 
وی افزود: سعی و تلاش ما بر این است که تمام پروژه‌های راه روستایی استان تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.  
   
مدیرکل راه و شهرساز مازندران با بیان اینکه در استان مازندران حدود 59 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار شده است؛ خاطرنشان کرد:  4 هزار و 900 واحد نیز در حال تکمیل است که از این تعداد، بیش از دو هزار و 250 واحد، خود مالک و مابقی پروژه‌های دولتی هستند.  
   
این مسئول متذکر شد: خوشبختانه برای تسریع بخشیدن به این پروژه بزرگ، به طور منظم شورای مسکن برگزار می‌شود و امسال، سال پایانی اجرای مسکن مهر است و باید این طرح به پایان رسد.  
   
نظری با اشاره به  مشکلات موجود در حوزه زیر ساخت در استان، بیان کرد: از جمله این مشکلات،  تجهیزات الحاقی به پروژه‌های مسکن مهر همانند قیمت آسانسورها، تاسیسات مکانیکی و برقی است و  همچنین آن دسته از پروژه‌هایی که فاقد  متقاضی بودند و یا عضو موثر نداشت، خوشبختانه دولت تعیین تکلیف کرد و در شرایط فاقد متقاضی همانند مسکن میارکلای ساری، همه افراد می‌توانند ثبت نام کنند و صاحب مسکن شوند.  
   
وی ادامه داد: در حوزه باز آفرینی شهری که کار ترکیبی با شهرداری‌ها است نیز حاشیه نشینی شهرها و بافت‌های فرسوده است که امسال 28 پروژه برای آن تعریف شده از جمله پارک محله، خانه بهداشت، جدول بندی و پیاده رو سازی در حال خدمات رسانی هستیم که این پروژه ها در 19 شهرمازندران در حال انجام است و تلاش بر آن داریم که در تمام شهرهای استان این طرح انجام شود.  
   
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه باید کلیه شهرهای استان طرح بافت فرسوده را تهیه و مصوب کنند؛ گفت:  اداره کل راه و شهر سازی برای مساعدت  در دو بخش آسفالت رایگان در محلات و تسهیلات 40 میلیونی برای بازسازی بافت‌های فرسوده شهری آمادگی کامل را دارد.  
   
این مسئول عنوان کرد: در صدور پروانه ساختمان نیز 50 درصد  تخفیف داده می‌شود  و می‌توانیم با کمک شهرداری‌ها، بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین را در 5 سال آینده به شکلی برسانیم که به نقاط پایدار نزدیک شوند.  
   
 نظری در ادامه به بازسازی مسجد جامع ساری اشاره کرد و گفت: برای طرح بازسازی مسجد جامع ساری در سه روز آینده، 15 میلیارد ریال از تعهدات خودمان را برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته‌ایم.  
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه پروژه مهم ما، تعریض و چهار خطه کردن مرزن آباد به سمت چالوس است؛ اذعان کرد: سالیان سال است که مردمان آن منطقه دچار مشکل هستند و خوشبختانه از سال گذشته، عملیات اجرایی چهارخطه کردن این محور در حال انجام است و در 3 ماه آینده آسفالت می‌شود و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.  
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه