اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه خبر داد؛

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۴۰۰۰ نفر

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۴۰۰۰ نفر
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه اقتصاد مقاومتی به ۴۰۲۹ نفر در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، سرهنگ حسین قبادی‌بصیر روز دوشنبه در نشست خبری که در محل سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری شروع به کار کرد و طی ۲۰ سال خدمت به بالندگی و بلوغ رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف به خصوص تولیدات روستایی برنامه‌هایی از جمله توانمند سازی افراد را در دستور کار داریم.

,

قبادی بصیر از آموزش ۱۵ هزار و ۳۲۱ نفر در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در ۱۰ رشته خبر داد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی ۴۹ میلیارد تومان وام‌های کم بهره سهل الوصول به ۴۰۲۲ نفر پرداخت کردیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه در دهکده اقتصادی توانستیم به جوانان جرأت و جسارت در انجام کار دهیم، گفت: در این مجموعه در کل ۲۵ رسته فعالیت دارند که زمینه اشتغال برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۲۵۰ نفر غیرمستقیم فراهم شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: تا کنون طی این ۱۰ سال در حوزه محرومیت زدایی بر روی ۱۱ هزار و ۸۳۹ پروژه کار کردیم که به این منظور ۹۵ میلیارد تومان توسط سپاه استان هزینه شده است.

قبادی بصیر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی این مدت سخن گفت و یادآور شد: تکمیل و احداث ۹ هزار و ۲۳۵ منزل، ۴۳۹ مسجد، ۵۸ باب خانه عالم، ۶۴ پل روستایی، ۵۱ مدرسه ،۲۵ خانه بهداشت و ۸ مورد سیل بند از جمله این خدمات است.

,
,
,

وی عمده فعالیت‌های بسیج سازندگی را در ۳ محور اشتغالزایی، محرومیت زدایی و کمک به دولت عنوان کرد و افزود: در این راستا ۲۳ طرح آبخیزداری و کمک به منابع آب داشتیم.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۲۲۰ گروه جهادی در استان کرمانشاه گفت: امسال در نظر داریم گروه جهادی محله محور را در حوزه استحفاظی پایگاه‌ها تشکیل دهیم که مشکلات محله شناسایی و و برای رفع آنها برنامه خوبی تدوین کنند.

قبادی بصیر به فعالیت گروه جهادی در حوزه سلامت نیز اشاره کرد و بیان داشت: در طول ۹ سال فعالیت ۱۸۶۵ تیم بهداشتی و پزشکی در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که ۱۸۱ هزار و ۷۱۸ نفر پزشک عضو دارد که تاکنون یک هزار و ۱۳۵ عمل جراحی به صورت رایگان توسط آنها صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: همچنین ۲۶ بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف استان برپا کردند که خدمات شایان توجهی را انجام می‌دهند.

وی از برپایی دوره‌های آموزش و مشاوره جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سخن گفت و ابراز داشت: ازجمله خدمات این گروه‌های جهادی آموزش ۳۷ هزار و ۷۳۵ نفر در حوزه مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای اعتیاد می‌باشد.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

وی در ادامه به اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی در سیل استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: بالغ بر ۹۰۹ نفر بسیجی به اقدامات جهادی در مناطقی از استان کرمانشاه که درگیر سیل بودند، پرداختند که امداد رسانی به مردم را بلافاصله پس از بحرانی شدن مساله انجام دادند و در اقداماتی از جمله جلوگیری از ورود سیل به مناطق مسکونی، باز کردن مسیرها، ایجاد سیل بند، کمک در ساخت پل، توزیع اقلام و بسته‌های غذایی، جابجایی وسایل و … فعالیت کردند.

,

وی همچنین گفت: گروه های جهادی استان کرمانشاه در ارائه خدماتی از قبیل توزیع بسته‌های غذایی و اقلام به استان‌های لرستان خدمات چشمگیری انجام دادند.

,
 
,
 
,
 
,
,
, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه