اخبار داغ

یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان برگزار شد+ تصاویر

یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان برگزار شد+ تصاویر
با برگزاری آیین با شکوه اختتامیه و معرفی نفرات برتر یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان در اهرم به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، شامگاه دیروز با برگزاری آیین با شکوه اختتامیه و معرفی نفرات برتر یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان در اهرم به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, با برگزاری آیین با شکوه اختتامیه و معرفی نفرات برتر یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان در اهرم به پایان رسید.,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین با اشاره به تاثیر و نقش طنز در به تصویر کشیدن معضلات و مشکلات جامعه افزود: زبان طنز در بیان کمبودها و نواقصات، زبان بسیار تاثیرگذاری است که باعث آرامش روانی جامعه و نشاط و آرامش جامعه است.

,

فاطمه کرمپور با تاکید بر تولید آثار فاخر در زمینه تئاتر طنز و کمدی بیان کرد: طنز فاخر مخاطب خود را در هر حال پیدا خواهد کرد و به همه هنرمندان توصیه می کنم آثاری در خور شان و توقع مخاطب تولید کنند و در این مسیر باید همه مان دست به کار شده و در تقویت این گونه تئاتری همت کنیم.

,

, ,

وی در بخش دیگری از صحبت های خود برگزاری جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان را حاصل تعامل و همکاری مجموعه مدیران شهرستان تنگستان و شهر اهرم با این اداره کل دانست و از تلاش های سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان در پیگیری برگزاری این جشنواره تقدیر نمود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان ضمن تقدیر از همه گروه های شرکت کننده در جشنواره یازدهم طنز تنگستان و نیز حامیان و مجریان آن، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره سال های سال در شهر اهرم به برگزاری خود ادامه دهد.

,

, ,

فرماندار شهرستان تنگستان نیز در این مراسم گفت: مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر شهرستان تنگستان رفع خواهد شد.

,

عبدالحسن رفیعی پور در این مراسم اظهار داشت: تئاتر به عنوان یک هنر دراماتیک یکی از شاخه‌های اصلی هنرهای نمایشی بوده و در انتقال ارزش‌های فرهنگی و هنری به مخاطبان و تماشاگران متناسب با نیاز و ضرورت جامعه تأثیر بسزایی دارد.

,

وی افزود: این هنر نمایشی یکی از ابزارهای قدرتمند و اساسی در انتقال فرهنگ بومی و محلی در مناطق مختلف به شمار می‌رود به طوری که در بسیاری از موارد بنا بر نیازهای ضروری فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌تواند بر ارتقا و رشد فرهنگی و حتی تربیتی اقشار مختلف جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد.

,

فرماندار تنگستان با اشاره به سابقه طولانی اجرای جشنواره تئاتر طنز تنگستان خواستار گنجانیده شدن این جشنواره در تقویم جشنواره‌های استانی شده و رفع مسائل و مشکلات زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

,

, ,

 محمدعلی بهزادی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان نیز به ارائه گزارش کوتاهی از روند برگزاری این جشنواره پرداخت و از حامیان مالی این جشنواره تشکر کرد.

,

در ادامه و پس از اجرای بخش هایی چون پخش تیزر جشنواره (که با اجرای قطعه ای از نمایش همراه بود)، اجرای موسیقی زنده توسط گروه فانوس به سرپرستی و خوانندگی امین فیروز پور و اجرای یک قطعه اجرای پلی بک موسیقی به خوانندگی امین امیرپور، آرا هیات داوران یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان متشکل از رامتین بالف، مریم رنجبر و محسن زنده بودی قرائت شد که این آرا به شرح زیر است.

,

آرا هیات داوران یازدهمین جشنواره استانی تئاتر طنز تنگستان طراحی بروشور  نمایش "کمدی ارتفاعات" محسن سهولی، طراحی لباس نمایش "راز سوگلی های حرمسرا "بنفشه مهر پرور و نمایش "شوخی کوچک جناب میم" عاطفه فرهادی، طراحی نور  نمایش "ژوست و فالش" رسول میرشکاری، طراحی گریم گریم نمایش "راز سوگلی های حرمسرا" بنفشه مهر پرور و نمایش "بوقلمون" گلناز نیسنی، طراح صحنه نمایش "شوخی کوچک جناب میم " عاطفه فرهادی و نمایش "راز سوگلی های حرمسرا" بنفشه مهرپرور، موسیقی نمایش "راز سوگلی های حرمسرا " بهرنگ حکیمی پور، بازیگری سوم زن عسل جفتا نمایش "شوخی کوچک جناب میم"، نرگس سالمی نمایش "کله پوک ها" ، سارا بحرینی نمایش" راز سوگلی های حرمسرا، بازیگری دوم زن  سمیه بروشم نمایش "گربه قجری"، فاطمه گلچمن نمایش "بوقلمون"، بازیگری اول زن سولماز صیادی نمایش "راز سوگلی های حرمسرا "، بازیگری سوم مرد علی نخعی نمایش "ژوست و فالش"، محمد جواد امینی نمایش "کمدی ارتفاعات"، ابوالفضل حیدری نمایش "شوخی کوچک جناب میم"، بازیگری دوم مرد مجتبی عارف آزاد نمایش "بوقلمون"، عباس چرانی نمایش " راز سوگلی های حرمسرا"، حسین باقری نمایش "راز سوگلی های حرمسرا"، بازیگری اول مرد محمد گلزاری نسب نمایش "بوقلمون"، نمایشنامه نویسی مجید میرزایی نویسنده نمایشنامه "راز سوگلی های حرمسرا"، کارگردانی سوم رسول محمودی نمایش "کمدی ارتفاعات" و یونس رازقی پور نمایش "کله پوک ها "، کارگردانی دوم رضا باقری نمایش "بوقلمون "، کارگردان اول مجید میرزایی نمایش "راز سوگلی های حرمسرا" انتخاب شدند.

,

در پایان هیئت داوران بخاطر اجرای هماهنگ و ساختاری ریتمیک و متفاوت جایزه نقدی و ویژه خود را به گروه نمایش "ژوست و فالش" به کارگردانی علیرضا میرشکاری اهداء نمود.

,

, , , , , , , , , , , ,

 

,

عکاس : نیما قائدی

, عکاس : نیما قائدی,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه