اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی:

ولنگاری فضای مجازی مشکل‌آفرین است/تکلیف فضای مجازی در بخش تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری روشن نیست

ولنگاری فضای مجازی مشکل‌آفرین است/تکلیف فضای مجازی در بخش تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری روشن نیست
کارشناس فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی که باید در بالاترین سطح خود یعنی ریاست جمهوری و سایر اعضا به‌عنوان نهادی تأثیرگذار و سیاست‌گذار در جامعه فعالیت کند، اقدام خاصی را انجام نمی‌دهد که این موضوع نیز مشکل بزرگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان عین القضات کارشناس مسائل مربوط به فضای مجازی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مدیریت فضای مجازی، گفت: مقام معظم رهبری استفاده از فضای مجازی را امری عاقلانه و حذف آن را کاری نامعقول می‌دانند بنابراین بحثی بر ضرورت وجود این فضا نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عدم مدیریت فضای مجازی آسیب این فضا را بیش از مزایای آن می‌کند

, عدم مدیریت فضای مجازی آسیب این فضا را بیش از مزایای آن می‌کند, عدم مدیریت فضای مجازی آسیب این فضا را بیش از مزایای آن می‌کند,

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی و استفاده از این فضا باید به‌درستی صورت بگیرد، افزود: باید با آسیب‌های این فضا برخورد شود چراکه در صورت عدم مدیریت، قطعاً آسیب‌ها بیشتر از مزایا است.

,

کارشناس فضای مجازی گفت: همچنین شورای عالی فضای مجازی که باید در بالاترین سطح خود یعنی ریاست جمهوری و سایر اعضا به‌عنوان نهادی تأثیرگذار و سیاست‌گذار در جامعه فعالیت کند، اقدام خاصی را انجام نمی‌دهد که این موضوع نیز مشکل بزرگی است.

,

عین القضات عملکرد این شورا را غیرقابل توجه دانست و تصریح کرد: زمانی که در رأس سیاست‌گذاری‌ها به‌صورت واضح و روشن وظایف دستگاه‌های امنیتی، فرهنگی، اطلاعاتی، آموزشی مشخص نباشد نمی‌توان توقع داشت این دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند و وظایف خود را به‌خوبی عمل کنند.

,

نگاه سیاسی به فضای مجازی باعث آسیب می‌شود

, نگاه سیاسی به فضای مجازی باعث آسیب می‌شود, نگاه سیاسی به فضای مجازی باعث آسیب می‌شود,

این استاد دانشگاه، فضای مجازی را دستخوش و تأثیرپذیر از فضای سیاسی دانست و گفت: درحالی‌که این فضا باید با توجه به رویکرد فرهنگی کار خود را انجام دهد ولی این‌طور نبوده و تا زمانی که گروهی نگاه سیاسی به فضای مجازی داشته باشند، آسیب‌پذیری در این فضا وجود دارد.

,

وجود دو دیدگاه راجع به فضای مجازی

, وجود دو دیدگاه راجع به فضای مجازی, وجود دو دیدگاه راجع به فضای مجازی,

این کارشناس فضای مجازی همراهی عموم مردم در استفاده صحیح از این فضا را منوط به نتیجه رسیدن سیاست‌گذاران عرصه‌های فرهنگی اجتماعی دانست و تأکید کرد: ولی در رأس هرم هنوز تکلیف فضای مجازی روشن نیست و عده‌ای رها بودن این فضا را جهت انتقال مطالب مختلف تائید می‌کند چراکه اعتقاد دارد صداوسیما به‌تنهایی فضایی مناسب و کافی برای انتقال تمامی اخبار و مطالب نیست و البته در فضای مجازی مقاصد سیاسی خود را دنبال می‌کند و نبود آن را خسران می‌پندارد. در طرف مقابل نیز عده‌ای معتقدند این فضا باید کنترل‌شده و ضوابط خاص خود را داشته باشد تا به تهدیدی امنیتی فرهنگی تبدیل نشود.

,

آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها آسیب این فضا را حداقلی می‌کند

, آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها آسیب این فضا را حداقلی می‌کند, آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها آسیب این فضا را حداقلی می‌کند,

وی بابیان اینکه اول باید این مسئله در سطح مسئولین شورای عالی فضای مجازی حل شود، خاطرنشان کرد: اگر به نگاهی واحد در این خصوص برسیم و مسئولین این فضا را مدیریت کنند، می‌توان با آموزش‌های لازم در بحث سواد رسانه‌ای نسبت به آگاه‌سازی خانواده‌ها اقدام کرد و معضل این فضا را برطرف کرده و آسیب‌های آن را به حداقل رساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه