اخبار داغ

نظارت؛ حلقه گمشده بازار

میدان‌داری اتباع خارجی در بازار یزد؛ از میوه گرفته تا مصالح ساختمانی/ مردم و بازاریان پاسوز فرصت‌طلبی‌ها و بی‌تدبیری‌ها می‌شوند

میدان‌داری اتباع خارجی در بازار یزد؛ از میوه گرفته تا مصالح ساختمانی/ مردم و بازاریان پاسوز فرصت‌طلبی‌ها و بی‌تدبیری‌ها می‌شوند
مسئولان استان یزد بی تدبیری در نظارت بر بازار و قیمت اجناس را تا سر حد ممکن اجابت! کرده اند و گویا همچنان به دنبال افسار شتر گم کرده خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، اتباع مجوزدار در 53 رشته در استان یزد می‌توانند فعالیت کنند اما در بحث مواد غذایی ممنوعیت دارند چرا که فعالیت اتباع بیگانه در کشور تابع مقررات خاصی است و متولی اصلی این بخش وزارت کشور و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بر اساس هشدار دادستان عمومی و انقلاب یزد؛ طبق پیش بینی ها حدود 80 درصد بازار میوه و تره بار استان در اختیار شهروندان خارجی باشد که این امر بارها به مسئولان دستگاه های مرتبط اعلام شد.

,

, ,

علی اصغر سلمانی عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده شهرستان یزد در مصاحبه با یزدرسا، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه تنظیم بازار استان یزد در خصوص نظارت بر بازار اظهار کرد: تقریبا 26 نیروی بسیجی بدون هیچ چشم داشتی ضمن فراگیری آموزش های لازم پا به کار نظارت بر بازار هستند اما متاسفانه علیرغم همه تلاش هایی که می شود به دلیل نبود قیمت گذاری مشخص به نتیجه نمی رسد.

, یزدرسا,

***نرخ گذاری های دیرهنگام دردی از اشفتگی بازار دوا نمی کند

, ***نرخ گذاری های دیرهنگام دردی از اشفتگی بازار دوا نمی کند, ***نرخ گذاری های دیرهنگام دردی از اشفتگی بازار دوا نمی کند,

رییس بسیج اصناف استان یزد با تاکید بر اینکه اراده مصممی در استان یزد برای نظارت بر بازار نیست افزود: بلاتکلیفی در نرخ گذاری کالاها و خدمات در بیشتر صنوف، موجب شده تا هر کسی هرمبلغی که می خواهد کالای خود را به مردم عرضه کند و همین امر نظارت را سخت و در عمل بی نتیجه می کند.

,

سلمانی ادامه داد: به طور مثال صنف چلوکبابی، شیرینی، قالیشویی که در شب عید به عنوان مهم ترین صنوف شناخته می شوند به دلیل نبود نرخ معین، در عید امسال با قیمت دلبخواه هزینه های هنگفتی را از جیب مردم اخذ کردند جالب است بدانید نرخنامه صنف قالیشویی 23 اسفند ماه مصوب و 25 اسفند ماه ابلاغ شده است در حالی که مردم یک یا دو ماه قبل از عید نوروز اقدام به شستشوی قالی می کنند و عملا این روش نرخ گذاری هم دردی از گرانی های افسارگسیخته دوا نمی کند.

,

, ,

***نرخ گذاری نامتعارف زولبیا بامیه در یزد غیر قانونی است

, ***نرخ گذاری نامتعارف زولبیا بامیه در یزد غیر قانونی است, ***نرخ گذاری نامتعارف زولبیا بامیه در یزد غیر قانونی است,

رییس بسیج اصناف استان یزد با اشاره به قیمت گذاری اخیر زولبیا بامیه در یزد گفت: امروز با قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، زمانی شاهد نرخ گذاری غیر متعارف و غیر قانونی زولبیا بامیه در اتحادیه قنادان بودیم که 3 روز بیشتر به این ماه مبارک نمانده بود در صورتی بررسی نرخ گذاری ها نیازمند مصوبه کمیسیون نطارت است و خیلی زودتر و با طی مراحل قانونی باید انجام می شد.

,

سلمانی افزود: در حالی نرخ زولبیا بامیه در یزد با نرخ 20 هزار تومان عرضه می شود که درتهران هم با آن همه هزینه بین 18 تا 20هزار تومان اعلام شده است، در صورتی که هزینه تمام شده زولبیا بامیه در تهران بسیار متفاوت تر وبالاتر از یزد است.

,

, ,

***قیمت دوبرابر غیررسمی شکر در بازار؛ چرا؟!

, ***قیمت دوبرابر غیررسمی شکر در بازار؛ چرا؟!, ***قیمت دوبرابر غیررسمی شکر در بازار؛ چرا؟!,

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده شهرستان یزد با اشاره به توزیع شکر تنظیم بازار با نرخ 3هزار و 400 تومان عنوان کرد: نرخ واقعی شکری که فروشگاه های سطح شهربصورتی غیر رسمی از عمده فروشان دریافت می کنند همین نرخ است اما معلوم نیست چرا این قلم جنس با قیمت 6 تا 7 هزار تومان به دست مردم می رسد؟! و موضوع مهم تر این که درخواستمان این است که بر همین نرخ و کیفیتی که اعلام کرده اند نظارت کنند.

,

وی با اشاره به فعالیت غیر قانونی اتباع در بازار یزد تصریح کرد: اتباع با مجوز اداره اتباع استانداری و اداره کار در چند مورد به عنوان کارگر می توانند فعالیت کنند اما امروز متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی، امروزه اتباع بر بازار یزد تصدی‌گری می‌کنند!

,

***تصدی گری اتباع بر بازار یزد از میوه تا ضایعات و مصالح ساختمانی!

, ***تصدی گری اتباع بر بازار یزد از میوه تا ضایعات و مصالح ساختمانی!, ***تصدی گری اتباع بر بازار یزد از میوه تا ضایعات و مصالح ساختمانی!,

رییس بسیج اصناف استان یزد ابراز کرد: گزارش های موثقی از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی موجود است که اتباع 80 درصد بازار میوه یزد را مصادره کرده اند که همین امر باعث می شود مردم گرانی میوه ای را که حتی در یزد کشت می شود بچشند!

,

, ,

وی افزود: مسئولان یا نمی دانند یا نمی توانند یا نمی‌خواهند برای رفع این معضل تهدیدآمیز چاره ای کنند چراکه چیرگی اتباع بر اصناف یزد مانند روز روشن و اسناد آن موجود است پس ادعا بی اطلاعی رد می شود و اگر واقعا نمی توانند، دستگاه هایی مثل بسیج برای این امر هم از لحاظ نیروی انسانی و هم تجهیزات آماده به کار هستند و اگر هم نمی خواهند، مردم خود بهترین ناظر هستند و پای بی تدبیر مسئولان نخواهند ایستاد.

,

***بازاری مؤمن و متدین پاسوز سواستفاده اتباع از بی تدبیری ها

, ***بازاری مؤمن و متدین پاسوز سواستفاده اتباع از بی تدبیری ها, ***بازاری مؤمن و متدین پاسوز سواستفاده اتباع از بی تدبیری ها,

سلمانی اذعان کرد: میدان داری اتباع بر بازار ضایعات یزد که درامد های میلیاردی برای آن ها در بیش از 400 واحد ضایعاتی رقم زده است موضوع قابل انکاری نیست، یا امروزه شاهدیم اتباع نه تنها دیگر کارگر کوره ها هستند بلکه کوره داری هم می کنند و بازار آجر یزد را با سواستفاده برای دیگر صاحبان این صنف تلخ کرده اند.

,

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده شهرستان یزد با عنوان اینکه تصدی گری اتباع علیرغم بر هم زدن نظم بازار موجب خروج مبالغ هنگفتی ارز و سرمایه ملی از کشور می شود اظهار کرد: این مشکل جز با نظارت دقیق و مصمم قابل رفع نیست و بازاری مومن و متدین ما باید چوب سوتدبیر و بی لیاقتی برخی مسئولان را بخورد.

,

اما علیرغم همه هشدارها، هرجا مباحثی درباره موضوع خدماتی و شهری پیش می آید به ویژه درباره میوه و تره بار، جای شهرداری بیش از هر زمان احساس می شود.

,

در طول یک سال گذشته هر کجا بحث حضور شهرداری استان می‌شود، متاسفانه غایب هستند زیرا یکی از مجموعه‌هایی که با بحث بازار و میوه و تره بار درگیر است، شهرداری‌ها هستند.

,

, ,

این آمار قابل توجه از سیطره اتباع به ویژه افاغنه بر بازار میوه یزد در حالی است که سازمان صمت در ارائه گزارش بازرسی ها کوتاهی می کند و گویا اراده ای برای مقابله با این مشکل در این سازمان وجود ندارد.

,

بر اساس اظهارات دادستان عمومی و انقلاب یزد هنوز گزارشی از میزان بارزسی ها بر قیمت ها به دست مسئولان قضایی نرسیده است و این درحالی است که با گذشت بیش از یک ماه از عید نوروز و قرار گرفتن در آستان ماه مبارک رمضان شفافیت در نظارت ها خود از موضوعات قابل توجه و تاملی است که باید توسط دستگاه قضایی استان از مسئولان زیربط مطالبه شود.

,

هر چند مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی استان آمادگی خود را برای همکاری در نظارت بر قیمت ها اعلام کرده اند اما این موضوع هرگز کوتاهی دستگاه های مرتبط به ویژه شهرداری را در میدان داری اتباع بر بازار میوه و تره بار یزد مرتفع نمی‌کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه