اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف میداندار و میوه فروش یزد:

برخورد با فعالیت اتباع بیگانه در میدان تره بار وظیفه شهرداری است/اتحادیه میدان‌داران یزد قدرت برخورد با اتباع را ندارد

برخورد با فعالیت اتباع بیگانه در میدان تره بار وظیفه شهرداری است/اتحادیه میدان‌داران یزد قدرت برخورد با اتباع را ندارد
رئیس اتحادیه صنف میداندار و میوه فروش یزد برخورد با حضور اتباع در میدان تره بار را وظیفه شهرداری دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مشرف در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص خبری مبنی بر این که 80 درصد بازار میوه و تره بار یزد در دست اتباع خارجی است گفت: در میدان میوه و تره بار شاهدیه اجازه فروشندگی به اتباع داده نشده و هیچ فروشنده افغانی وجود ندارد اما در میدان میوه و تره بار یزد دو دسته از اتباع حضور دارند؛ عده ای از آن ها کارگر و عده ای فروشنده هستند و تنها تقریبا 20 الی 40 درصد میدان میوه و تره بار یزد را در دست دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان این که ورود میوه و تره بار به استان به طور کامل در دست میدارن‌داران یزدی است ادامه داد: فعالیت اتباع بیگانه در میدان میوه و تره بار این گونه نیست که بتوانند میوه و تره بار به میدان یزد وارد کنند. فعالیت آن ها به این صورت است که باری را از میدان‌دار می‌خرند و با اضافه کردن سود خودشان، بار را به مغازداران و خرده فروشان یزدی می‌فروشند.

,

اتباع بیگانه نقشی در تعیین قیمت ندارند/ سودی که می تواند در جیب یزدی‌ها باشد نصیب اتباع می‌شود

, اتباع بیگانه نقشی در تعیین قیمت ندارند/ سودی که می تواند در جیب یزدی‌ها باشد نصیب اتباع می‌شود, اتباع بیگانه نقشی در تعیین قیمت ندارند/ سودی که می تواند در جیب یزدی‌ها باشد نصیب اتباع می‌شود,

مشرف با تاکید بر این که قیمت‌ میوه و تره بار از سوی اتحادیه تعیین می‌شود و هیچ کسی حق ندارد از قیمت اتحادیه بالاتر بفروشد و با متخلفین برخورد می شود افزود: اتباع بیگانه نقشی در تعیین قیمت ندارند اما به دلیل قدرت مالی که دارند به صورت نقدی بار میوه و تره بار را به قیمتی ارزان‌تر خریداری می کنند و به قیمت اتحادیه به مغازه داران می فروشند و در این میان سود خوبی نصیبشان میشود.

,

وی با اشاره به نقش دلالی و واسطه گری اتباع در میدان تره بار اذعان داشت: مغازه داران یزدی نیز می توانند به صورت نقدی خرید ارزان‌تری داشته باشند و با افزایش 30 درصدی قیمت درب مغازه، میوه ارزان‌تر به دست مصرف کننده برسد اما به شرطی که اتباع بیگانه حضور نداشته باشند.

,

مشرف ادامه داد: چون اتباع تقریبا تمام وقت در میدان حضور دارند و در اکثر مواقع وقتی متوجه ورود بار خوبی می شوند به قیمت بسیار مناسبی آن را خریداری می کنند و زمانی که مغازه داران به میدان مراجعه می کنند میوه خوبی نصیبشان نمی شود چون میوه خوب را خیلی زودتر اتباع خریداری کرده اند.

,

وی با اشاره به توان مالی بالای اتباع بیگانه‌ای که در میدان میوه و تره بار یزد حضور دارند اظهار داشت: گردش مالی اتباع بیگانه در میدان تره بار یزد به حدی است که پس از کاهش ارزش پول ایران نیز همچنان در این مکان حضور دارند و تمام خریدهای خود را به صورت نقدی انجام می‌دهند این درحالیا ست که میدانداران یزدی به دلایل مختلف به صورت نسیه کار می‌کنند.

,

اتحادیه میدان‌داران قدرت اجرایی برخورد با اتباع بیگانه را ندارد

, اتحادیه میدان‌داران قدرت اجرایی برخورد با اتباع بیگانه را ندارد, اتحادیه میدان‌داران قدرت اجرایی برخورد با اتباع بیگانه را ندارد,

رئیس اتحادیه صنف میدان‌دار یزد برخورد با فعالیت اتباع در میدان میوه و تره بار یزد را خارج از قدرت اتحادیه خواند و گفت: اتحادیه میدان‌داران قدرت اجرایی برخورد با اتباع بیگانه را ندارد و صرفا وظیفه نظارت بر قیمت‌ها و رسیدگی به تخلفات اصنافی را بر عهده دارد.

,

برخورد با فعالیت اتباع در میدان تره بار وظیفه شهرداری است

, برخورد با فعالیت اتباع در میدان تره بار وظیفه شهرداری است, برخورد با فعالیت اتباع در میدان تره بار وظیفه شهرداری است,

مشرف برخورد با حضور اتباع در میدان تره بار را وظیفه شهرداری خواند و ادامه داد: مدیریت میدان میوه و تره بار یزد بر عهده سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری یزد است که اقداماتی چون نظافت، اجاره غرفه‌ها و ... را انجام می‌دهند و در مورد جمع کردن و بیرون راندن اتباع از میدان نیز وظیفه شهرداری است تا وارد عمل شود.

,

در میدان میوه و تره بار شاهدیه هیچ فروشنده افغانی وجود ندارد

, در میدان میوه و تره بار شاهدیه هیچ فروشنده افغانی وجود ندارد, در میدان میوه و تره بار شاهدیه هیچ فروشنده افغانی وجود ندارد,

وی فعالیت گسترده اتباع بیگانه در میدان میوه و تره بار یزد را نتیجه کوتاهی شهرداری دانست و اذعان داشت: در میدان میوه و تره بار شاهدیه که توسط بخش خصوصی مدیریت می شود با نظارت‌هایی که وجود دارد اجازه فروشندگی به اتباع بیگانه ای داده نمی‌شود؛ در میدان میوه و تره بار یزد نیز با قدرت نظارتی بیشتری که شهرداری دارد می توانست از بروز این مشکل جلوگیری کند.

,

مشرف تاکید کرد: اگر مسئولین مربوطه بخواهند مشکل حضور اتباع و فروشندگی آن‌ها در میدان میوه و تره بار یزد را حل کنند خیلی سریع می توانند این کار را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه