اخبار داغ

پشت پرده ناکامی های فوتبال نفت و گازگچساران/ نقش مدیرعامل در اتفاقات فصل جاری چه بود؟+تصاویر

پشت پرده ناکامی های فوتبال نفت و گازگچساران/ نقش مدیرعامل در اتفاقات فصل جاری چه بود؟+تصاویر
تجربه تیم های بزرگ که سرنوشتشان به سقوط و حاشیه رفتن کشیده شده ورود امثال این مدیران ناکارآمد در راس آنها بوده که متاسفانه امروز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با این بحران جدی روبرو است و دلسوزی برای حل این مشکل وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،لیگ دسته دوم فوتبال در فصل ۹۸-۹۷ با صعود تیم های آرمان گهر سیرجان، خوشه طلایی ساوه و نیروی زمینی تهران در پلی آف لیگ دسته دوم به پایان رسید و حسرت صعود به لیگ دسته اول بار دیگر در دل مردم فوتبالدوست گچساران باقی ماند.دو امتیاز مهم که کار صعود تیم نفت و گاز رابه لیگ دسته دوم را یکسره می کرد متاسفانه بدلیل یک بی تدبیری از این شهر گرفته شد دوامتیاز که هیچ مسئولی برای آن نه عذرخواهی کرد ، نه استعفا داد و نه حتی برکنار شد. دوامتیازی که نه تنها مانع صعود تیم فوتبال نفت وگاز گچساران به لیگ دسته اول شد بلکه امتیاز اخلاق ورزشی را هم از شهر گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد گرفت اما حتی یک نفر از مسئولان ورزش نفت واکنشی نشان نداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

, ,

 این تاسف همیشه برای مدیران نفتی باقی خواهد ماند و یک امتیاز منفی در کارنامه همه مدیران دست اندرکار این تیم در تاریخ ورزش نفت ثبت شدو قطعا دلیل صعود تیم فوتبال نفت به لیگ دسته اول در فصل ۹۷ با بی تدبیری عده ای خاص از یادها نخواهد رفت.حال با مروری بر اتفاقات فصل گذشته فوتبال نفت و گاز گچساران شباهت های بسیاری در اتفاقات این فصل لیگ دسته دوم و سال های حضور در لیگ دسته اول نمایان می شود که مهمترین آن ناکامی تیمی است که در فصل ۹۲ -۹۳ تا یک قدمی صعود به لیگ برتر رفت اما با سیاسی کاری برخی عوامل به ظاهر سیاسی این شانس از تیم نفت گچساران گرفته شد تا در فصل ۹۳-۹۴ استارت سقوط این تیم با دخالت های افراد غیرورزشی و نامرتبط با مقوله فوتبال و تنها با سوء استفاده از نام نماینده شهرستان گچساران و باشت در مجلس این تیم را در نیم فصل با وضعیتی بسیار اسفناک عباس چمنیان سرمربی خوشنام و با تجربه این تیم را با بی اخلاقی از باشگاه اخراج و تیم را در مسیر سقوط قراردادند.

,

, ,

هرچند تغییرات مدیریتی در آن روزها هم نتوانست خسارات وارده شده به این تیم از سوی عده ای افراد غیرمرتبط با ورزش و گاها سیاسی را جبران کند اما درس بزرگی را به همه مسئولان نفت داد که حتی خود سرمربی برکنار شده نیز به این مسئله اذعان داشت و آن دخالت بسیار زیاد افراد غیرمرتبط با مسائل ورزش در کار تیم بود.

,

, ,

هرچند این تجربه در فصول بعدی تاحدودی مورد استفاده مدیران تیم قرار گرفت و حتی موجب شد تا در سال ۹۴ این تیم به پلی آف لیگ دسته دوم هم صعود کند اما تیم نفت وگاز با تکرار دوباره حضور در پلی آف لیگ دسته دوم سال ۹۶ با بداقبالی از صعود جاماند واین موضوع موجب شد تا دلایل کافی برای ورود افراد فرصت طلب بی تدبیر در کنار مدیران نفتی بهانه ای برای ایجاد شوک در تیم و با امید به موفقیت وصعود دست به یک عملیات انتحاری زده وکلیه کادر فنی و به نوعی مدیریتی تیمی که تا مرحله پلی آف فصل ۹۶ رسیده بود و تنها در ضربات پنالتی با بدشانسی از صعود جا مانده بود برکنار کنند و با عقب گردی تاسف برانگیز کار را به کسانی بسپارند که تجربه های تلخ سقوط تیم از لیگ دسته اول به دسته دوم با استراتژی سوخته و تاریخ مصرف گذشته آنان رقم خورده بود و همان هوادارانی که آن روز چمنیان را از شهر بیرون کردند مجددا در مقابل ورود این افراد سکوت کرده و شاهد بی تدبیری های آن افراد در فصل ۹۷ نیزبودند.

,

, ,

دراین چند سال شعار بومی گرایی در ورزش نفت همواره از سوی مدیران نفت گچساران مطرح شده و دریغ از ذره ای عمل به این شعار نخ نما شده و این بار نیز مجددا رئیس امور ورزش با شعار بومی گرایی وارد عرصه شده و همه اهالی ورزش به خوبی می دانند این شعار نیز تنها در حد حرف خواهد بود و همچون سال های گذشته بسیاری از بازیکنان و مربیان بایستی در خانه خاک بخورند و عده ای غیربومی برای کسب همان نتایج ضعیف گذشته با پول بیت المال این منطقه ، وقت و آینده جوانان این خطه را به بازی بگیرند.

,

فصل 97_98 با همه تلخی ها به پایان رسید، که اگر بخواهیم خیلی گذرا اتفاقات فوتبال نفت وگاز گچساران را مرور کنیم سوالات بسیاری برای روشنگری افکار عمومی مطرح کرد که پاسخ به آنها پشت پرده های اتفاقات فوتبال این شهر را نمایان می کند.

,

, ,

سوالاتی مانند، جهانبخش عنبریان چگونه مدیرعامل تیم شد؟ علی نیکبخت با چه معیاری جایگزین بهمن فرازمندی شد که تا پلی آف لیگ دسته دوم آمده بود؟ پشت پرده سیاسی برکناری سعید رحمانی اصل سرپرست این تیم چندروز قبل از شروع لیگ‌چه بود ؟ حسن عنبریان برادر مدیرعامل تیم چه سمتی در تیم داشت که در نهایت با ضرب و شتم داور مجوز حضور تیمش در لیگ یک را باطل کرد؟ فرهنگ علیزاده با توجه به قانون ممنوعیت استفاده از پرسنل نفتی در تیم های قهرمانی چرا به عنوان سرپرست تعیین شد ؟.

,

, ,

چه تدبیری در پشت پرده حضور یوسف نادریان در گچساران با وجود نداشتن کارنامه قابل قبول در فصل های گذشته و با لحاظ اینکه حتی چندین فصل نیز بدون تیم بوده است ، قرار داشت ؟ نقش صیدالی در اتفاقات فصل جاری چه بود؟ آیا رئیس امور ورزش یک سمت کاملا تشریفاتی است و همه تصمیمات را عنبریان و صیدالی می گیرند؟ نقش هدایت یزدی مدیرعامل باشگاه ورزشی مناطق نفتخیز جنوب در اتصاب جهانبخش عنبریان به عنوان مدیرعامل این تیم چه اندازه بوده و آیا حکم عنبریان برای فصل جدید تمدید خواهد شد یا وی دیگر مدیرعامل نیست؟ نقش کانون هواداران در این تحولات چیست و آیا کانون دخالتی در تصمیمات نفت خواهد داشت؟.

,

, ,

پست اینستاگرامی حمایت از یک سرمربی غیربومی توسط یکی اعضای کانون هواداران نشان از دخالت کانون در انتخاب سرمربی است یا خیر؟ وقتی حکم رئیس امور ورزش را مدیرمنابع انسانی امضا می کند اما مدیرعامل تیم فوتبال که زیر نظر رئیس امور ورزش است را صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران امضاء می کند و در آن تاکید می کند زیر نظر رئیس امور ورزش هستید نشان از چه پشت پرده ای در فوتبال نفت است؟ نقش مدیرمنابع انسانی شرکت در این تحولات چه بوده و چه کسانی از تخریب چهره وی در فضای مجازی منافعشان تامین می شود؟ آیا جعفری مخالف حضور عنبریان در تیم فوتبال بوده و چرا سکوت کرده است؟ علت عدم عذرخواهی جهانبخش عنبریان از مردم گچساران بخاطر بی اخلاقی برادرش در بازی نیروی زمینی چه بوده است؟.

,

, ,

پاسخ به این سوالات بسیاری از مسائل پشت پرده فوتبال نفت را روشن خواهد کرد. که در گزارش بعدی در صورت عدم تغییر در رویه مدیران نفتی به همه این سوالات و پشت پرده های پاسخ کامل داده خواهد شد. سرنوشت تیم فوتبال نفت و گاز شاید برای برخی افراد چندان مهم نباشد اما برای علاقمندان وبازیکنان فوتبال در گچساران از اهمیت بسیاری برخوردار است و هرکدام از آنها به نوعی شانس خود برای معرفی شدن به فوتبال کشور را حضور در این تیم می دانند.

,

, ,

اما بی تدبیری مسئولان این تیم موجب شده تا بسیاری از این جوانان نتوانند جایگاهی برای خود در این تیم داشته باشند اما بازیکنان درجه چندم سایر شهرها با قراردادهای میلیونی یک فصل را در این تیم گذراندند و نه تنها موفقیتی برای این تیم کسب نکردند بلکه شانس حضور یک بازیکن هم استانی هم در این تیم از دست رفت. به راستی پاسخگویی برای این جوانان وجود دارد؟ به راستی علت حمایت مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از مدیرعامل بی تدبیر این تیم چیست؟ هرچند تاجگردون در بسیاری از محافل نارضایتی خود را از عملکرد دست اندرکاران تیم فوتبال اعلام کرده اما ظاهرا افرادی بانفوذتر بر مدیرعامل نفتی در ابقاء عنبریان فشار می آورند.

,

, ,

مطمئنا مردم و علاقمندان فوتبال خصوصا هواداران این تیم از سکوت مدیران نفتی خصوصا مدیرعامل تیم فوتبال بزرگسالان که به نوعی مقصر اصلی و مطلق عدم صعود تیم به لیگ دسته اول بوده ، گلایه دارند وبه خوبی می دانند که مدیرعامل به دنبال گذشت زمان و سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف و تاسف بار مدیرعامل تیم فوتبال است که این مسئله تنها در کاهش مدت زمان مدیریت صیدالی تاثیر خواهد داشت و مردم و ورزشکاران به راحتی از این موضوع نخواهند گذشت. اگر این روند ادامه داشته باشد مطمئنا سرنوشت این تیم برای همیشه با چالش روبرو خواهد شد.

,

, ,

تجربه تیم های بزرگ که سرنوشتشان به سقوط و حاشیه رفتن کشیده شده ورود امثال این مدیران ناکارآمد در راس آنها بوده که متاسفانه امروز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با این بحران جدی روبرو است و دلسوزی برای حل این مشکل وجود ندارد.مدیری که همه بازیکنان و کادر فنی، همه هواداران ، و حتی بسیاری از مدیران بدلیل قانون گریزی و رفتار برادر وی در بازی نیروی زمینی از عملکردش ناراضی هستند چگونه همچنان به عنوان مدیرعامل تیم فوتبال معرفی می شود و هیچ اراده ای از سوی مدیران نفتی بر تغییر وی نیست ؟.

,

, ,

امید است سال پیش رو سال رونق همه رشته های ورزشی باشد و شاهد آن نباشیم که همه ورزش فدای بی تدبیری یک مدیرورزشی ضعیف باشد. قطعا حمایت هواداران از این تیم حتی در شرایط بحرانی هم می تواند عامل موفقیت ورزشکاران بومی و حتی برخی از مربیان کارآمد هم استانی باشد که شایستگی های آنها در این مدت برهمگان مشخص شده است.

,

, ,

همه علاقمندان و دلسوزان واقعی ورزش بدنبال کسب موفقیت تیم های ورزشی و ورزشکاران با استعداد هم استانی هستند که این تنها با همدلی و کنار زدن افراد فرصت طلب و منافع طلب رقم خواهد خورد که با وصله کردن خود به افراد شایسته و تمام عیار سیاسی شهرستان و استان قصد سوء استفاده از نام و عنوان آنها داشته و هیچ سودی برای مردم ندارند بلکه تنها بدنبال پرآوازه کردن نام اعضای خانواده خود هستند. صحنه ورزش محل منش های پهلوانی و مردانگی است و مطمئنا موج دلسوزان ورزش، اندک افراد فرصت طلب و حامیان آنها را از این صحنه خارج خواهد کرد.

,

هرچند مردم گچساران منتظر پاسخگویی مدیران نفتی به این سوالات خواهند ماند...

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه