اخبار داغ

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد:

تنزل رتبه دانشگاه یزد نتیجه اشتباه در ثبت اطلاعات است

تنزل رتبه دانشگاه یزد نتیجه اشتباه در ثبت اطلاعات است
مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد در خصوص تنزل جایگاه دانشگاه یزد دررتبه بندی تایمز گفت: با توجه به عملکرد خوب دانشگاه در شاخص‌هایی که مد نظر تایمز است؛ دلیل اصلی این موضوع صرفاً می تواند اشتباه و یا کم‌کاری کارمند دانشگاه در وارد کردن اطلاعات باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، در جدیدترین گزارش نتایج رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز، تعداد ۲۹ دانشگاه ایران وجود داشته که چهار دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا  قرار گرفته‌اند که در این بین نام دانشگاه یزد هم دیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بر اساس این گزارش دانشگاه یزد در بین بیست و نه دانشگاه ایران پایین تر از بسیاری از دانشگاه ها مانند دانشگاه کاشان، ارومیه، و ... در رتبه بیست و هشتم قرار دارد.

,

, ,

نکته قابل توجه تنزل رتبه دانشگاه یزد در سال 2019 است به طوری که این دانشگاه در سال 2018 در بین 301 تا 350 دانشگاه برتر آسیا بوده اما در سال 2019 دانشگاه یزد در بین 351 تا 400 دانشگاه آسیا قرار گرفته است.

,

همچنین رتبه دانشگاه یزد در سال 2019 در بین همه دانشگاه‌ها شرکت کننده در پایگاه رتبه بندی تایمز 1001 پلاس اعلام شده است این در حالی است که نتایج رتبه بندی تایمز در سال 2016-17 رتبه دانشگاه یزد را 801 پلاس ذکر کرده است.

,

, ,

اشتباه کارمند دانشگاه در ثبت اطلاعات

, اشتباه کارمند دانشگاه در ثبت اطلاعات, اشتباه کارمند دانشگاه در ثبت اطلاعات,

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص تنزل جایگاه دانشگاه یزد گفت: با توجه به عملکرد خوب دانشگاه در شاخص‌هایی که مد نظر تایمز است؛ دلیل اصلی این موضوع صرفاً می تواند اشتباه و یا کم‌کاری کارمند دانشگاه در وارد کردن اطلاعات باشد.

,

سعید علیخانی با بیان این که در نظام رتبه بندی تایمز شاخص های آموزشی، پژوهشی، استناد، وجهه بین‌المللی و درآمد صنعتی مد نظر قرار می گیرد ادامه داد: شاخص های آموزشی و پژوهشی از مهمترین شاخص‌های این نظام است که به تعداد مقالات، نسبت استاد به دانشجو، تعداد استاد تمام، دانشیار و ... بستگی دارد و دانشگاه یزد در این زمینه ها عملکرد بسیار خوبی داشته است.

,

وی افزود: دانشگاه یزد در بسیاری از شاخص های مد نظر تایمز وضعیت بهتری دارد نسبت به دانشگاه هایی که در جایگاه بالاتری قرار گرفته اند دارد و در مواردی قابل قیاس نیستند.

,

علیخانی با بیان این که اطلاعات مورد نیاز این نظام رتبه بندی از طریق نظرسنجی از صاحب‌نظران حوزهای موضوعی ، پایگاه استنادی اسکوپوس و پرسشنامه‌ای که خود دانشگاه‌ها پر می ‌کنند، گردآوری می شود تصریح کرد: دانشگاه ها برای شرکت در این رتبه بندی، باید در یک بازه زمانی که مشخص شده اطلاعات عملکرد و فعالیت‌های دانشگاه را ثبت کنند.

,

وی ادامه داد: این اطلاعات باید توسط کارمند دانشگاه ثبت شود که احتمال اهمال کاری و اشتباه کارمند در وارد کردن اطلاعات وجود دارد و در هر صورت پیگیر دلایل تنزل رتبه دانشگاه یزد خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه