اخبار داغ

خنده چلچله ای ها در ویژه برنامه میدون مهربانی

خنده چلچله ای ها در ویژه برنامه میدون مهربانی
اولین مهمان در نخستین قسمت این ویژه برنامه، جوانی 28 ساله ای است به نام مجید حیدری است،که توانسته با همت عالی خود و دیگر اعضا گروه جهادی از تبار آسمان بتواند در مناطق استان چهار محال و بختیاری اقدام به پرورش گیاهان داروئی و زالو و پرورش مرغ بومی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سامانه میدون با شروع ماه مبارک رمضان در سال  98، برنامه حرف حساب از گروه اقتصادی شبکه یک، ویژه برنامه ای با نام میدون مهربانی را روی آنتن می برد.  محوریت این ویژه برنامه کارآفرینی در مناطق محروم کشور است. که از گروه های جهادی دانشجویی که در مناطق محروم مشغول به فعالیت های خیرخواهانه هستند دعوت بعمل می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
میدون مهربانی که با همکاری سازمان بسیج دانشجویی از 16 اردیبهشت شروع به کار نموده است هر روز از ساعت 9:30  صبح از شبکه یک سیما و در برنامه حرف حساب که یک برنامه پیشرو در حوزه کسب و کار است به نمایش در می آید. افرادی که تمایل به شرکت در این ویژه برنامه یا ایجاد اشتغال برای جوانان دارند می توانند به آدرس میدون به نشانی meidoun.ir که به همت جمعی از نخبگان فعالیت خود را در حوزه کسب و کار شروع کرده است مراجعه نمایند.
,
 
,
مهمانان این ویژه برنامه، مسئولین گروه های جهادی سطح کشور هستند که علاوه بر فعالیت های فرهنگی، آموزشی و عمرانی، شناسایی ظرفیت منطقه و به فراخور آن ایجاد کسب و کار در محل فعالیت را در دستور کار خود قرار داده اند.
,
 
,
اولین مهمان در نخستین قسمت این ویژه برنامه، جوانی 28 ساله ای به نام مجید حیدری است، که توانسته با همت عالی خود و دیگر اعضا گروه جهادی از تبار آسمان بتواند در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری اقدام به پرورش گیاهان داروئی و زالو و پرورش مرغ بومی کند.
,
 
,
گروه جهادی از تبار آسمان، با داشتن 10 نیرو ثابت و حدود 120 نفر عضو، تمرکز خود را بر روی محرومیت زدایی از بیش از 20 روستا در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری متمرکز کرده است. این گروه بعد از ورود به منطقه هدف، ظرفیت ها و منابع آن روستا را شناسایی می کند که در این راستا مشاغل زنبورداری، پرورش مرغ بومی، پرورش زالو و همچنین کشت و فرآوری گیاهان دارویی در مناطق مورد فعالیت این گروه شناسایی شده و مشغول به راه اندازی این کسب و کارها در آن مناطق می شوند.
,
 
,
نحوه فعالیت گروه از تبار آسمان به این صورت می باشد که پس از طی مراحل فوق، اعضای گروه با کمک گرفتن از متخصصین اقدام به آموزش اهالی منطقه برای ورود به مشاغل مدنظر نموده و سپس از طریق خیرین ملزومات را برای این افراد مهیا می کنند. این گروه جهادی هم اکنون برای توسعه فعالیت های خود در مناطق هدف نیاز به تهیه کندوی عسل، دستگاه جوجه کشی 24 عددی، مرغ بومی و تخم مرغ بومی و همچنین تخم بلدرچین دارد. خیرین محترم همچنین می توانند برای تامین ملزومات لازم برای پروژه های عمرانی با گروه همکاری نمایند.
,
 
,
گروه جهادی از تبار آسمان خود را محدود به استان خاصی نکرده است از جمله فعالیت های این گروه خارج از استان چهارمحال و بختیاری می توان به حضور در مناطق سیل زده غرب و جنوب و زلزله مناطق کرمانشاه اشاره کرد.
,
 
,
نقطه قابل توجه این گروه، در بین سایر گروه های جهادی، این است که اغلب اعضای آن در رده سنی نوجوان می باشند. از دیگر ویژگی های بارز این گروه ایجاد روحیه نشاط، شادابی وطراوات در بین مردم منطقه است که این گروه جهادی را به گروه خنده چلچله ای ها معروف کرده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه