اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

به ازای یک یتیم بیش از ۵ حامی وجود دارد/ 31 هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان سمنان

به ازای یک یتیم بیش از ۵ حامی وجود دارد/ 31 هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان سمنان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: حدود 7 ماه پیش 24 هزار نفر در استان زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار داشتند ولی به دلایل شرایط نامناسب اقتصادی به 31 هزار نفر افزایش یافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه، به برنامه های این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: رمضان فرصت مناسبی برای جذب حامیان ایتام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی از برپایی پایگاه های حامی یابی در 28 نقطه در سطح استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: هر چه بیشتر بتوانیم توجه مردم را به نیازمندان جامعه جلب کنیم، خداوند برکاتش را بیشتر نازل خواهد کرد.

,

به ازای یک یتیم بیش از 5 حامی وجود دارد

, به ازای یک یتیم بیش از 5 حامی وجود دارد,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اینکه 5 هزار و 228 حامی، حدود یک هزار یتیم را تحت پوشش دارند، افزود: به ازای یک یتیم بیش از 5 حامی در استان وجود دارد.

,

رتبه اول کشور در حمایت از ایتام

, رتبه اول کشور در حمایت از ایتام,

رضوی با بیان اینکه استان سمنان در حمایت از ایتام رتبه اول کشوری را دارد، اضافه کرد: در این استان هر یتیم  450 هزار تومان در ماه دریافتی دارد که میانگین کشوری این میزان دریافتی 280 هزار تومان بیشتر نیست.

,

وی بیان کرد: 60 کودک بدون حامی داریم که در طرح محسنین قرار دارند و مجزا از ایتام می باشند و باید برای آنها نیز حامی پیدا کنیم.

,

توزیع سبد کالای رمضانی به 12 هزار و 200 خانوار

, توزیع سبد کالای رمضانی به 12 هزار و 200 خانوار,

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از توزیع سبد کالای رمضانی به 12 هزار و 200 خانوار تحت پوشش خبر داد و افزود: همه خانواده های تحت پوشش کمیته سبد کالا دریافت خواهند کرد که علاوه بر این، یک سبد کالا را نیز دولت قول داده که در ایام ماه رمضان به مددجویان کمیته امداد ارائه کند.

,

رضوی با اشاره به اینکه در طول ایام ماه مبارک رمضان 30 سفره اطعام را در نقاط مختلف استان برای مددجویان خواهیم داشت، تصریح کرد: بیش از 30 هزار وعده غذای گرم به مددجویان داده می شود.

,

طرح " سبد مهربانی" فرهنگ سازی شود

, طرح " سبد مهربانی" فرهنگ سازی شود,

وی از اجرای طرح " سبد مهربانی" در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح به این صورت است که با هماهنگی های صورت گرفته در فروشگاه های زنجیره ای استان سمنان، سبدی قرار داده می شود تا مردمی که برای خود خرید می کنند در صورت تمایل یک کالا نیز به نیت نیازمندان و ایتام خریداری و در آن سبد بیندازند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر اینکه طرح "سبد مهربانی" باید بیشتر فرهنگ سازی شود، اضافه کرد: قبل از نوروز نیز این طرح را اجرا کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم.

,

رضوی برگزاری "جشن آرزوها" را یکی از زیباترین برنامه های رمضانی کمیته امداد در کشور دانست و بیان کرد: در این جشن هر کودک آرزوی خود را می نویسد و در مراسمی با حضور مسئولین و حامیان، این آرزوها برآورده می شود.

,

وی همچنین به اجرای طرح "مفتاح الجنه" اشاره کرد و گفت: در این طرح با حضور ائمه جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی از منزل مددجویان سرکشی می کنیم تا مسئول مربوطه مشکل آن مددجو را از نزدیک ببیند و رفع کند.

,

"مفتاح الجنه" طرحی برای گشایش مشکلات مددجویان

, "مفتاح الجنه" طرحی برای گشایش مشکلات مددجویان,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به خیر و برکاتی که طرح "مفتاح الجنه" برای مددجویان داشته است، اظهار کرد: موارد متعددی داشتیم که با این طرح مشکل مددجویان حل شده است.

,

860 بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

, 860 بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند,

رضوی طرح شفا را از جمله طرح های کمیته امداد برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج معرفی کرد و افزود: 860 بیمار خاص و صعب العلاج داریم که سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان بابت هزینه های درمانی آنها پرداخت کردیم.

,

31 هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان 

, 31 هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان ,

وی ضمن بیان اینکه 31 هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، گفت: حدود 7 ماه پیش 24 هزار نفر در استان زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار داشتند ولی به دلایل شرایط نامناسب اقتصادی در این مدت به 31 هزار نفر افزایش یافتند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان از جمع آوری 4 میلیارد و 940 میلیون تومان صدقه در سال 97 در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: هر چند این مبلغ زیادی است ولی افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز زیاد هستند و مبلغ ناچیزی به هر یک از مددجویان می رسد.

,

صدقات با روش های نوین پرداخت شود

, صدقات با روش های نوین پرداخت شود,

رضوی بیان کرد: 64 میلیون تومان از وجوهات این صدقه از طریق با روش های نوین جمع آوری شده که باید این روش پرداخت صدقه از طریق *8877*023# و یا پرداخت با شماره کارت 6037691990176984 نزد بانک صادرات بیشتر تبلیغ شود.

,

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان سمنان در بسیاری از سرفصل ها رتبه برتر دارد، افزود: در اشتغال زایی جزو 5 استان برتر کشور و در پایداری طرح های اشتغال زا در کشور اول هستیم.

,

کسب رتبه اول کشوری در پایداری طرح های اشتغال زا

, کسب رتبه اول کشوری در پایداری طرح های اشتغال زا,

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، استعداد یابی، آموزش، اعطای وام و نظارت را از عوامل موفقیت در پایداری طرح های اشتغال زا برشمرد و تصریح کرد: یک هزار و 300 فرصت شغلی با اعتبار 29 میلیارد و 42 میلیون تومان در استان سمنان انجام دادیم.

,

رضوی با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان سمنان در کمک به مردم سیل زده، گفت: تاکنون 3 میلیارد و 942 میلیون تومان کمک های مردمی را جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال کردیم.

,

وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا هر چه سریعتر مردم سیل زده به خانه های خود برگردند، تصریح کرد: 20 هزار خانه مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل زده نیاز به تعمیر جدی دارد و 10 هزار خانه نیز باید مجددا ساخته شود.

,

ساخت خانه های مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل زده تا پایان سال

, ساخت خانه های مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل زده تا پایان سال,

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، بیان کرد: رئیس کمیته امداد کشور قول داده تا پایان تابستان امسال خانه هایی که نیاز به تعمیر دارند را بازسازی و تا پایان سال 98 نیز خانه هایی که باید احداث شوند را بسازد.

,

رضوی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه اولین قشری که با عزت و احترام به منازل خود بازگشتند، مددجویان کمیته امداد بودند، افزود: کمیته امداد 5 هزار خانه در کرمانشاه ساخت و به همراه لوازم خانگی تحویل مددجویان داد.

,

وی با اشاره به بازسازی منازل آسیب دیده مددجویان در حسین آباد کالپوش، اظهار کرد: اگر با تایید استاندار مکان روستای حسین آباد کالپوش جابجا شود، 14 خانه باید برای مددجویانمان بسازیم و یک خانه هم در بسطام به علت تخریب سیل باید ساخته شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه