اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

ایران از ظرفیت‌های اقدام متقابل که در برجام پیش‌بینی شده استفاده کرد/ مجلس در این مسیر همراه دولت است

ایران از ظرفیت‌های اقدام متقابل که در برجام پیش‌بینی شده استفاده کرد/ مجلس در این مسیر همراه دولت است
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در سالگرد تحریم آمریکا و خروج آمریکا از برجام، ایران از ظرفیت های اقدام متقابل که در خود توافقنامه برجام در صورت عدم تعهد طرف های مقابل پیش بینی شده است،استفاده کرده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصر اترک، هادی قوامی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار ما ، اظهار کرد: اقدامات فعلی ایران حداقل اقدامی است که می تواند در برابر بد عهدی طرف های مذاکره کننده انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,


قوامی تاکید کرد: ترامپ به دنبال این است که ایران کامل از برجام خارج شود تا زمانیکه ایران به طور کامل از برجام خارج شد، اجماع جهانی علیه ایران تشکیل دهد و ایران را در سازمان ملل ذیل قطعنامه فصل 7 قرار دهد و بتواند محدودیت های بیشتری اعمال کرده و حتی حمله نظامی انجام دهد.

,
,


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ترامپ این اجماع جهانی را ندارد، اضافه کرد: اقدام متقابل ایران در راستای بند 36 و 37 توافق هسته ای صورت می گیرد که  براساس آن هریک از طرفین اجازه دارند در صورت بدعهدی طرف یا طرفین مقابل در انجام تعهدات، از برخی یا کل تعهدات خود خارج شود.

,
,


نماینده مردم اسفراین تصریح کرد: اقدام متقابل ایران فرصتی را برای ایران ایجاد می کند تا اقتصاد داخلی را تقویت کند و وابستگی به اقتصاد جهانی را کاهش دهد .

,
,


قوامی بهبود وضعیت اقتصادی داخلی را از دیگر اقدامات ایران در این زمان برشمرد و گفت: باید دولت شرایطی را فراهم کند که آمریکا نتواند نارضایتی های داخلی علیه نظام تشکیل دهد و سپس با استفاده از همین نیروهای منسجم داخلی، علیه نظام اقدام کند.

,
,


وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال اتحاد جهانی علیه ایران و منسجم کردن ناراضیان داخلی علیه نظام است، تاکید کرد: منتقدان برجام دقت کنند با نوع گفتارها و تحلیل هایشان شرایطی را فراهم نکنند که همراستایی با ایالات متحده بوجود بیایید. 

,
,


نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: آمریکا در کودتای 28 مرداد 32 هم برای سرنگون کردن دولت مصدق مانند امروز با تحریم نفت، ممنوع کردن امکان جابجایی پول وافزایش نارضایتی داخلی زمینه سقوط مصدق را فراهم کرد.

,
,


قوامی ادامه داد: امروز هم آمریکا به دنبال این است که با ایجاد اجماع جهانی علیه ایران ، ما را در ذیل قطعنامه های فصل 7 قرار دهد و با اجماع مخالفان نظام، ناراضیان سیاست های اقتصادی در داخل کشور به هدف خود برسد.

,
,


وی در خصوص واکنش کشورهای اروپایی به مهلت 60 روزه تعیین شده از سوی ایران گفت: غربی ها به طور غیر رسمی با آمریکا هم دست هستند و ما نباید این فرصت را به آنها بدهیم و بلکه باید با استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در معاهده برجام به گونه ای اقدام نماییم که شرایط مثبت و بهتری ایجاد شود .

,
,


وی تلاش در راستای وابستگی کمتر به نفت و انجام اصلاحات ساختاری در بودجه را از اقداماتی برشمرد که در شرایط فعلی می توان انجام داد.

,
,


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس در اقدامات متقابل ایران در برابر بد عهدی طرف های مذاکره کننده در برجام با دولت همراه است.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه