اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اقدام ایران برای حفظ منافع ملی پاسخ روشنی به اروپایی‌هاست

اقدام ایران برای حفظ منافع ملی پاسخ روشنی به اروپایی‌هاست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه اقدامات عملی از سوی اروپایی ها صورت نگیرد، ایران تصمیمات دیگری را اتخاذ می کند، این اقدام پاسخ روشنی از سوی دولت و ملت ایران به اروپایی هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بلاغ، علی نجفی خوشرودی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ درباره موضع جمهوری اسلامی درباره اقدام متقابل برجامی، اظهار داشت: با گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی ایران باوجود خویشتنداری، رایزنی های بسیاری با سایر طرف های توافق هسته ای از جمله اروپایی ها انجام داد.

وی افزود: به دلیل عدم اقدام عملی سایر طرف های برجام و همچنین اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام حقوقی اصول مندرج در این توافق از جمله ماده 36 بخشی از تعهدات خود را به حالت تعلیق درآورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این اقدام معقولانه حقوقی ایران برای حفظ و حراست از منافع ملی انجام شد. سخنان رییس جمهوری به روشنی مبانی منطقی و قانونی این تصمیم را تدوین کرد و هم پیام روشنی به سایر طرف های برجام داد که تعهدات فقط یک جانبه برای ایران نیست، بلکه حقوق و تکالیف متقابل است و آنان باید به مفاد آن متعهد باشند.

نجفی خوشرودی تصریح کرد: چنانچه اقدامات عملی از سوی اروپایی ها صورت نگیرد، ایران تصمیمات دیگری را اتخاذ می کند، این اقدام پاسخ روشنی از سوی دولت و ملت ایران به اروپایی هاست.

این مسئول ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران با این تصمیم خود نشان داد که در حمایت از منافع مردم با کسی تعارف ندارد، متحد و منسجم خواهند بود، ضمن این که تبعات این اقدام به لحاظ حقوقی و بین المللی مستقیما به آمریکا مرتبط است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را در جلسه یکشنبه آینده این کمیسیون به احتمال زیاد با حضور وزیر امور خارجه بررسی می‌کنند.

وی اظهار کرد: طیف گسترده ای از اقدامات فنی،سیاسی و حقوقی را می توانیم در مواجهه با نقض عهد طرف های برجام انجام دهیم وبنابراین متناسب با روند تحولات بر اساس تصمیم مجموعه نظام وشورای عالی امنیت ملی این اقدامات انجام خواهد شد.

نجفی خوشرودی خاطر نشان کرد:جمهوری اسلامی بارها نشان داده با هیجان و شتابزدگی تصمیم نمی گیرد و به همه اصول بین المللی پایبند است و معقولانه و مبتنی بر منافع ملی کشور در مورد فرجام برجام تصمیم خواهیم گرفت و قوانینی هم در کشور برای آن داریم.

وی گفت: از ابتدا فلسفه توافق برجام بر اساس منافع مشترک و همکاری و تعامل بوده و اگر قرار باشد این منافع تامین نشود حتما تصمیم جدیدی خواهیم گرفت و توان آن را نیز داریم ضمن آنکه برخی اقدامات نظیر توسعه ماشین های نسل جدید سانتریفیوژ در دست اجرا است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه