اخبار داغ

فرصت بدعهدی آمریکا برای خروج صنعت هسته ای از رکود

فرصت بدعهدی آمریکا برای خروج صنعت هسته ای از رکود
با مشخص شدن بدعهدی آمریکا در برجام و افزایش احتمال خروج صنعت هسته ای کشور از رکود، نقش متخصصان هسته ای کشور در افزایش قدرت ملی تعیین کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ تجربه برجام هر چند که تلخ بود اما ناگزیر باید هزینه آن پرداخت میشد تا استدلال اشتباه و مسیر غلط برخی از غربگرایان یا افراد خوش بین به آمریکا و غرب در داخل کشور بی اعتبار شود و آنها دست از بهانه جویی برداشته و در مسیر توسعه ایران سنگ اندازی نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

برغم خسارت هایی که صنعت هسته ای کشور از نابودی برخی از زیرساخت های خود متحمل شد و برجام ترمز روند توسعه صنعت هسته ای کشور بود و انگیزه متخصصان ایرانی را کاهش داد اما بدعهدی های آمریکا و غرب در برجام و گزافه گویی همراه با زبان تهدید آنان، آتش غیرت ایرانیان را برافروخته و می توان در پاسخ به این اقدامات در مدت کوتاهی با عزم ملی تمام خسارت های برجام را جبران کرد.

,

تجربه دستاوردهای شیرین صنعت هسته ای کشور در دوران تحریم و خرابکاری نشان می دهد پیچ های تاریخی نه تنها برای ایران خطرناک نیستند بلکه با تبدیل تهدید به فرصت ایرانیان می توانند از این تهدیدات پله های ترقی خود را آماده کنند.

,

نیروگاه اتمی بوشهر نخستین و تنها نیروگاه هسته‌ای غیرنظامی تولید انرژی در خاورمیانه است که داستان بلند آن با راه اندازی آن بعد بیش از سه دهه نماد عزم راسخ مردم ایران برای دستیابی به قله های دانش روز است. با آغاز بکار نیروگاه اتمی بوشهر به تدریج متخصصان آموزش دیده ایرانی مدیریت کامل آنرا را بر عهده گرفتند و اعتماد بنفس حاصل از عزم ملی به ثمر نشسته برای بهره برداری از این سرمایه ملی بیشتر شد.

, .,

تکمیل چرخه سوخت هسته ای بدون نیاز به بیگانگان دستاور بزرگ ایران در سال های گذشته است که موفقیت در این مرحله برداشتن گام های دیگر را هموارتر کرده است و هدف گیری طراحی پیشرانه های هسته ای برای صنعت دریانوری نزدیک تر از هر زمان دیگری است.

, .,

تولید انواع رادیودارو ها با کابردهای استراتژیک در صنایع پزشکی بخش دیگری از دستاوردهای صنعت هسته ای ایران است. فشار و تحریم ظالمانه آمریکا و غرب علیه مردم ایران که به جنگ اقتصادی کنونی منجر شده است هیچگاه در عزم ملی برای دستیابی به حقوق خود نبوده است و در تازه ترین اخبار در این خصوص خبرهای خوب از امادگی برای اجرایی شدن کارهای تکمیل فاز دوم نیروگاه هسته ای بوشهر است که در سال های آتی می تواند تاثیر قابل توجهی در تامین نیازهای روزافزون برق کشور داشته باشد.

, .,

بر اساس این اخبار مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به استفاده از توان نیروهای داخلی در ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، از تحکیم پایه‌های واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تا آخر خرداد خبر داده است.

, .,

محمود جعفری پیش از این  اظهار داشته است : در راستای ساخت دو واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و برنامه‌ها در حال اجرا است.

, .,

وی با اشاره به اجرای بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: عملیات خاکبرداری در این نقطه به میزان دو میلیون مترمکعب دیگر نیز باید انجام شود.

, .,

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر همچنین از انجام ۲.۵ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی در این محل خبر داد و اضافه کرد: بخش عمده‌ای از مراحل تحکیم و آماده سازی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر انجام شده است.

, .,

‌وی از تکمیل مراحل تحکیم پایه‌های واحد دوم نیروگاه اتمی تا آخر خرداد ماه خبر داد و اضافه کرد: برای تحکیم زمین ساخت نیروگاه اتمی در بوشهر ۱۸.۵ متر بتن‌ریزی در سطح زیر ساختمان اصلی نیروگاه انجام می‌شود.

, .,

جعفری با بیان اینکه اواخر خرداد تا اوایل تیرماه امسال عملیات آرماتوربندی و بتن‌ریزی راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر انجام می‌شود افزود: هزار نفر اشتغال طی یک سال اخیر در این نیروگاه ایجاد شده است که ۸۰ درصد آنها بومی استان بوشهر هستند.

, .,

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار نیروها و پیمانکاران ایرانی در ساخت دو واحد نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: پیمانکاران احداث سازه ساختمانی نیروگاه‌های جدید اتمی بوشهر ایرانی هستند

,

.

, , .,

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر از ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در اجرای واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

, .,

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در همایش قدردانی از تلاشگران دستاورد‌های با تاکید بر اینکه صنعت هسته‌ای و دستاورد‌های آن نماد اقتدار و غرور ملی جمهوری اسلامی ایران است می گوید: در حاشیه دیدار با کارگران خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و شرح مختصری از دستاورد‌های ماشین‌های پیشرفته سانتریفیوژ دادیم. ایشان ضمن ابراز خوشنودی فرمودند: "شما همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه دهید". صنعت هسته‌ای برای معظم له بسیار حائز اهمیت است. در سال ۸۸ نیز که به اعتبار مسؤولیت در سازمان خدمت ایشان شرفیاب شدم فرمودند: «صنعت هسته‌ای مرتبط با نظام است. دولت‌ها با سلایق گوناگون می‌آیند و می‌روند. نباید این صنعت دستخوش سلایق گوناگون شود و باید راه پایداری را بپیماید. از این رو هرگونه تصمیم سرنوشت ساز در خصوص صنعت هسته‌ای باید با هماهنگی‌های لازم انجام پذیرد».

,

رییس سازمان انرژی اتمی سپس اهمیت صنعت هسته‌ای را از منظر مقام معظم رهبری در دو مبحث به اختصار تشریح کرد و گفت: صنعت هسته‌ای از منظر ایشان دو وجه مهم دارد. یکی تأمین انرژی برای نسل‌های آینده است. ایشان با تیزبینی و هوشمندی فرمودند باید از حالا برای نسل‌های آینده زمینه ها‌ی تأمین انرژی پایدار را فراهم کنیم تا آن‌ها با مشکلی روبرو نشوند؛ بنابراین ما علاوه بر اقدامات فعلی کنونی همچون ساخت دو واحد جدید نیروگاهی، در گداخت هم که شاید ۳۰ سال دیگر محقق شود بر اساس همین پیش بینی حرکت می‌کنیم. با آموزش و پژوهش زمینه این کار آماده می‌شود تا مهندسان و دانشمندان فرهیخته ما تجربه ۴۰-۳۰ ساله داشته باشند و وقتی دنیا به بهره برداری از گداخت رسید ما نه تنها غافلگیر نشویم بلکه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

, .,

وی ادامه داد: از پیشینیان صنعت هسته‌ای کشورمان تشکر می‌کنیم که در زمان مناسب قدم‌های خوب و مؤثری برداشتند و ما ثمره اش را اکنون می‌بینیم. اگر از قبل به این مهم توجه نمی‌کردیم الان همچون کشور عربستان که برای داشتن عنوان هسته ای، حاضر به هرگونه خفت و خواری می‌شود، بودیم. اعلام شد بزودی در عربستان راکتوری راه اندازی می‌شود. پس از بررسی و تحقیق مشخص شد یک راکتور زیر بحرانی ۲۵ کیلوواتی است (Sub Critical) که یعنی هیچ. در اینجاست که عظمت کار دانشمندان هسته‌ای مشخص می‌شود.

, Sub Critical,

, ,

به گزارش سپاس؛ پیشنهادهای مطرح شده برای ساخت نیروگاه های جدید و حتی کوچک هسته ای با تکیه بر توان متخصصان داخلی در کشور امکان پذیر است و می توان با استفاده از آن هم به رونق بیشتر صنعت هسته ای کمک کرد و از ظرفیت های  متخصصان هسته ای کشور بیشتر استفاده کرد.

,

اشتغال زایی بالای صنعت هسته ای کشور از نکاتی است که کمتر به آن توجه می شود. صنعت پیچیده هسته ای چرخه ای بزرگ است که می توانند متخصصان زیادی را مشغول به کار کند. پیش از این نیز  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفته است: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با نیروگاه اتمی بوشهر ۵ هزار نفر نیرو کار نیمه ماهر و ماهر برای شروع به کار فازهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر مهارت‌افزایی می‌شوند.

, .,

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه بر اساس تعامل با نیروگاه اتمی بوشهر تمامی نیروهای که در فازهای جدید جذب می‌شوند باید دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را گذرانده باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه