اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

اقدام متقابل ایران در قبال برجام اثبات عملی موضوع برد- برد است

اقدام متقابل ایران در قبال برجام اثبات عملی موضوع برد- برد است
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ایران پس از گذشت یک سال صبر استراتژیک، براساس تصمیمی ملی بخشی از تعهدات خویش در چارچوب برجام را از تعهد خود برداشت و تصمیم گرفت موضوع برد- برد در برجام را به صورت عملی به اثبات برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص اقدام متقابل ایران در قبال برجام، گفت: با نگاهی به روند میزان فشار آمریکایی ها بر ایران و با عنایت به اینکه پس از گذشت بیش از 9 ماه از عدم اقدام اروپایی ها و پس از گفتگوهایی که مسئولین ذی ربط جمهوری اسلامی و وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی به وجود آمد، تصمیمی ملی از جانب نظام جمهوری اسلامی گرفته شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت یک سال صبر استراتژیک، اقدام به چنین تصمیمی گرفت، تصریح کرد: براساس این تصمیم جمهوری اسلامی ایران بخشی از تعهدات خویش در چارچوب برجام را از تعهد خود برداشت و تصمیم گرفت موضوع برد- برد در برجام را به صورت عملی به اثبات برساند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: براساس این تصمیم ما در چارچوب برجام تعهدات اضافه ای را که پذیرفته و عمل کرده بودیم را ملغی اعلام کردیم و اگر حداکثر در 60 روز آینده کشورهای اروپایی حاضر به حضور در پشت میز مذاکره و بهره مندی جمهوری اسلامی از دو موضوع مهم فروش نفت و مسئله بانکی نشدند، اقدامات بعدی به صورت پلکانی صورت بگیرد.

,

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه این اقدام پاسخی به افکار عمومی و برای ادامه راه در خصوص توسعه کشور به عنوان یکی از ضروریات بود، افزود: تعلیق بخشی از تعهدات ما پاسخ روشنی از اقدامات آینده جمهوری اسلامی در خصوص برجام است.

,

وی با اشاره به اینکه ما به این وسیله میزان اعتقاد اروپاییان به حضور در برجام را سنجش می کنیم، تصریح کرد: از طرف دیگر ما با این اقدام اعلام می کنیم در صورتی که نتوانیم از توافقنامه برجام بهره ببریم قطعا و یقینا در برجام نخواهیم ماند و این توافقنامه به صورت کامل ملغی خواهد شد و به شرایط قبل از حضور در برجام خواهیم رسید.

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اگر این اقدام در 60 روز آینده به نتیجه مطلوب نرسد اقدامات دیگری که رئیس جمهور بیان کردند را انجام خواهیم داد، گفت: این یک پیام روشن، آشکار و شفاف برای آینده اقدامات کشورهای اروپایی محسوب می شود.  

,

صدرالحسینی خاطر نشان کرد: پیام روشن و آشکار ما این است که  اولا ما در در چارچوب برجام متعهد هستیم و دوما آمادگی این مسئله را نداریم که بدون بهره مندی از برجام در آن باقی بمانیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه