اخبار داغ

قاچاق گازوییل ۲۰ برابر بنزین است

قاچاق گازوییل ۲۰ برابر بنزین است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه میزان قاچاق گازوئیل ۲۰ برابر بنزین است گفت: اگر بخواهیم فکری برای کنترل قاچاق داشته باشیم باید برای گازوییل تصمیم بگیریم. اما در شرایط کنونی، مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت گازوییل و بنزین ندارد و صرفا می خواهد با سامانه کارت هوشمند سوخت، مصرف سوخت را مدیریت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با لزوم مدیریت سوخت اظهار کرد: به دنبال مباحث مربوط به سوخت، مجلس ۳ تصمیم مهم را اتخاذ کرد که تصمیم اول عرضه کارت سوخت، دوم توسعه‌ی جایگاه‌های CNG و تصمیم سوم عدم افزایش قیمت سوخت به دلیل شرایط نامساعدی بود که مردم با آن مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در ادامه افزود: دولت باید شرایط سوخت کشور را ساماندهی کند و یکی از راه‌های مدیریت آن همین تصمیمی است که مجلس در زمینه گازسوز کردن خودروها گرفت که خوشبختانه زیر ساخت‌های آن فراهم است و تجربه این کار را هم در کشور داریم.

,

 

,

دولت باید شرایط سوخت کشور را مدیریت کند

, دولت باید شرایط سوخت کشور را مدیریت کند,

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سامانه کارت سوخت باعث می‌شود افرادی که به صورت نامتعارف سوخت مصرف می‌کنند شناسایی شوند ادامه داد: کارت سوخت باعث می شود که بتوانیم مصرف سوخت را مدیریت و از قاچاق آن جلوگیری کنیم؛ همچنین با این تصمیم، شرایط فراهم می شود تا افرادی که به صورت نامتعارف سوخت را استفاده می‌کنند شناسایی ‌شوند. اگر کسی ماهیانه ۵ هزار لیتر بنزین مصرف کند بسیار نامتعارف است چراکه یک ماشین اگر به صورت ۲۴ ساعت هم حرکت کند ۵ هزار لیتر مصرف نمی‌کند. بنابراین دولت باید رصد کند که قاچاق سوخت از کدام کانال و به چه شکلی انجام می‌شود.

,

 

,

کارت هوشمند سوخت می‌تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کند

, کارت هوشمند سوخت می‌تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کند,

بختیار با بیان اینکه دولت باید مراحل انتقال سوخت را ساماندهی کند گفت: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، نفت سفید را در اختیار کارخانه‌هایی که برای ماشین‌آلات خود به آن نیاز دارند قرار نمی دهد و این کارخانجات مجبور هستند نفت سفید را به صورت قاچاق بخرند. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده نفتی در خصوص دلیل این کار اعلام کرده که چون این کارخانجات گازکشی شده است نفت سفید در اختیار آنها قرار نمی دهیم درحالی که آنها گاز را به عنوان سوخت خود استفاده می‌کنند و برای ماشین آلات که نمی‌توانند از گاز استفاده کنند. لذا عدم توجه دولت به این موضوع باعث می‌شود کارخانه دار نفت سفید را با نرخ غیر متعارف از یک قاچاقچی تهیه کند.

, شرکت, پخش, های نفتی,

 

,

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نفت سفید در اختیار کارخانه ها قرار نمی دهند

, شرکت, شرکت,  , ملی پالایش و,  , پخش, پخش,  , فرآورده,  , های نفتی, های نفتی, نفت سفید در اختیار کارخانه ها قرار نمی دهند,

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه میزان قاچاق گازوئیل ۲۰ برابر بنزین است، خاطرنشان کرد: قاچاق بنزین بسیار کمتر از گازوییل است و اگر بخواهیم فکری برای کنترل قاچاق داشته باشیم باید برای گازوییل تصمیم بگیریم. اما در شرایط کنونی، مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت گازوییل و بنزین ندارد و صرفا می‌خواهد با سامانه کارت هوشمند سوخت مصرف سوخت را مدیریت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه