اخبار داغ

کارشناس مذهبی طرح کرد:

ماه رمضان فرصتی برای خودسازی انسان/ پرهیز گناه راه جلب دریای رحمت الهی

ماه رمضان فرصتی برای خودسازی انسان/ پرهیز گناه راه جلب دریای رحمت الهی
ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی انسان‌ها و بهره ‌گیری از دستورات قرآن و عمل به آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رمضان یک مناسبت مذهبی است که در طول نهمین ماه قمری، ماه رمضان، رخ می‌دهد. مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر پیامبر اسلام نازل شده‌است. در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

تقویت تقوا و پرهیزکاری، آرامش روان و جسم، عدم نفوذ شیطان، مساوات بین فقیر و غنی، احیاء فضائل اخلاقی، وجود شبهای قدر در ماه مبارک رمضان، تلاوت و وزیدن نسیم قرآن در کشورهای مسلمان از جمله فوائد و فضائل روزه داری است و این موارد در روایات و احادیث مختلف ذکر شده است.

,

حجت الاسلام مهدی اشرف کارشناس مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص فرصت های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی انسان‌ها و بهره ‌گیری از دستورات قرآن و عمل به آن است تا پیامبر(ص) و اهل بیت از ما راضی و خشنود باشند.

, مرآت,

 این کارشناس مذهبی با توجه به اینکه روایات متعددی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار درباره فضایل این ماه پربرکت وارد شده است، افزود: منزلت این ماه  پربرکت به قدری بالا است که نظام ارزشی ذهن انسان نتوانسته حتی ذره ای از این منزلت را درک کند.

,

اشرف با توجه به اینکه در برخی آیات قرآن کریم و روایات معصومین بر استفاده درست از این فرصت الهی تاکید شده است، عنوان کرد: (شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن)، (خیر من الف شهر) در سوره مبارکه قدر و( قد اقبل الیکم شهر الله) در خطبه پیامبر اکرم(ص) ازآیاتی می باشد که بر اهمیت این ماه تاکید کرده است.

,

وی در ادامه اذعان کرد: هدف اهل بیت از روایات مختلف درباره ماه مبارک رمضان ایجاد شوق در وجود انسان است که با خواندن نمازهای مستحبی، آیات، ادعیه و.. این شوق در انسان به وجود می آید.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ماه رمضان یک فرصت استثنایی برای انسان می باشد و ممکن است چنین فرصتی هیچ گاه در اختیار افراد قرار نگیرد، مطرح کرد: نقطه اول و بارز برای درک این فرصت، آمادگی انسان برای رفتن به میهمانی خدا است.

,

اشرف با توجه به اینکه انسان ها در ماه مبارک رمضان مشغول عبادت یک ماه هستند، افزود: تمام اعمال خیر انسان تسبیح و عبادت است و در این ماه پیوسته رحمت خدا بر عالمیان می بارد.

,

اشرف با توجه به اینکه گناه و معصیت مانع رحمت الهی در انسان می شود، گفت: رحمت خداوند متعال انسان را در خود پوشانده است و هر فرد باید از هوای نفس و جلوگیری شیطان به زندگی در طول روز مراقبت کند.

,

وی درادامه افزود: حضرت علی (ع) از پیامبر اکرم (ص) سوال کردند که افضل و بهترین اعمال در این ماه چیست، پیامبر پاسخ دادند که پرهیز گناه از اعمال برتر در این ماه پر برکت است.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به دعای 44 صحیفه سجادیه عنوان کرد: امام سجاد(ع) می فرمایند: خدایا به من بزرگی و عظمت خود را نشان و به من توفیق بده تا اعضاء و جوارح خود را در این ماه حفظ کنم.

,

 اشرف گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن و در شب‌های قدر این ماه خیر و پر برکت فراوانی شامل فرد روزه‌دار می‌شود چراکه قرآن که راه هدایت و نجات بشریت بوده در این شب‌ها نازل شده است.

,

وی یادآور شد: انجام واجبات به خصوص نماز در اول وقت، خواندن قرآن کریم و همچنین دعاهای فراوانی از اهل بیت(ع) برای ما به یادگار مانده است که بسیاری از این دعاها در ماه رمضان و راز و نیازهای اهل بیت با خداوند بوده و به‌عنوان نمونه در صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) به ما نشان می‌دهند که در زمان‌های مختلف چگونه با حق تعالی صحبت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه