اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان:

مقابل زورگو باید با زبان خودش سخن گفت/ملت ایران قطعا از اقدام رئیس جمهور حمایت خواهند کرد

مقابل زورگو باید با زبان خودش سخن گفت/ملت ایران قطعا از اقدام رئیس جمهور حمایت خواهند کرد
کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با بیان اینکه ملت ایران قطعا از اقدام متقابل رییس جمهور حمایت خواهند کرد، گفت: قطعا اقدامات اولیه جمهوری اسلامی این پیام را به غرب و امریکا خواهد رساند که باید در مقابل زورگو با زبان خودش سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله صادقی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام اظهار کرد:  برجام بین ایران و 5+1 انجام شد و ایران به تمام تعهداتش از جمله اورانیوم غنی شده از 10 هزار کیلو به 300 کیلو رساند، آب سنگین مورد استفاده شده در رگراتورهای سنگین اراک را به فروش رساند و در قلب راکتور بتن ریخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: در قبال اقدامات ایران، قرار شد در روز اجرای برجام تمام تحریم ها برداشته شود و پول های بلوکه شده ما را آزاد سازند و همه تحریم های نفتی و بانکی برچیده شود اما رییس جمهور آمریکا برجام را پاره و به همه تعهداتش پشت کرد.

,

صادقی با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا پنج کشور دیگر در برجام ماندند که قرار شد به تعهداتشان عمل کنند، گفت: از همان ابتدا امام خامنه ای(مدظله العالی) به آمریکا خوش بین نبودند و همین نظر را نسبت به اروپا نیز داشتندکه فرمودند: انتظار خباثت، خیانت و از پشت خنجر زدن از اینها را داریم ولی انتظار کمک نداریم.

,

وی با اشاره به پیشنهاد کانال مالی دروغین اروپا به شرط تایید fatf گفت: fatf یعنی مقابله با پولشویی و تروریست که در صحبت های اخیر ترامپ مشخص شد منظور از تروریست ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که خوشبختانه شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام خیلی محکم در مقابل پیشنهاد fatf ایستادند و ایرادات جدی بر آن وارد ساختند.

,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان اظهار کرد: با نپذیرفتن fatf توسط ایران، آمریکا معافیت نفتی خود را از ایران لغو و اعلام کرد هیچ کشوری حق خرید نفت از ایران را ندارد.

,

صادقی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: روحانی سخنان مهمی گفتند که  فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده که تا 300 کیلو نگه می داشتیم را به مدت دو ماه متوقف می کنیم و دیگر فروخته نمی شود و تا این دو ماه 5+1 فرصت دارند که هم مشکل بانکی و نفتی ما را حل کنند و الا غنی سازی بالایی را انجام می دهیم و فعالیت راکتودی اراک به قبل از برجام باز خواهد گشت.

,

وی با بیان اینکه اگر برجامی ها تصمیم گرفتند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند آن موقع شاهد تصمیمات قاطع تر و جدی تر جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، تصریح کرد: بنا بر سخنان رئیس جمهور مشکل غرب پذیرش آمریکا به عنوان کدخداست یعنی آنها از آمریکا می ترسند.

,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با تاکید بر اینکه ایران از این پس باید با زبان حقوقی با 5+1 صحبت نه با زبان سیاسی و دموکراسی خاطر نشان کرد: قطعا اقدامات اولیه جمهوری اسلامی این پیام را به غرب و امریکا خواهد رساند که باید در مقابل زورگو با زبان خودش سخن گفت تا به تعهداتی که در برجام داده اند عمل کنند.

,

صادقی با بیان اینکه آمریکا و اوپاییان امتیازات خود را به دست و هنگامی که نوبت ایران شد زیر همه چیز را زدند، عنوان کرد: بد عهدی آنها به هیچ عنوان مورد پذیرش دولت ایران و شورای امنیت ملی نیست.

,

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران قطعا از این اقدام رییس جمهور حمایت خواهند کرد،خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی مانند سگی هستند که اگر از آن بترسی به تو حمله و اگر در مقابل آن بایستید هیچ چاره ای جز تسلیم نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه