اخبار داغ

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی/ اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست

حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی/ اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی، با تصویب قانون دولت را مکلف به انجام اقدامات متقابل در حوزه برجام کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدام اخیر ایران در رابطه با برجام گفت: رفتاری که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در رابطه با توافقنامه برجام انجام داد، نشانه صداقت در ایفای تعهداتش بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

اروپا تا به حال نتوانسته از آزمایش برجام سربلند بیرون بیاید

, اروپا تا به حال نتوانسته از آزمایش برجام سربلند بیرون بیاید, اروپا تا به حال نتوانسته از آزمایش برجام سربلند بیرون بیاید,

مقدسی با اشاره به اینکه اقدامات ترامپ بار دیگر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا را نشان داد، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، انتظار این بود که طرف‌های اروپایی جبران بدعهدی آمریکا را انجام دهند و مستقل از آمریکا نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کنند ولی متأسفانه تابه‌حال نتوانستند از این آزمایش سربلند بیرون بیایند.

,

مقدسی بابیان اینکه جمهوری اسلامی تا به امروز تعهدات خود را در حوزه برجام به‌صورت یک‌طرفه انجام داده است، عنوان کرد: دراین‌بین طرف‌های اروپایی علی‌رغم وعده‌های مکرر خود هیچ اقدام عملی انجام نداده‌اند و همین امر باعث شد تا مقامات ایران بر اساس مفاد برجام به این جمع‌بندی برسند که نسبت به کاهش تعهدات خود گام بردارند.

,

کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیمی منطقی و عاقلانه است

, کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیمی منطقی و عاقلانه است, کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیمی منطقی و عاقلانه است,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصمیم ایران جهت کاهش تعهدات برجامی را تصمیمی منطقی و عاقلانه خواند و اضافه کرد: با توجه به گذشت زمان و افزایش فشارها از سوی ایالات‌متحده آمریکا، اروپا باید نسبت به جدا کردن حساب خود از آمریکا اقدام کرده و این را در عمل نشان دهد.

,

وی ادامه داد: اگر اروپا اقدامی در این خصوص انجام ندهد، ایران بر اساس بندهای پیش‌بینی‌شده در توافق هسته‌ای، راهی جز کاهش بیشتر تعهدات خود ندارد چراکه زمانی که یک‌طرف توافق به تعهدات خود پایبند نباشد ازنظر حقوقی تعهدی برای طرف دیگر باقی نمی‌ماند.

,

اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست

, اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست, اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل‌پذیرش نیست,

مقدسی افزود: جمهوری اسلامی ایران تابه‌حال صبر کرده ولی امروز زمان آن رسیده که کشورهای ۴+۱ جبران مافات کنند. البته باید این نکته را یادآور شد که اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا در خصوص ایران قابل‌پذیرش نبوده و طرف اروپایی باید جهت نشان دادن حسن نیت خود دست از وعده‌ووعید کشیده و اقدامات عملی انجام دهد.

,

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان بیان کرد: اروپا و دو کشور دیگر توافقنامه برجام، باید با اقدامات عملی و رفتارهای صادقانه خود زمینه را برای فروش نفت، خرید کالا و مبادلات بانکی فراهم کنند و حساب خود را از آمریکا جدا کنند چراکه در غیر این صورت جمهوری اسلامی اقدامات لازم را در راستای مصوبات داخلی و قوانین پیش‌بینی‌شده انجام می‌دهد.

,

حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی

, حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی, حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی,

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از تصمیم شورای عالی امنیت ملی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: اقدام دولت در راستای قانون و مفاد برجام است. همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اقدام متقابل، دولت را مکلف به انجام اقدامات متقابل در حوزه برجام کرده است.

,

مقدسی خاطرنشان کرد: رفتار طرف اروپایی که صرفاً به وعده‌های بدون عمل خلاصه می‌شود زمینه را برای توافقات بعدی با سایر کشورها از بین می‌برد؛ لذا امیدواریم طرف‌های دیگر برجام به‌خصوص اروپایی‌ها از آزمایش به وجود آمده سربلند بیرون آمده تا سایر توافقنامه‌های بین‌المللی از اعتبار لازم برخوردار باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه