اخبار داغ

جمعه بارانی و سیلابی شدن رودخانه ها در البرز/ احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی

جمعه بارانی و سیلابی شدن رودخانه ها در البرز/ احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به رفتار محلی و نقطه‌ ای سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده‌ های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه‌ ها و مسیل‌ های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری و ریزش سنگ مورد انتظار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه  اداره کل هواشناسی استان مبنی بر گذر امواج خرد مقیاس با دامنه کوتاه از سطوح میانی در منطقه و محلی و نقطه‌ ای بودن اثر آن، وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک، رگبار، رعد و برق، پاره‌ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.
 
وی افزود: به علت کوتاه بودن زمان فعالیت این سامانه به تناوب از اوایل وقت جمعه 20 اردیبهشت تا عصر این روز آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی در پاره‌ای نقاط استان پیش بینی می‌شود به همین دلیل از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.
 
مهرور اظهار داشت: بنابراین با توجه به رفتار محلی و نقطه‌ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری و ریزش سنگ مورد انتظار است.
 
وی تصریح کرد: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.
 
این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.
 
وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها ، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید می‌شود.
 
مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ ها، کانال‌ ها، انهار و زیر پل‌ ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌ های برون شهری مورد تاکید است.
 
وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیر ضروری در جاده‌ های کوهستانی و دامنه‌ های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان‌ های امن جهت اسکان موقت تا رفع شرایط اضطراری  ضرورت دارد.
 
مهرور در پایان ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست و بر پیش بینی مکان‌ های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌ های امدادی، حفظ آمادگی شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت، آب منطقه‌ ای و بر حضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران شهرستان و شهرداری‌ ها و بخشداران و دهیاران در روستاها تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
 
انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه