اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است/ رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است

برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است/ رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , راه آرمان,

امام جمعه کرمان: برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است/ آغاز خوبی بر بدعهدی های اروپا و آمریکا شروع شده است

, امام جمعه کرمان: برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است/ آغاز خوبی بر بدعهدی های اروپا و آمریکا شروع شده است ,

حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در خطبه های نماز جمعه در جمع مردم و مسئولین شهر کرمان با اشاره به آیات قرآن در زمینه جرم و جنایت گفت: اولین و آخرین کسی که پا به دنیا گذاشته است همه دچار حوادث قیامت هستند.

,

وی ادامه داد:کیفر روز قیامت و ترس و اضطراب در چهره گناهکاران دیده می‌شود در حالی که این افراد فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند اما به خاطر ریاکاری مورد قبول خداوند نبوده است.

,

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: عده ای که در دنیا مال و ثروت در اختیارشان بوده است در حالی از دنیا می روند که این اموال را در راه خدا خرج نکرده اند؛ گفتنی است که این افراد فرزند صالحی نیز از خود بر جا نگذاشته اند و در روز قیامت بسیار شرمنده هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به نامه امام علی علیه االسلام به یکی از فرماندارنش گفت: ایشان اینگونه نوشته بودند که از آتشی بترس که ژرفای آن بسیار است پس مسئولیتی را که قبول می‌کنی به‌درستی عمل کن و این سخن حضرت برای همگان است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی افزود: این افراد در صف مومنان قرار می گیرند و اعمالشان ناقص است؛ عمل این افراد به مانند گرد و غباری است که در نور دیده می‌شود؛ این افراد در مقابل حرام از خود اختیار ندارند و به سمتش می‌روند.

,

امام جمعه شهر کرمان با تأکید بر اینکه چهار رکن اصل هر کشور و ملت هستند، تصریح کرد: تا زمانی که چهار رکن رعایت شود عزت یک ملت حفظ خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه تفکر حاکم بر جامعه یک رکن از این چهار رکن است که اندیشمندان یک جامعه از چه تفکری استفاده می‌کنند، عنوان کرد: قانون و مقرارت ساری و جاری بر یک کشور رکن دیگری است که باید ببینیم چه مقدار طبق عدالت نوشته شده‌اند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارگزاران یک جامعه از جمله ارکان مهم است، ابراز کرد: چرا که این افراد باید قوانین را اجرا کنند که نوبت برای تامین همین خواسته است؛ همچنین رکن چهارم مردم هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: مردم بصیر، آگاه و همیشه در صحنه مشکلات جامعه خود را برطرف می‌کنند و عزت در سایه همین چهار رکن است و هر کس در طول تاریخ از این چهار رکن عدول کرده است، نتیجه سهمگین و بد آن را دیده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تأکید کرد: در اوضاع سخت اقتصادی باید به فکر مردم باشیم و متوجه باشیم که بخشی از گرانی ها ریشه خارجی دارند؛ اما گاهی  این گرانی‌ها به خودمان مربوط است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولان جهادگر و توانایی در کشور داریم، اظهار کرد: با این وجود برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است و بخش دیگر به سودجویی و بی‌رحمی برخی از مردم برمی‌گردد.

,

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه در موضوع برجام باید در مقابل دشمن بیاستیم و به آنان اعتماد نداشته باشیم؛ چرا که اعتماد به دشمنان نتیجه ای جز ذلت و خواری در پی ندارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه آغاز خوبی بر بدعهدی های اروپا و آمریکا شروع شده است و باید در راه با جدیت بیاستیم، تصریح کرد: در این روزها به روحیه انقلابی و حفظ انسجام ملی نیاز داریم.

,

امام جمعه ریگان:اگر منویات رهبری در زمینه برجام اجرا می شد؛امروز نیازی به بیانیه نبود

, امام جمعه ریگان:اگر منویات رهبری در زمینه برجام اجرا می شد؛امروز نیازی به بیانیه نبود,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:با توجه به اینکه یک سال از خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام میگذرد و تحریم های غیر قانونی و یک جانبه آمریکا مجددا روز به روز بیشتر شده است جمهوری اسلامی هم نهایت خیشتن داری خود را انجام داده و با درخواست دیگر اعضای برجام کشورهای عضو برجام از برجام خارج نشد و باقی ماند مشروط بر اینکه تبعات خروج آمریکا از برجام را دیگر اعضای برجام جبران کنند که متاسفانه این حسن نیت و خیشتن داری مردم ایران بی پاسخ ماند و به همین جهت شورای عالی امنیت ملی بیانیه ای را صادر کرد.

,

وی ادامه داد:امروز در سراسر کشور راهپیمایی در حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش تعهدات برجامی به دنبال بدعهدی طرفین مذاکره کننده برگزار میشود.

,

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه سخنان رهبری در مورد برجام را باید آویزه گوش کرد، افزود:مقام معظم رهبری فرمودند طرف آمریکایی دروغ گو فریب گر و خنجر از پشت بزن است.اگر منویات رهبری را در برجام مو به مو اجرا میکردیم امروز نیازی به این بیانیه شورای عالی امنیت ملی و این راهپیمایی نبود.

,

ایشان بیان داشت:در سال رونق تولید هستیم و دولت برای رونق تولید باید موانع تولید را بردارد.

,

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با فرهنگیان کشور افزود:دشمن به دنبال آرایش جنگی است.بعضی ها میخواهند مردم و ملت را بترسانند.اینکه میگویند بعد از ماه رمضان جنگ شروع میشود این ترساندن مردم است.کسانی که خودشان میترسند مردم را هم میترسانند ،مردم محکم و مقاوم در مقابل دشمن ایستاده اند، آقا فقط اشاره ای کردند که دشمن به دنبال آرایش جنگی است و جبهه انقلاب هم باید به دنبال آرایش مناسب باشد.

,

امام جمعه ریگان ادامه داد:آرایش جنگی در مقابل دشمن به چند مولفه محقق میشود؛توجه دولت به محرومان و مستضعفان جامعه باید دوچندان شود تا مقاومت آنها و این آرایش جنگی زیاد شود.امروز ارزاق و کالاهای اساسی و مورد نیاز درجه یک جامعه قیمت های روز به روز بالاتر می رود.

,

با توجه به اینکه همه ساله رهبر معظم انقلاب یک مبلغی را به عنوان افطاری به بعضی از روستاها اختصاص میدهند ما سال گذشته هر خورشت سبزی که اختصاص می دادیم قیمت روی ۶ هزار تومان بود اما امروز همان خورشت سبزی ۱۱هزار تومان شده است.قیمت ها روز به روز علی برکت الله بالا می رود.دولت باید مدیریت صحیح داشته باشد چرا غذایی که ۶ تومان پخت میشود امروز باید ۱۱ هزار تومان شود؟این مشخص میشود که سفره های مردم خالی شده است و باید مدیریت شود.

,

وی با اشاره به فصل گرما ،افزود: از همه مردم شهرستان درخواست میکنیم در مصرف برق صرفه جویی کنند و مدیریت صحیح برق را جدی بگیرند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و باعث کاهش هزینه های قبوض برق باشیم و از قطعی برق نیز جلوگیری کنیم.

,

امام جمعه ریگان در پایان گفت:بسیج سازندگی این نهاد مقدس خدمات و کارنامه ی درخشانی داشته که جای تقدیر و تشکر از بسیج سازندگی شهرستان ریگان را داریم.استفاده از گروه های جهادی در جهت عمران و آبادانی و پزشکی در شهرستان،استفاده از اساتید مجرب برای آموزش اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی،پرداخت وام قرض الحسنه اشتغال زایی،کمک هزینه و ساخت واحد مسکونی برای مددجویان،کمک هزینه ساخت مساجد،کمک هزینه ساخت حوزه علمیه،کمک هزینه ساخت خانه عالم نمونه هایی از خدمات این نهاد مقدس و انقلابی است.

,

امام جمعه رفسنجان:رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است

, امام جمعه رفسنجان:رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است ,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین ، به معارفه سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان اشاره کرد  و اظهار داشت: امیدواریم با حضور فرماندار بومی زیرساخت‌های لازم شهرستان فراهم و ان را از محرومیت‌های که وجود دارد خارج کند.

,

وی افزود: سیل زدگان را نبایستی فراموش کنیم که همه داراییشان به زیر آب رفته و ضرورت دارد که مردم نوعدوست از مجاری تعیین شده کمیته امداد، سپاه و هلال احمر و برخی موکب ها کمک های خودتان را داشته باشید.

,

رمضانی پور رحلت حضرت ابوطالب بزرگترین حامی برای وجود مقدس پیامبر اکرم و رحلت حضرت خدیجه(س) که بهترین یاور برای پیامبر و اسلام بودند را تسلیت گفت.

,

وی تصریح کرد: لغو امتیاز تنباکو توسط میرزا حسن شیرازی یک مبارزه آشکار علیه دستگاه ظالمه انگلیس قدرت مرجعیت را به نمایش می‌گذارد، باید ببالیم که مرجعیت با عظمت شیعه را دارا هستیم و امروز نمایش این قدرت با وجود رهبر حکیم انقلاب که در خط مقدم مبارزه با استکبار ایستادند خیلی آسان تر از گذشته است.

,

رمضانی پور با گرامیداشت روز خانواده بیان داشت: توجه به اصالت خانواده ضروری است ،به بیراهه نرفتن و ولنگاری ایجاد نکردن این اصالت حفظ می شود مادری که با حجاب خود فرزندانش را تربیت می کند دارای اصالت است؛ خانواده نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، حفظ حریم خانواده ضرورت دارد.

,

وی با اشاره به یوم النکبه روزی که رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین ساکن شد بیان داشت: شاید یک روزی صهیونیست ها قدرت داشتند اما امروز اینچنین نیست طاقت دشمن کم شده و دو روزه تسلیم می شوند، این قدرت اسلام است، زوال و نابودی این رژیم جعلی قطعی است قدرت از آن مسلمانان و اهل ایمان است این سلاح برنده است.

,

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: نگاه امام راحل اینطور بود که اعتماد به آمریکا و کشورهای غربی خسارت محض است و اینکه هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند ضربه خواهد خورد دیدگاه رهبر حکیم انقلاب است؛ ما نباید به دشمن اعتماد کنیم تا به امروز دولت و ملتی نبوده که به آمریکا اعتماد کرده و ضرر نکرده باشد این دیدگاه باید حفظ شود.

,

رمضانی پور تصریح کرد: تصمیم شورای عالی امنیت ملی بر کاهش تعهدات ایران در برجام گ گرچه دیرهنگام است ولی مطلوب است.

,

وی افزود: حمایت مردم ایران از این اقدام دو پیام دارد یکی به دولت ثابت می شود که مردم همراه شما هستند اگر صادق باشند مردم آنها را حمایت می کنند و دیگری به کشورهای ستمگر غربی به ویژه آمریکا که مردم با هر سلیقه و خط و خطوط پای انقلابشان هستند، همه این فشارها وجود دارد اما باز هم در میدان می مانند.

,

وی بیان داشت: انقلاب و دستاوردهای آن بوسیله این ملت و فرزندان آن بوده است حال هرکس که بخواهد با قلم و رفتارش در هر اداره و یا مجموعه ای بدبینی ایجاد کند خدا از آنها نخواهد گذشت.

,

رمضانی پور بیان داشت: رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است دولت به وعده هایش به تولیدکنندگان و کارخانه داران توجه کنند وسرعت ببخشد ، اگر بخواهید کارخانه دار و سرمایه گذار را معطل کنید کارگران ریزش پیدا می کند، کمیته رفع موانع تولید به سرعت در استان تشکیل و ادامه یابد.

,

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع طلاب جوان بیان داشت: اقبال امروز به دین نه تنها در جوانان ایرانی که در خارج هم وجود دارد باید تمام توانمان را برای تبلیغ دین مبین اسلام بگذاریم؛ این پندار غلطی است که بگوییم که میل مردم به دین کم شده است، امروز هم حضور در برنامه های دینی و مذهبی بیشتر از گذشته است و هم پرداخت وجوهات شرعیه از سوی مردم.
وی خاطر نشان کرد: علیرغم سیاه نمایی علیه روحانیت که گناه گرانی ها و سختی ها را به گردن او می اندازند طلبه ها مثل سایر مردم در سختی هستند حتی مضاعف تر هم است.

,
,

وی افزود: الحمدالله روحانیت در جامعه کارش را به خوبی انجام می دهد و همراه با ملت این انقلاب را به صاحب اصلی اش خواهد رساند.

,

لازم به ذکر است راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره توقف برخی تعهدات برجامی ایران پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور مسئولین شهرستان از مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) تا میدان صیاد شیرازی رفسنجان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه