اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های اصفهان مطرح شد؛

اقدام متقابل شورای عالی امنیت ملی در برابر آمریکا تحسین برانگیز بود/ دولت منتظر اقدام عملی اروپا نماند

اقدام متقابل شورای عالی امنیت ملی در برابر آمریکا تحسین برانگیز بود/ دولت منتظر اقدام عملی اروپا نماند
امام جمعه باغبهادران گفت: ما از اصل اقدام رئیس جمهور در برابر آمریکا حمایت می کنیم ولی از دولت و سیاستمداران تقاضا داریم که منتظر اقدام علمی اروپا شدن از بین بردن ظرفیتهای داخلی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همه باید حرمت این ماه را حفط کنیم و کسانی که روزه نمی گیرند حق ندارند به هر نحوی در سطح جامعه حرمت ماه مبارک رمضان را خدشه دار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مغازه دارها باید حرمت این ماه را حفط کنند و در ماه رمضان به صورت علنی اقدام به فروش غذا نکنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی هم مکلف به ممانعت از باز بودن و حرمت شکنی این مغازه ها شده است؛ همه می دانیم همیشه کارها فقط برمحور نصیحت انجام نمی شود.

,

وی خاطرنشان کرد: تورات در ششم ماه رمضان، انجیل در دوازدهم، زبور در هجدهم این ماه و قرآن در شب قدر نازل شده است و این نشان از عظمت این ماه حتی از پیش از اسلام دارد.

,

طباطبایی نژاد با بیان اینکه گرفتن روزه ای که همه جوارح بدن از معصیت خداوند به دور باشند و همه جوارح در مسیر رضایت خداوند عمل کنند، خواسته امام سجاد(ع) از خداوند است، تاکید کرد: در اسلام توصیه های زیادی به افطاری دادن شده است؛ این تاکید به گونه ای بوده که حتی به دادن نصفی از خرما برای کسی که در مضیقه مالی است، سفارش شده و این حکایت از نیت خالص و دل در گرو خد ابودن در ماه مبارک رمضان دارد.

,

وی ادامه داد: در تمامی عبادت ها زمینه ریا کردن وجود دارد ولی در عبادت روزه داری ریا جایگاهی ندارد و حتی می توان در جایی که حتی هیچ کس جز خداوند نیست، روزه دار بود.

,

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون آمریکایی، گفت: این قانون جز با بیداری امت اسلامی توسط امام راحل لغو نشد.

,

وی در توضیح مسایل سیاسی روز به عجز و ذلالت صهیونیست ها در مقابل فلسطینی ها اشاره کرد و ادامه داد: گنبد آهنین رژیم اشغالگر اسرائیل در مقابل ۶۰۰ موشک و راکت حزب الله لبنان به زانو در آمد و یک پیروزی بزرگ دیگری برای مقاومت اسلامی ایجاد شد که یک دهن کجی بزرگ به جهان استکبار با همه هیاهوی توخالیش بود

,

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: همه باید این خطابه قرآن را گوش فرا دهیم که نترسید و نگرانی به خود راه ندهید و شما بلندترید اگر مومن به خداوند باشید.

,

وی با بیان اینکه آمریکاییان هرگز از سلاح ها و ناوهای خود در مقابل کشور ایران استفاده نخواهند کرد،  تاکید کرد: آن ها می دانند اگر یکی زدند به حول خداوند و فرامین رهبری چندین برابر ضربه خواهند خورد؛ رهبرمعظم انقلاب چون برخی از مسئولان نیستند که برای ایستادگی در مقابل آمریکاییان امروز و فردا کنند و سریع اقدام خواهند کرد‌.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: استقامت ۴۰ساله ما باعث عزت و سرافرازی امروز شده و ابایی برای یاددادن و فروختن سلاح ها ودستاوردهای خود به دیگران به ویژه جبهه مقاومت اسلامی نداریم

,

وی در پایان اقدام رئیس جمهور وشورای عالی امنیت ملی برای دستور اقدام متقابل ایران در مقابل تمدید تحریم ها توسط آمریکا را تحسین برانگیز دانست و گفت: اقدام ایران براساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام است که بیان شده هریک از طرفین اگر مفادی را تقض کنند، طرف مقابل می تواند بخشی از تعهدات خود را اجرا نکند.

,

دولت منتظر اقدام عملی اروپا نماند

, دولت منتظر اقدام عملی اروپا نماند,

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه باغبهادران اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که در هر عبادتی باید مورد توجه قرار گیرد و منشا قبولی عمل است اخلاص و طهارت دل در انجام عمل است.

,

وی با بیان اینکه اخلاص یکی از اسرار  بین خدا و بنده است که هر کسی نمی تواند به درجات آن به راحتی دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: اخلاص گنجی است نهان که تنها با توجه به خدا به دست می آید و حذیفه بن یمان می گوید از پیامبر اکرم(ص) معنای اخلاص را پرسیدم، حضرت فرمود من از جبرئیل و او از خدا سؤال کرد و خدای سبحان نیز فرمودند اخلاص سری است از اسرار من که در دل محبوب خود قرار می دهم.

,

امام جمعه باغبهادران با اشاره رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص آرایش جنگی دشمن در زمینه اقتصادی متذکر شد: ملت ایران هم باید آرایش مناسبى بگیرد و همه‏ ى مسؤولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه ‏اى مشغول کارند، باید بااحساس مسؤولیت و آمادگى وارد میدان شوند.

,

وی با تاکید براینکه تمام پیش بینی های رهبر انقلاب به عنوان دیدبان تیز بین انقلاب محقق شد و آن بی اعتمادی به دشمنان به ویژه اتحادیه اروپاست، تصریح کرد: امروز بعد از سال ها مذاکره از زبان رئیس جمهوری شنیدیم که اروپا قابل اعتماد نیست، درست است نسبت به بعضی از جزئیات کار نقد داریم ولی به خاطر اینکه این بیانیه موضع نظام در رسانه ها محسوب می شود و برای اینکه جلوی شکاف بین مسؤولان و مردم گرفته شود و دشمنان سوء استفاده نکنند ما از اصل کار حمایت می کنیم ولی از دولت و سیاستمداران تقاضا داریم که منتظر اقدام علمی اروپا شدن از بین بردن ظرفیتهای داخلی است.

,

خطیب نماز جمعه باغبهادران امید به اتحادیه اروپا باعث معطل شدن حرکت جهادی و خدمت خالصانه از درون نظام به مردم است، اظهار کرد: سیاست دشمن مشغول کردن ما به بعضی مسائل از جمله برجام است تا از حرکت درونی نظام غافل شویم.

,

فرهنگ خطاب به نمایندگان مجلس متذکر شد: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم همانطور که شتابزده و هیجانی وارد شدند و برجام را تصویب کردند الان موقع اقدام انقلابی مجلس و وادار کردن دولت به حرکت جدی در برابر اروپا و آمریکاست.

,

امام جمعه باغبهادران یادآور شد: دشمن در صدد است تا در این هیاهوی گرانی و بی قیدی در بازار، مسؤولان را به برجام مشغول کند تا آنان از رسیدگی به این گرانی های افسار گسیخته غافل شوند، به همین خاطر از دولتمردان تقاضا داریم، اقتصاد کشور را به برجام گره نزنند.

,

ملت ایران زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت

, ملت ایران زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت,

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در مسجد جامع این شهر گفت: طبق فرمایش الهی، اگر به دین خدا کمک‌ کنیم، خداوند نیز کمک کار ما خواهد بود. 

, حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در مسجد جامع این شهر گفت: طبق فرمایش الهی، اگر به دین خدا کمک‌ کنیم، خداوند نیز کمک کار ما خواهد بود. ,

امام جمعه نایین گفت: فرهنگ و ادبیات ما در جنگ اقتصادی مقابل دشمن همان ادبیات دوران هشت سال دفاع مقدس است که در آن دوران جوانان می‌دیدند فرماندهان در صف اول قرار دارند و آنان نیز تبعیت می‌کردند؛ زمان این تهدیدهای توخالی نیز پایان می یابد و به حول و قوه الهی، پیروزی با امت اسلامی خواهد بود.

, امام جمعه نایین گفت: فرهنگ و ادبیات ما در جنگ اقتصادی مقابل دشمن همان ادبیات دوران هشت سال دفاع مقدس است که در آن دوران جوانان می‌دیدند فرماندهان در صف اول قرار دارند و آنان نیز تبعیت می‌کردند؛ زمان این تهدیدهای توخالی نیز پایان می یابد و به حول و قوه الهی، پیروزی با امت اسلامی خواهد بود.,

وی گفت: به طور قطع ملت ایران از مشکل های اقتصادی کنونی نیز عبور خواهد کرد ولی زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت.

, وی گفت: به طور قطع ملت ایران از مشکل های اقتصادی کنونی نیز عبور خواهد کرد ولی زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت.,

وی تاکید کرد: پسابرجام نشان داد که رهبرمعظم انقلاب اسلامی و ملت ایران بسیار صبور، نجیب بوده و به عهد و پیمان خود وفادار هستند.

, وی تاکید کرد: پسابرجام نشان داد که رهبرمعظم انقلاب اسلامی و ملت ایران بسیار صبور، نجیب بوده و به عهد و پیمان خود وفادار هستند.,

سجادی، باتاکید بر اینکه دنیا صبر ایران بزرگ و رشید را مشاهده کرد، گفت: پسا برجام به دنیا نشان داد که رذل ترین دولت دنیا، دولت آمریکاست که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.

, سجادی، باتاکید بر اینکه دنیا صبر ایران بزرگ و رشید را مشاهده کرد، گفت: پسا برجام به دنیا نشان داد که رذل ترین دولت دنیا، دولت آمریکاست که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.,

وی ادامه داد: در پرونده سیاه آمریکا صدها جنایت و عهد شکنی ثبت شده است ولی این عهد شکنی در برجام در جایگاه نخست پیمان شکنی های ،پیمان شکنان قرار دارد.

, وی ادامه داد: در پرونده سیاه آمریکا صدها جنایت و عهد شکنی ثبت شده است ولی این عهد شکنی در برجام در جایگاه نخست پیمان شکنی های ،پیمان شکنان قرار دارد.,

امام حمعه نایین با تاکید بر اینکه اروپایی ها در پسابرجام هرگز امتحان خوبی پس ندادند اظهار داشت: اروپایی های مدعی عهد و پیمان و دفاع از حقوق بشر هرگز به وظایف خود در بر جام عمل نکردند و یاوه گوییهای اخیر آنها نیز نشان داد که هنوز آمادگی عمل به وظایف خود را ندارند.

, امام حمعه نایین با تاکید بر اینکه اروپایی ها در پسابرجام هرگز امتحان خوبی پس ندادند اظهار داشت: اروپایی های مدعی عهد و پیمان و دفاع از حقوق بشر هرگز به وظایف خود در بر جام عمل نکردند و یاوه گوییهای اخیر آنها نیز نشان داد که هنوز آمادگی عمل به وظایف خود را ندارند.,

وی با اشاره به همراهی و شادمانی برخی کشورهای منطقه با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه گفت: همراهی آنها و اسرائیل غاصب در مقابل تحریم های ظالمانه، پرونده سیاه دیگری است که در تاریخ معاصر ثبت شد.

, وی با اشاره به همراهی و شادمانی برخی کشورهای منطقه با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه گفت: همراهی آنها و اسرائیل غاصب در مقابل تحریم های ظالمانه، پرونده سیاه دیگری است که در تاریخ معاصر ثبت شد.,

سجادی در بخش دیگری با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، بزرگترین نعمت خداوند به بندگان است زیرا در این ماه موجبات استفاده از رحمت الهی فراهم می شود.

, سجادی در بخش دیگری با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، بزرگترین نعمت خداوند به بندگان است زیرا در این ماه موجبات استفاده از رحمت الهی فراهم می شود.,

وی افزود: باید از لحظه لحظه ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده را ببریم تا پس از اتمام آن، حسرت فرصت های از دست رفته را نخوریم.

, وی افزود: باید از لحظه لحظه ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده را ببریم تا پس از اتمام آن، حسرت فرصت های از دست رفته را نخوریم.,

وی اضافه کرد: مومنان و مسلمانان باید با استفاده از فرصت این ماه مبارک، در زمره بهره مندان از آمرزش الهی قرار بگیرند.

, وی اضافه کرد: مومنان و مسلمانان باید با استفاده از فرصت این ماه مبارک، در زمره بهره مندان از آمرزش الهی قرار بگیرند.,

امام جمعه بر انفاق مال در این ماه مبارک تاکید کرد و ادامه داد: هر کس از مال خود در راه خدا انفاق کند، خداوند چند برابر آن مال را برمی گرداند.

, امام جمعه بر انفاق مال در این ماه مبارک تاکید کرد و ادامه داد: هر کس از مال خود در راه خدا انفاق کند، خداوند چند برابر آن مال را برمی گرداند.,

تصمیم شورای عالی امنیت ملی واکنشی به بدعهدی برجامی اروپا بود

, تصمیم شورای عالی امنیت ملی واکنشی به بدعهدی برجامی اروپا بود,

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین‌شهر، اظهار کرد: اروپا به تعهدات برجامی خود عمل نکرد و جمهوری اسلامی ایران نیز پس از ادامه این بدعهدی اروپائی ها تصمیم گرفت برخی از تعهدات برجامی خود را کناربگذارد.

,

امام‌جمعه شاهین‌شهر، افزود: پس‌ از آن که رژیم آمریکا در سال گذشته از برجام خارج شد، اروپایی‌ها به‌نوعی دنباله‌رو سیاست‌های ضدبرجامی و تحریمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شدند و به تعهدات خود عمل نکردند.

,

وی خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 14 بار تأیید کرد که کشور ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما طرف‌های اروپایی برجام، به تعهدات خود در خصوص روان‌سازی معاملات انرژی و بانکی عمل نکردند.

,

حجت الاسلام ملکیان ادامه داد: مسئولان کشور در این‌یک سال خروج آمریکا از برجام با صبوری و با وجود تشدید تحریم‌های دولت ترامپ به تعهدات خود عمل کردند و هربار به سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه گوشزد کردند که صبر ایران نیز حدی دارد.

,

وی با استقبال از تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری و بیانیه شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در مرحله اول یکی از ستون‌های برجام را هدف قرار داده که اگر تا دو ماه دیگر خواسته‌های قانونی کشور اجرا نشود گام دوم را نیز برخواهد داشت و در اقدام بعد درصد غنی‌سازی را هدف قرار خواهد داد.

,

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر، تصریح کرد که نقشه راه کاملاً روشن است و مسئولان کشور تصویر واضحی را پیش روی 1+4 گذاشته‌اند و البته آمادگی را هم برای مذاکره اعلام کرده‌اند.

,

وی پیروزی اخیر حماس را بر رژیم کودک کش صهیونیستی تبرک گفت و اظهار کرد: مقامات تل‌آویو به عدم بازدارندگی در برابر حماس اعتراف کردند و جنبش حماس توانست رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات بیشتری در مفاد آتش‌بس مجبور کند

,

امام‌جمعه شاهین‌شهر، اضافه کرد: تل‌آویو هیچ نیروی بازدارنده‌ای در برابر جنبش حماس در نوار غزه نداردو مقامات این رژیم جعلی در برابر جنبش حماس سر فرود آورده‌اند.

,

وی برخورد با روزه‌خواران را از وظایف نیروی انتظامی و قوه قضائیه وامربه معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد ملت یادآوری کرد.

,

خطیب نماز جمعه شاهین شهردربخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد که روحیه انقلابی به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانی که در این مسئله تشکیک و آن را تضعیف کنند، نخواهد گذشت.

,

وی ادامه داد: انقلابی گری یعنی تدین و پایبندی به تکالیف شرعی،خدمت خالصانه و بدون منت‌، عدالت‌خواهی، آزادگی و دفاع از مظلومان عالم‌،استکبارستیزی و ایستادگی قاطع در مقابل کفر، نفاق و طمع‌ورزی و سلطه بیگانگان‌، مرزبندی شفاف با دشمنان دین و انقلاب، دفاع از اقتدار و امنیت ملی‌ و اعتماد به مردم، صداقت و وفاداری‌
است.

,
,

امام‌جمعه شاهین‌شهر سالروز رحلت حضرت خدیجه کبرا(س) همسر نبی مکرم اسلام(ص) را تسلیت و از جان‌فشانی‌های آن حضرت در پیش برد اسلام سخن گفت.

,

وی مؤمنان را به دستگیری و کمک‌رسانی بیشتر به مستمندان و تأمین بیشتر بسته‌های افطاری برای آنان توصیه کرد.

,

امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه نخست نماز درباره فواید وآثارروزه در زندگی دنیوی و اخروی مؤمنان مطالبی بیان کرد که روزه موجب استجابت دعا، رفع گرفتاری‌ها و وسیله‌ای برای شکرگزاری از پروردگار متعال است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه