اخبار داغ

ائمه جمعه استان یزد:

بی‌تدبیری و مدیریت ناکارآمد؛ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشور/عدم اعتماد به دشمنان؛ سیاست اصلی ملت ایران

بی‌تدبیری و مدیریت ناکارآمد؛ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشور/عدم اعتماد به دشمنان؛ سیاست اصلی ملت ایران
ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه پیام قاطعانه برجامی دولتمردان به آمریکا و اروپا اعلام این مطلب بود که ما به شما اعتماد نمی‌کنیم اظهار داشتند:این واکنش منطقی، مورد انتظار ملت و در شأن ایران انقلابی بود که دولتمردان ما مخابره کردند شصت روز صبر می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به بدعهدی های غرب و عدم پایبندی به تعهدات خود در برجام از اقدام کشورمان در توقف بخشی از تعهدات برجامی ایران حمایت کردند و ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشوررا بی تدبیری و مدیریت ناکارآمد دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

 

,  ,

امام جمعه یزد:

,

بی‌تدبیری و مدیریت ناکارآمد؛ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشور

, بی‌تدبیری و مدیریت ناکارآمد؛ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشور,

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد با اشاره به فتنه گری‌هایی  آمریکا و انگلیس علیه مردم ایران اظهار داشت: آنها از هر فرصتی برای چپاول ایران استفاده کرده‌اند و حال که تمام راه‌های نفوذ خود را بسته می‌بینند در صدد اقداماتی نظیر تحریم‌های ظالمانه برآمده‌اند.

, ,

وی بیان کرد: ملت ایران نیز ملتی نیست که در برابر این اقدامات قد خم کند بلکه تمام قد در برابر این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده و با توکل به خدا به مسیر استکبارستیزی خود ادامه می‌دهد.

, ,

امام جمعه یزد با بیان اینکه آنها پیشرفت و ترقی هیچ کشوری را بر نمی‌تابند و همواره در پی وابسته نگاه داشتن کشورها به خود هستند، افزود: آنها هیچ ارزشی برای استقلال و عزت دیگران قائل نیستند و متأسفانه عده‌ای نیز در داخل مدام این دغدغه غربی‌ها و آمریکایی‌ها را فریاد می‌زنند و با این طرز تفکر خود برای کشور مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده‌اند.

, ,

ناصری تصریح کرد: این افراد مانع رشد و شکوفایی کشور هستند و استعدادهای جوانان را کور می‌کنند و با این اقدام خود همواره در صدد این هستند که مشکلات کشور را به مذاکره با آمریکا گره بزنند در حالی که اینگونه نیست و بسیاری از مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری و بی‌برنامگی و نبود مدیریت کارآمد است.

, ,

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری غنی هم به لحاظ امکانات خدادادی و هم از نظر نیروی انسانی است و با این امکانات می‌توانیم مستقل و خودکفا مسیر پیشرفت را طی کنیم.

, ,

ناصری با اشاره به برخی پیشرفت‌های ایران از جمله پیشرفت در صنعت هسته‌ای و عرصه دفاعی و فناوری‌هایی مثل نانو بیان کرد: این پیشرفت‌ها حاصل اعتماد به جوانان انقلابی است و البته این همان چیزی است که دشمن از آن هراس دارد.

, ,

امام جمعه یزد تاکید کرد: امروز تربیت نیروهای کارآمد و متعهد باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه باید توجه داشت که پیشرفت باید توأم با تعهد اخلاقی و انسانی باشد تا بتواند جامعه را به سمت تعالی هدایت کند.

, ,

ناصری تصریح کرد: مردم ایران همواره نشان داده‌اند که در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و دشمنان، ایستادگی می‌کنند و تن به ذلت نمی‌دهند و دشمنان نیز بدانند که این فتنه‌انگیزی‌ها، وحدت و انسجام مردم و مسئولان را بیشتر و عزم آنها را برای حرکت در مسیر عزت و استقلال جدی‌تر می‌کند.

, ,

 

,  ,

امام جمعه مهریز:

,

چرخه اقتصاد در داخل و با اتکا به توان داخلی می چرخد

, چرخه اقتصاد در داخل و با اتکا به توان داخلی می چرخد,

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مهریز با اشاره به تاریخچه تحریم تنباکو در ایران اظهار داشت: در پی فتوای میرزا رضای شیرازی، پرچمی از ولایت پذیری مردم ایران و نشانه اهمیت جایگاه مرجعیت برافراشته شد و با این فتوا توانست دست استعمار را از کشور ایران و دنیای اسلام کوتاه کند.

, ,

وی بیان کرد: امروز نیز تمام معاهدات ننگین علیه ایران اسلامی، سرنوشت تنباکو را خواهد داشت و تا زمانی که ولایت فقیه محور و مرجع ایران اسلامی است، هیچ معاهده ننگینی علیه ایران پذیرفته نخواهد بود.

, ,

اما جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: دولت آمریکا به خیال باطل خود با خروج از برجام می‌تواند نظام جمهوری اسلامی و اقتصاد آن را متلاشی کند در حالی که مردم ایران همواره در صحنه هستند و پایه‌های نظام با خروج از برجام نمی لرزد.

, ,

وی ادامه داد: برجام هیچ دستاوردی برای آمریکا نداشت و همین امر او را عصبانی کرده تا جایی که سپاه را که مظهر امنیت کشور ایران است را متهم به تروریست بودن کرد.

, ,

محی الدینی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد و قابل حل است، گفت: مسئولان و مردم باید اعتقاد داشته باشند که چرخه اقتصاد در داخل و با اتکا به توان داخلی می چرخد و با همکاری و اتحاد می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

, ,

وی با اشاره به پیامدهای برجام خاطرنشان کرد: برجام به ملت شریف ایران نشان داد که آمریکا قابل اعتماد و تعامل نیست و همه دریافتند که نتیجه انعطاف در مقابل آمریکا، اروپایی‌ها و غربی‌ها، زیاده‌خواهی آنهاست.

, ,

محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: این سند دین، هویت و ایمان مردم در آینده و نسل جوان را از بین می‌برد بنابراین همگان باید در برابر این سند هوشیار باشند و به فرموده رهبری بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهتمام شود.

, ,

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز جهانی هلال احمر و قدردانی از زحمات فعالان در این جمعیت افزود: زحمات جمعیت هلال احمر به ویژه داوطلبانی که بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت می‌کنند، ستودنی است.

, ,

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان از فروشندگان موادغذایی درخواست کرد: رعایت انصاف را داشته باشند و به اندک شایعه‌ای قیمت‌ها را بالا نبرند و روحیه انقلابی را تضعیف نکند.

, ,

محی الدینی از مسئولان نیز درخواست کرد: نظارت بیشتری را به طور عملی بر کار فروشندگان داشته باشند نه اینکه اقدامات خود را فقط به صورت شعار و در لفظ انجام دهند.

, ,

 

,  ,

امام جمعه اردکان:

, ,

عدم اعتماد به دشمنان؛ سیاست اصلی ملت ایران

, عدم اعتماد به دشمنان؛ سیاست اصلی ملت ایران,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و به بیان عظمت و فضیلت این ماه پرداخت.

, ,

وی افزود: در این ماه برکات الهی بر بندگان جاری می‌شود و کسی که از این فرصت استثنایی و بی‌نظیر بهره نبرد شقی است. درک ماه مبارک رمضان جای سپاس و سجده شکر به درگاه الهی دارد.

, ,

امام‌جمعه اردکان در ادامه به دیدار قاریان قرآن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار دو نکته مهم را یادآور شدند. اول اینکه عمل به آموزه‌های قرآن باید سرلوحه سیاست‌های کشور ما باشد. همه مسئولین باید تلاش کنند معارف و آموزه‌های قرآن را در میان مردم پیاده کند.

, ,

وی افزود: کشور ما کشور اسلام، مذهب رسمی ما شیعه و کتاب آسمانی ما قرآن است. مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر به همه مسئولین خطاب می‌کنند که آموزه‌های قرآن باید سیاست کشور باشد یعنی مسئولان خرد و کلان در همه‌جا باید تلاش کنند معارف دین افزایش پیدا کند.

, ,

شاکر گفت: نکته دوم اینکه یکی از آموزه‌های مهم قرآن این است که نباید بر دشمن تکیه و اعتماد کرد. برخی از کشورها در سایه انقلاب و بیداری اسلامی عزتی یافتند اما به خاطر اینکه به دستور قرآن عمل نکردند و به دشمن اعتماد کردند به زمین خوردند. این سنت الهی است که اگر ملتی به دشمنان و ظالمان اعتماد کردند از نصرت الهی محروم می‌شوند.

, ,

وی اظهار داشت: ملت ایران به لطف خداوند در این چهل سال سیاست اصلی‌اش این بوده است که به دشمنان اعتماد نکند و دائماً نیز مورد لطف و نصرت الهی قرار گرفت. روحیه تکیه نکردن به دشمن که همان روحیه انقلابی است باید در میان ملت و مسئولان ما زنده باشد.

, ,

خطیب نماز جمعه اردکان تصریح کرد: پیام قاطعانه برجامی دولتمردان ما به آمریکا و اروپا هم اعلام این بود که ما به شما اعتماد نمی‌کنیم. واکنشی منطقی مورد انتظار ملت و در شأن ایران انقلابی بود که دولتمردان ما مخابره کردند که ما شصت روز صبر می‌کنیم.

, ,

وی گفت: ما از عملکرد دولتمردان خود حمایت می‌کنیم که در برابر دشمنان، متکبران و ظالمان مثل آمریکا و اسرائیل که خصومت و دشمنی آن‌ها با ملت ایران و با مظلومان دنیا مثل روز روشن است ایستادند. در برابر این دشمن مستکبر باید ایستاد و هشدار داد. پاسخ متکبر، تکبر است. ملت و دولت ما به‌زودی ثمرات این ایستادگی و اقدام انقلابی را خواهند دید.

, ,

شاکر با اشاره به تجاوز مجدد اسرائیل به نوار غزه گفت: اسرائیل دوباره با مردم غزه جنگی راه انداخت و تعداد زیادی از کودکان و مردم غزه را به خاک و خون کشید اما در کمتر از 48 ساعت توافق و آتش‌بس را قبول کرد. چطور شده که کار این اسرائیل به اینجاها رسیده است. روزنامه‌ها برای این هیاهوی اسرائیل در غزه تیتر زدند که تعظیم نتانیاهو در برابر قدرت مقاومت.

, ,

وی افزود: فشار افکار عمومی اسرائیل و ترس از موشک‌های مقاومت چنان اثر گذاشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سر میز مذاکره نشست. آن‌ها مشاهده کردند که برد موشک‌های مقاومت تا مراکز اتمی اسرائیل هم رسیده است. این ثمره مقاومت است و روزبه‌روز بر قدرت ملت فلسطین افزوده می‌شود.

, ,

امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت جان‌سوز ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری (سلام‌الله علیها) است. تجلیل از آن حضرت برکات زیادی برای ما دارد. باید در مساجد، محافل و منبرهای مذهبی از این بانوی بزرگوار تجلیل کرد.

, ,

انتهای پیام/

, ,

 

,

 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه