اخبار داغ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان مازندران:

۴۰۰۰ خانوار مازندرانی مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی هستند

۴۰۰۰ خانوار مازندرانی مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: در استان بیش از 4 هزار خانوار مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بوده و از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه اصل 29 قانون اساسی دولت را مکلف کرده است تا خدمات بیمه اجتماعی را به همه آحاد جامعه ارائه دهد، اظهار کرد: براساس این اصل است که سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان بیمه روستائیان و عشایر، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است تا خدماتی را به آحاد جامعه در حوزه رفاه اجتماعی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه بیمه اجتماعی یعنی بیمه بازنشستگی، مستمری فوتی، مستمری از کار افتادگی و دفترچه درمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصدی این امر در کشور شده است که سه سازمان بیمه‌گر سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و تامین اجتماعی نیروهای مسلح این خدمات را انجام می‌دهند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران افزود: در این راستا، دولت مصمم است تا با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثرتری بردارد.

این مسئول با اعلام اینکه دولت از سال 83 بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ایجاد کرده است، بیان کرد: رویکرد این بیمه ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت شدگان است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در استان مازندران بیش از 4 هزار خانوار مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بوده و از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند، اظهار کرد: برای اولین بار در استان مازندران برای کشاورزان و روستائیان فیش حقوقی صادر و حکم کارگزینی ایجاد کردیم تا این افراد همانند کارکنان دولت از خدمات عمومی بهره‌مند شوند.

وی گفت: تمام قالیبافان، کارگران ساختمانی، دانشجویان و تمام اقشاری که از ترن بیمه اجتماعی در شهرستان گلوگاه جاماندند و نتوانستند حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنند دولت در این بخش یارانه‌ای را اختصاص داده است و درجایگاه کارفرما 10 درصد حق بیمه 15 درصدی بیمه شده را کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران اساس تشکیل این صندوق را حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمتکش است عنوان کرد و افزود: بیمه اجتماعی روستائیان با هدف عبور از کمک های حمایتی به خدمات بیمه ای برای حفظ عزت خانواده ها و تأمین معیشت آنها تشکیل شده است.

ابراهیمی بزرگترین مشکل برای تحت پوشش قرار دادن روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی را فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید فرهنگ سازی را در اولویت کار خود قرار داده و روستاییان را با مزیت های این صندوق آشنا کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه