اخبار داغ

وقتی که قلب ها می زند در عطش روزه داری؛

روزه اولی ها؛ بی ریاترین روزه داران/ والدین الگویی بی نظیر، برای ترویج معنویت در دل نوجوانان

روزه اولی ها؛ بی ریاترین روزه داران/ والدین الگویی بی نظیر، برای ترویج معنویت در دل نوجوانان
طعم دل انگیز روزه داری برای روزه اولی ها، با صداقت و صمیت و به ویژه تلاوت قرآن کامشان را شیرین کرده، آرامش در لبخندهایشان موج می زند حتی با لبانی خشک و ترک برداشته و چه خوش است که می گویند این روزها، روزه اولی ها؛ بی ریاترین روزه داران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، نزدیک اذان ظهر است، آن هم در روزهای معنوی ماه مبارک رمضان، یکی یکی بر تعداد نمازگزاران افزوده می شود و در این میان هستند نوجوانانی که تازه به سن تکلیف رسیده و توفیق روز گرفتن نصیبشان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

شاید برای عده ای حیرت آور باشد که چگونه این دختران 9 ساله حتی با جثه های کوچک توان روزه داری دارند و البته هم دارند.

,

ذوق و شوق روزه گرفتن را در سال های قبل به هنگام گرفتن روزه های کله گنجشکی تجربه کرده اند و این روزها هم که به سن تکلیف رسیده اند به قول خودشان حلاوت آن را بیشتر احساس می کنند.

,

, ,

* روزه های کله گنجشکی تمرینی برای روزه گرفتن بعد از به سن تکلیف رسیدن

, * روزه های کله گنجشکی تمرینی برای روزه گرفتن بعد از به سن تکلیف رسیدن,

هستند خانواده هایی که از سال ها قبل تجربه شیرین روزه بودن را به کودکان و نوجوانان خود آموخته اند با همان روزه کله گنجشکی ها، به سراغ تعدادی از روزه اولی های تویسرکانی می رویم.

,

نورانیت و چهره های معصوم و پاک این دختران 9 ساله با لبانی خشک شده چه درس ها که به ما نمی دهد.

,

, ,

*فرج امام زمان(عج)، دعای اولی یک روزه اولی بر سر سفره افطار

, *فرج امام زمان(عج)، دعای اولی یک روزه اولی بر سر سفره افطار,

ریحانه این روزها حتی با وجود طولانی بودن زمان روزه داری تاکنون تمام روزه هایش را گرفته، وی در گفت و گو با خبرنگار نافع؛ از حال و هوا و احساس شیرین خود برایمان می گوید، آنجا که قبل از رمضان والدینش برای او با ذوق و اشتیاق خاصی از روزه داری گفته بودند، او مواد غذایی سحری ها و افطاری هایشان را با کمک مادرش تهیه می کند.

,

از سفره افطاری چیدن خود می گوید و دعایی که قبل از افطار بر سر سفره می خواند، شیرین حرف می زند و دلشنین، دعای اولش کنار سفره افطار، فرج امام زمان(عج) است.

,

همین که این دعا را برایم عنوان کرد، اطرافیان خطاب به او گفتند به حق شما پاک دلان سربازان ولی عصر(عج) هستید.

,

, ,

*هر آنچه آموخته ام از پدر و مادرم است

, *هر آنچه آموخته ام از پدر و مادرم است,

فاطمه روزه اولی دیگری است که روزه داری را سال گذشته با روزه گرفتن کله گنجشکی تمرین کرده و اینکه مادرش در رمضان های سال های قبل او را برای سحری خوردن بیدار می کرده و این گونه در رمضان امسال آماده روزه داری است.

,

قرآن خواندن هنگام سحر را دوست دارد و پس از اقامه نماز صبح کنار مادرش قرآن می خواند تا اگر واژه ای از کلام الهی را اشتباه تلفظ کند مادر او را یاری رساند، فاطمه عاشق قرائت آیه الکرسی است این را با لبخندش برایم گفت.

,

, ,

*ترویج مهربانی از صمیم قلب در ماه مبارک رمضان

, *ترویج مهربانی از صمیم قلب در ماه مبارک رمضان,

کیمیا، دیگر دانش آموز کلاس سوم تویسرکانی هم، چهار پنج روزی می شود که روزه گرفته و از تأثیر آن بر حال و هوای خود می گوید، دوستانش هم روزه دار هستند، حال این روزها مهربان تر به هم شده اند و در سلام کردن و یا کمک رساندن به یکدیگر در درس خواندن نسبت به هم پیشی می گیرند تا ثواب هر عمل خیری در این ماه پر برکت را برای خود دو چندان کنند.

,

او حتی فلسفه روزه داری را هم به اندازه خودش می داند و برایمان از آنچه پدرش به او آموخته حرف ها به میان می آورد، از پدر آموخته که روزه داری تن آدمی را سالم نگه می دارد و استراحتی برای دستگاه گوراشی محسوب می شود و فایده های بسیاری برای تندرستی جسم و روح دارد.

,

, ,

*روزه داری ما را به یاد تشنگان و گرسنگان می اندازد

, *روزه داری ما را به یاد تشنگان و گرسنگان می اندازد,

کیمیا ادامه می دهد چه بسیار از مردمی که شرایط زندگی کردن خوبی ندارند و از خوردنی ها و آشامیدنی های ساده و ارزان قیمت هم محروم هستند چرا که نیازمند بوده و توان خرید ندارند و ما زمانی که روزه می گیریم حال و روز گرسنگان و تشنگان را درک می کنیم.

,

*تحمل تشنگی روزه داری به یاد تشنگی سیدالشهداء.عاشق سوره قدر هستم

, *تحمل تشنگی روزه داری به یاد تشنگی سیدالشهداء.عاشق سوره قدر هستم,

ریحانه دیگری هم در جمع روزه اولی های تویسرکانی است چادر به  سر کنار سجاده سپیدش دعای مخصوص ماه رمضان را می خواند به آهستگی نزدیکش می شوم و می پرسم چه می خوانی که این قدر در آن تمرکز گرفته ای و حضور مرا درک نکردی؟ می گوید دعای روزهای ماه رمضان را می خوانم آن هم با معنی، معنی هایش به من آرامش می دهد.

,

لبانش خشک و کمی هم حتی ترک برداشته، از تشنگی هایش می گوید و اما درسی که در مکتب حسینی آموخته، به روضه های سیدالشهدایی که به همراه مادرش رفته اشاره می کند و تشنگی روزه داری این روزهای خود که به یاد عطش شهدای کربلا، آن را تحمل می کند.

,

او تلاوت قرآن و به ویژه سوره قدر را بسیار دوست دارد تا آنجا که هر روز از ماه مبارک رمضان قرائت سوره قدر را فراموش نمی کند.

,


* هئیت رفتن و خدمت در هیئت ها کنار مادر و پدرم حس زیبایی برایم خلق کرده/برای به سن تکلیف رسیدن لحظه شماری می کردم

, ,
, * هئیت رفتن و خدمت در هیئت ها کنار مادر و پدرم حس زیبایی برایم خلق کرده/برای به سن تکلیف رسیدن لحظه شماری می کردم,

و آتنا دختر 9 ساله دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگارنافع، از لحظه شماری هایش برای به سن تکلیف رسیدن سخن می گوید آن هم برای چشیدن طعم روزه داری، هیئت رفتن به ویژه در محرم و ماه مبارک رمضان را بسیار دوست دارد و در برپایی سفره های هیئت ها هر چند اندک، کمکی به ندازه توانش برید دریغ نمی کند.

,

عنوان می کند که در این هئیت رفتن هست که با دوستان و هم سن و سالان خود آشنا شده، دوستانی که با یکدیگر قرار بر روزه داری گرفته اند.

,

اینان چقدر آرام هستند و معصوم، آرامش در لبخندهایشان موج می زند، چقدر پاک، صادق، صمیمی، مخلص و بی ریا، بی ریاترین روزه ها را این روزه اولی ها می گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه