اخبار داغ

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی:

ایران نمی تواند در مقابل بدعهدی های آمریکا تماشاگر باشد/ صبر در مقابل اقدامات آمریکا آنها را جری تر خواهد کرد

ایران نمی تواند در مقابل بدعهدی های آمریکا تماشاگر باشد/ صبر در مقابل اقدامات آمریکا آنها را جری تر خواهد کرد
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با بیان اینکه طی مدت یک ساله که از تحریم ها علیه ایران می گذرد، هیچ اقدام موثری در حمایت از ایران ازکشورهای آلمان، فرانسه، انگلیسمی دیده نشده است،گفت: ایران نمی تواند در مقابل بدعهدی های آمریکا فقط تماشاگر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، رازو جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم اظهار کرد: تصمیم دولت و شورای عالی امنیت ملی در خصوص اقدام متقابل در برابر بدعهدی های آمریکا هوشمندانه و مدبرانه ای بوده و زودتر از این هم می شد این عمل را انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، رازو جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم,  اظهار کرد: تصمیم دولت و شورای عالی امنیت ملی در خصوص اقدام متقابل در برابر بدعهدی های آمریکا هوشمندانه و مدبرانه ای بوده و زودتر از این هم می شد این عمل را انجام داد, .,

وی ادامه داد: در حالی که هیچ گونه نقض تعهدی از سمت ایران دیده نشده بود آمریکا یک طرفه از برجام خارج شد و علی رغم وعده های متعدد زبانی که کشورهای اروپایی و در حقیقت چین و روسیه در حمایت از ایران و جبران ضررهای متحمل شده از سمت آمریکا داده بودند، در عمل بعد از یک سال هیچ اتفاقی نیفتاد.

, .,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی افزود: در حال حاضر اگر کشورهای 5+1 بعد از مهلت اعلام شده از سمت ایران تعهدات خود را انجام ندهند ایران روالش را در بحث غنی سازی ادامه خواهد داد و لزومی ندارد که ماندن در برجام و هزینه هاش را بپردازند.

, .,

قربانی با بیان اینکه مجلس از این حرکت دولت حمایت می کند ، گفت: اگر این کشورها در جهت جبران تعهدات برآیند، ایران به شرایط قبل از 18 اردیبهشت برمی گردد.

, .,

وی خاطر نشان کرد: ما اهل جنگ نیست ولی محکم و مقتدرانه از کشور حمایت می کنیم و اجازه نخواهیم داد تحریم های ظالمانه اعمال شود و کشورهای مذاکره کننده هیجچ اقدامی انجام ندهند.

,

این نماینده مردم خراسان شمالی این حرکت دولت ایران را یک هشدار جدی برای کشورهای اروپایی دانست که یا باید عملا در این زمینه گام بردارند و یا ایران مسیرش را جدا خواهد کرد .

,  .,

وی با اشاره به اینکه تعیین مهلت از سمت ایران به این دلیل است که کشور نمی خواست به صورت یکباره همچون آمریکا از برجام خارج شود، اضافه کرد: اگر در این مدت به تعهدات خودشان از جمله فروش نفت و مبادلات بانکی اقدام کنند ما نیز به شرایط به قبل از 18 اردیبهشت بر می گردیم در غیر اینصورت دیگر حرفی نیست و کشور ما بیشتر از این نمی تواند منافع مردم را مورد تعرض قرار دهد.

, .,

قربانی افزود: غرب همان سیاست قبلی خود را در پیش دارد، از طرفی ایران را تهدید می کند و از سمتی می گویند ما آماده ایم که با ایران همکاری داشته باشیم و این نشان می دهد که اروپا یا نمی تواند یا نمی خواهد در مقابل این حرکات آمریکا بایستد، چون به محض خروج آمریکا از برجام، اروپاییان اعلام کردند که کاملا به برجام پایبند هستند و سعی می کنند که منافع ایران که براساس تحریم ها دچار خدشه شده را جبران کنند، اما با گذشت یکسال حرکتی دیده نشد.

, .,

وی گفت: در جنگ اقتصادی که قرار داریم دشمن بیش از این که جنگ اقتصادی راه بیندازد، جنگ روانی به راه انداخته است، تهدید هایی که می کند، اگر چه ضررهایی به کشور وارد کرده و برخی هزینه هایی اقتصادی را به ایران تحمیل کرده است، ولی نتوانسته به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

, .,

قربانی افزود: ما می دانیم از لحاظ ایدوئولوژیکی و منافع راهبردی کشورهای اروپایی همراه آمریکا هستند و ایران کامل نسبت به تعهدات خود پایبند بوده است و اکنون آنها باید پاسخگو باشند.

, .,

وی خاطر نشان کرد: حرکات ما در بحث سیاست خارجی هوشمندانه و به جا بوده و گام به گام سعی بر این است منافع ملی کشور تامین شود و با اینکه آمریکا در این یکسال هر کاری خواسته برعلیه کشور انجام داده، لزومی نداشت بیشتر از این صبر کنیم آنها جری تر خواهند شد و باید محکم جلوی آنها بایستیم.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه