اخبار داغ

معاون مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

طلاق در سال های نخست ازدواج نشانه عدم توانایی افراد در حل مسئله است

طلاق در سال های نخست ازدواج نشانه عدم توانایی افراد در حل مسئله است
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: آمار طلاق در 5 سال اول زندگی های مشترک، از فراوانی بیشتری برخوردار است که نشانه ای از فقدان یا ضعف قدرت حل مسئله در زوجین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به عوامل مختلف طلاق و آسیب های این پدیده ناهنجار ، اظهار داشت: هر آسیب مانند طلاق دارای عوامل مختلفی است که البته درصد هر عامل باید شناخته شود تا هم بتوان در صدد درمان این آسیب برآمد و هم به پیشگیری پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,


وی افزود: درباره افراد مبتلا شده به این ناهنجاری باید به درمان پرداخت تا آسیب های آسیب دیدگان از طلاق یعنی هم فرزندان طلاق و هم خود زوجین طلاق گرفته، کم شود که در این مسیر، بهره مندی از مشاوره کارشناسان و روانشناسان برای بازتوانی این افراد بسیار مهم و موثر است.

همیشه پیشگیری مهم تر از درمان است
این کارشناس مسائل فرهنگی تبلیغی در عین حال پیشگیری از طلاق را مهم تر از درمان آن دانست و بیان داشت: برای این که طلاق رو به فزونی نگذارد؛ چاره ای نیست که از طریق آموزش و پژوهش و راهکارهای فرهنگی، تبلیغی و ترویجی، به توانمندسازی افراد بپردازیم تا آنان کمتر به این آسیب مبتلا شوند.

وی درباره برشمردن برخی علل طلاق اظهار داشت: بیکاری، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، عدم سلامت روحی و روانی و البته فقدان مهارت در حلّ مسائل مختلف زندگی، برخی از این عوامل هستند که لازم است تا برای ارتقای سلامت جامعه و همچنین پیشگیری از ایجاد تنش ها و فروپاشی ها مورد دقت نظر قرار گیرد.

ظهیری در عین حال اضافه کرد: برنامه ریزان و مسئولان باید به این نکته توجه کنند که دو عامل «بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها» و همچنین «ارتقای سطح آگاهی اعضای خانواده»، نقش بسیار تعیین کننده ای در کاهش آمار طلاق در جامعه دارد؛ چراکه این دو عامل سبب ایجاد آرامش در خانواده و همچنین متأثر نشدن این نهاد از عواملی مانند انتخاب غلط در تشکیل خانواده، دخالت دیگران در روابط زوجین و یا عدم وجود سلیقه یکسان در آن ها می شود.

ضرورت تعیین درصد تأثیرگذاری هر یک از عوامل طلاق
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: برای این که درصد تأثیرگذاری این عوامل مختلف و متعدد در طلاق ها مشخص شود؛ ضروری است تا پژوهش های دقیقی در این حوزه به انجام برسد و البته متولیان فرهنگی هر استان هم اقتضائات استان خود را شناسایی کنند تا بر این اساس، آموزش لازم در رسانه هایی مانند رسانه های عمومی، منابر، مساجد، پایگاه های بسیج یا هر جای دیگری که مخاطب دارد، صورت پذیرد.

قم از رتبه 4 کشوری طلاق به رتبه 11 رسیده است
وی «مهاجرت و 72 ملت بودن» و همچنین «شاهراه مواصلاتی بودن» را از اقتضائات فرهنگی و اجتماعی خاص قم برشمرد و خاطر نشان کرد: این عوامل در کنار برخی عوامل دیگر سبب شده بود تا قم در رتبه چهارم کشوری از نظر طلاق باشد؛ اما تلاش نهادها و دستگاه های مختلف سبب شد تا این رتبه به عدد 11 برسد و امروز شاهد وضعیت بهتری در قم باشیم.

ظهیری در عین حال تصریح کرد: تردیدی نیست که هرچه فعالیت های فرهنگی، هنری، رسانه ای، تبلیغی و ترویجی با افزایش اعتبارات این حوزه ها بیشتر شود؛ قطعا هم شاهد درمان بهتر برای زوج های آسیب دیده از معضل طلاق و هم پیشگیری بیشتر برای زوج های در معرض آسیب خواهیم بود.

این کارشناس باسابقه فرهنگی تبلیغی با بیان این که مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج، تأثیر شگرفی در عدم وقوع طلاق دارد تصریح کرد: خانواده ها و مردم ما باید این نکته را به خوبی درک کنند که آنان از همه چیز آگاه نیستند و برای هر امر، باید به متخصص مربوط مراجعه کنند. بنابراین در این زمینه هم لازم است تا با کمک اهل فن، به مشاوره های تخصصی خانواده و سبک زندگی روی بیاوریم و خود را بی نیاز از آن نبینیم.

,
,
,
, همیشه پیشگیری مهم تر از درمان است,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت تعیین درصد تأثیرگذاری هر یک از عوامل طلاق,
,
,
, قم از رتبه 4 کشوری طلاق به رتبه 11 رسیده است,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه