اخبار داغ

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان قزوین:

۴۵۰واحد مسکونی در طرح "همبستگی ملی" برای سیل‌زدگان ساخته می‌شود/ پرداخت ۴۹میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی در قزوین

۴۵۰واحد مسکونی در طرح "همبستگی ملی" برای سیل‌زدگان ساخته می‌شود/ پرداخت ۴۹میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی در قزوین
سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان قزوین: ما در طرح هر مسجد یک خانه و هر کاسب یک کالای اساسی برای سیل زدگان مشارکت خواهیم داشت و گروه‌های جهادی متخصص با هدف کمک به دولت ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی با مشارکت ادارات و سازمان‌های استان به‌ویژه بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی اجرا خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بسیج سازندگی درسال ۷۹ به فرمان ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و رفع محرومیت و با هدف خدمات رسانی تأسیس شده و تا به امروز در عرصه‌های متنوع خدمات خوبی ارائه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

به مرور زمان پروژه‌های بسیج سازندگی و محرومیت زدایی گسترده‌تر شده است و امروز مدیریت و سازماندهی حرکت‌های جهادی، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، طرح‌های اقتصاد مقاومتی، بیابان زدایی، انتقال و تأمین آب آشامیدنی روستاها احداث کانال کشاورزی، خانه‌های بهداشت، مراکز اورژانس، احداث سالن‌های ورزشی، ایجاد سیل‌بند و اجرای طرح‌های آبخیزداری از عمده فعالیت‌های این سازمان است.

,

سرهنگ دوم پاسدار رضا امامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از سال 92 تا 97 در موضوع اقتصاد مقاومتی با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی بیش از 49 میلیارد تومان تسهیلات به 3300 نفر پرداخت شده است.

,

وی افزود: تسهیلات پرداخت شده در 24عرصه مختلف اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در قالب عقود اسلامی و قرض الحسنه پرداخت شده است.

,

اجرای 860 پروژه بسیج سازندگی در 40 سالگی انقلاب

, اجرای 860 پروژه بسیج سازندگی در 40 سالگی انقلاب,

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ابراز کرد: 3هزار و 487 نفر در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با همکاری جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و بعد از قبولی برای آنان گواهی صادر شده است.

,

وی ادامه داد: باتوجه به تعامل بسیج سازندگی با دستگاه‌ها به‌ویژه دفتر امور روستایی استانداری و با مشارکت بانک سینا بالغ بر 2 میلیارد و 840 میلیون تومان تسهیلات هشت درصدی به 15 نفر از تولید کنندگان پرداخت شد.

,

این مسئول بیان کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین نیز در سال 1397 تعداد 1050 نفر متقاضیان اشتغال به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شدند که از میان آن‌ها 301 نفر موفق به دریافت تسهیلات و راه‌اندازی واحد کسب کار شدند و در مجموع 7میلیاردتومان تسهیلات به افراد متأهل و فاقد شغل پرداخت شد.

,

وی ابراز کرد: از سال 85 طبق مصوب مجلس بسیج سازندگی به عنوان دستگاه اجرایی معرفی شده و می‌تواند با تمام سازمان‌ها و ادارات تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کند و در این خصوص پروژه‌های عمرانی کوچک، زود بازده وعام المنفعه در مناطق محروم که برای پیمانکاران به دلیل دشواری‌های خاص و عدم توجیه اقتصادی قابلیت اجرا نداشته است توسط بسیج سازندگی به اجرا در آمده که در سال 1397 تعداد 50 پروژه انجام شد.

,

امامی عنوان کرد: همزمان با 40 سالگی انقلاب اسلامی اجرای 40 هزار پروژه با مشارکت دستگاه‌های دولتی در سال 97 در سراسر کشورابلاغ شد که سهم استان قزوین 860 پروژه است.

,

اجرای 50هزار نفر روز اقدامات جهادی در مناطق محروم

, اجرای 50هزار نفر روز اقدامات جهادی در مناطق محروم,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سیل اخیر ابراز کرد: باتوجه به وقوع سیل در سال جاری دراستان گلستان تیم‌های جهادی سپاه استان در روزهای اول وقوع سیل در منطقه سیمین شهر گلستان حاضر شدند و تا امروز بالغ بر 430جهادگر داوطلب در قالب 23گروه جهادی فعالیت داشتند.

,

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در گلستان بازگشایی راه سیمین شهر به روستاهای تابعه، لوله گذاری در مسیرهای تخریب شده توسط سیل، پاکسازی معابر عمومی و منازل مسکونی از گل و لای، ضدعفونی و سمپاشی اماکن عمومی، مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه، منازل مسکونی و جایگاه دام توسط تیم بهداشت محیط استان، ویزیت سیل زدگان توسط پزشکان عمومی و متخصص، توزیع بسته‌های حمایتی، بهداشتی، خوراکی و پوشاک در مناطق سیل زده بود.

,

وی درباره اجرای طرح همبستگی ملی اعلام کرد: ما در طرح هر مسجد یک خانه و هر کاسب یک کالای اساسی برای سیل زدگان مشارکت خواهیم داشت و گروه‌های جهادی متخصص با هدف کمک به دولت ساخت 450 واحد مسکونی با مشارکت ادارات و سازمان‌های استان به‌ویژه بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی اجرا خواهند کرد.

,

امامی ابراز کرد: تمام اقشار بسیج در برگزاری اردوهای جهادی مشارکت دارند و در سال 97، 15هزار نفر به مدت 50هزار نفر روز در اردوهای جهادی 7،3،1 و 10روزه جهت خدمت رسانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، عقیدتی و توزیع بسته‌های آموزش و ساخت و تکمیل خانه برای محرومین شرکت داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه